F1: A hűvösben bízik a Williams

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.07.25. 17.15

Bár az időmérőn csak a harmadik és negyedik sorba jutottak a Williams-csapat versenyzői, a céljuk a dobogóra kerülés a Magyar Nagydíjon. Hűvös időt remélnek.

Rob Smedley bízik az időjárás-jelentőkben, hogy igazat jósolnak. A hírek szerint holnapra közel tíz fokos lehűlés várható a Hungaroring környékére, amely a Williams csapat vezető vernsenymérnöke szerint jót tehet majd a teljesítményüknek.

Ezért is nem mosolyfakasztó, hogy Smedley a Forma-1 Magyar Nagydíj időmérője utáni nyilatkozatában a dobogóról beszél, mint elérendő célról, miközben a Valtteri Bottas a hatodik, Felipe Massa csak a nyolcadik helyről indul egy olyan pályán, ahol hagyományosan nehéz előzni.

“Ahogy az várható volt, igazán szoros volt időmérő, mi pedig csak néhány tizeddel voltunk lassabbak, mint szerettünk volna lenni” -értékelt Bottas a futam után. “Mindent kihoztam az autóból, amit tudtam, így elégedett vagyok a teljesítményemmel. A pontokat holnap osztják, és vár még ránk egy kis munka, de a végéig harcolunk majd” – tette hozzá a finn.


Bár nem épp ez a legjobb rajtpozíciója Magyarországon, Massa sem kesergett: “Elégedett vagyok. Szeretnék előrébb lenni a rajtrácson, de nem sikerült tiszta kört szállítanom.” 

“Holnap arra összpontosítok majd, hogy kihozzam a legtöbbet a gumikból és reméljük, hogy jobb lesz az autónk a versenyen, mint az időmérőn. A holnapra várható alacsonyabb hőmérséklet a kezünkre játszhat és reméljük, mindkettőnknek olyan rajtja lesz, mint Silverstone-ban” – utalt korábbi kitűnő indulásukra a brazil veterán.

A Williams teljesítményéből is látszik, hogy bár jelenleg a motor sokkal dominánsabb a Forma-1-ben, mint korábban, önmagában a Mercedes-erőforrás sem garancia sikerre, a jó kasztni és futómű, valamint a helyes beállítások ugyanúgy sokat számítanak.

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.