Alonso: Hiába toltam!

Megint leszerepelt a McLaren-Honda

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.25. 16.05

Fernando Alonso szerint a lehető legrosszabbkor jött a meghibásodás, a 12-13. lehetett volna a Magyar Nagydíj időmérőjén. Az autót is feleslegesen tologatta a hőségben.

Bár a motoron nem fejlesztett a Honda, a McLaren mégis egész versenyképesnek tűnt a Magyar Nagydíj szabadedzésein, a motorerő helyett az aerodinamikai hatékonyságot, a jó tapadást jutalmazó Hungaroring kedvezett az autónak.
Fernando Alonso az edzéseken a top10-be tudta juttatni az MP4-30-ast, így reménykedett, hogy a kvalifikáción is az első tíz határán lehet majd, és talán megcsíp egy-két pontot vasárnap. Nem így lett, a Q2-ben a mozgásienergia-visszanyerő rendszer (MGU-K) megadta magát az autójában, a bokszutca bejáratánál leállt. 
“Azt hiszem a 12-13. meglehetett volna, mert a köröm pocsék volt és úgy is a 14. voltam. Itt, a Hungaroringen – ahogy az utcai pályákon általában – a hétvége szinte le is zárul szombaton, mert előzni nagyon nehéz, a 15. helyről, a koszos oldalról rajtolva minden elég problémás. A lehető legrosszabbkor történt ez, az edzéseken szinte végig a top10-ben voltam, eddig jól alakult a hétvége a csapat számára.”
“Jensonnál is gond volt a KERS-szel (sic!) és nálam is lekapcsolt az autó. Nem a legjobbkor, de remélhetőleg ennek is lesz tanulsága holnapra.”
Alonso hősies erőfeszítéssel elkezdte tolni a lerobbant McLarent, utólag megerősítette, hogy azért igyekezett a garázsba juttatni az autót, hogy az esetleges javítás után még kigurulhasson, de aztán arról tájékoztatták, hogy az autónak saját erejéből kell elérnie bokszutcát.
“Az autó kétszer állt le a kör során. Nem tudtam, hogy lehet-e javítani a hibát, de hiába is toltam, mert saját erejéből kellett volna a bokszba jutnia. Amikor beértem a garázsba, szóltak, hogy ez a szabály. Érdekes, mert máskor láttuk már, hogy darus kocsin hoznak be autót, aztán nem sokkal később folytatja az edzést?”
A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier azt mondta, Alonso még akkor sem mehetett volna vissza a pályára, ha a szabályok engedik, ugyanis az akkumulátorban volt érintkezési hiba, amit nem tudtak volna gyorsan javítani.
A spanyol vasárnap a 15. helyről rajtol, csapattársa, a már a Q1 végén kieső Jenson Button mellőle, a 16. rajtkockából kezd.

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.