Alonso: Hiába toltam!

Megint leszerepelt a McLaren-Honda

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.25. 16.05

Fernando Alonso szerint a lehető legrosszabbkor jött a meghibásodás, a 12-13. lehetett volna a Magyar Nagydíj időmérőjén. Az autót is feleslegesen tologatta a hőségben.

Bár a motoron nem fejlesztett a Honda, a McLaren mégis egész versenyképesnek tűnt a Magyar Nagydíj szabadedzésein, a motorerő helyett az aerodinamikai hatékonyságot, a jó tapadást jutalmazó Hungaroring kedvezett az autónak.
Fernando Alonso az edzéseken a top10-be tudta juttatni az MP4-30-ast, így reménykedett, hogy a kvalifikáción is az első tíz határán lehet majd, és talán megcsíp egy-két pontot vasárnap. Nem így lett, a Q2-ben a mozgásienergia-visszanyerő rendszer (MGU-K) megadta magát az autójában, a bokszutca bejáratánál leállt. 
“Azt hiszem a 12-13. meglehetett volna, mert a köröm pocsék volt és úgy is a 14. voltam. Itt, a Hungaroringen – ahogy az utcai pályákon általában – a hétvége szinte le is zárul szombaton, mert előzni nagyon nehéz, a 15. helyről, a koszos oldalról rajtolva minden elég problémás. A lehető legrosszabbkor történt ez, az edzéseken szinte végig a top10-ben voltam, eddig jól alakult a hétvége a csapat számára.”
“Jensonnál is gond volt a KERS-szel (sic!) és nálam is lekapcsolt az autó. Nem a legjobbkor, de remélhetőleg ennek is lesz tanulsága holnapra.”
Alonso hősies erőfeszítéssel elkezdte tolni a lerobbant McLarent, utólag megerősítette, hogy azért igyekezett a garázsba juttatni az autót, hogy az esetleges javítás után még kigurulhasson, de aztán arról tájékoztatták, hogy az autónak saját erejéből kell elérnie bokszutcát.
“Az autó kétszer állt le a kör során. Nem tudtam, hogy lehet-e javítani a hibát, de hiába is toltam, mert saját erejéből kellett volna a bokszba jutnia. Amikor beértem a garázsba, szóltak, hogy ez a szabály. Érdekes, mert máskor láttuk már, hogy darus kocsin hoznak be autót, aztán nem sokkal később folytatja az edzést?”
A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier azt mondta, Alonso még akkor sem mehetett volna vissza a pályára, ha a szabályok engedik, ugyanis az akkumulátorban volt érintkezési hiba, amit nem tudtak volna gyorsan javítani.
A spanyol vasárnap a 15. helyről rajtol, csapattársa, a már a Q1 végén kieső Jenson Button mellőle, a 16. rajtkockából kezd.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.