A Renault kinyírja az F1-nevelőjét

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.25. 19.50

A Renault szombaton bejelentette, hogy 2016-tól nem támogatja a Forma-1 egyik fő utánpótlásszériájának számító Formula Renault 3.5-öt, a WSR programjából is kikerül.

A Renault-nál egyértelműen komoly mozgások indultak a Forma-1-es és autósportos szereplést illetően. A francia gyártó továbbra is mérlegeli, hogy gyári csapat indításával növelje az F1-es jelenlétét vagy épp teljesen hátat fordítson a sportágnak.
Korábban arról lehetett hallani, hogy a Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez és a Renault cégvezére, Carlos Ghosn a Hungaroringen tárgyal a csapat eladásáról, de a legfrissebb hírek szerint még mindig nincs döntés, a találkozót jövő péntekre halasztották.


Az enstone-i alakulatnak persze nem tesz jót a kivárás, hiszen Lopez az eladás előtt már nem kíván több pénzt ölni a projektbe, ezért is jönnek a hírek a bíróságon igazukat kereső hitelezőkről, ezért kaptak csak az utolsó pillanatban gumikat a Pirellitől pénteken.
A Red Bullnál is kíváncsiak, tudniuk kellene, hogy jövőre lesz-e motorjuk vagy sem.
“A következő két hétben szeretnénk világosan látni, mi a Renault terve a jövőt illetően. Ha kiszállnak, akkor a Mercedestől, a Ferraritól vagy a Hondától kellene motort szereznünk” – mondta a csapatfőnök, Christian Horner.
Akármi is legyen az F1-es részvétellel, annyi már biztos, hogy a Renault dobja a legmagasabb formaautós szériáját, a Formula Renault 3.5-öt, szombati bejelentésük szerint 2016-tól a Renault Sport “nem támogatja” a sorozatot, az a World Series by Renault programjából is kikerül.


A döntés okát nem közölték, de valószínű, hogy egyrészt túl sokba került a sorozat – persze azt nem tudjuk, hogy azért nem költenek rá többet, mert az F1-ben sem lesznek már jelen, vagy épp ellenkezőleg, a megtakarított pénzt a gyári csapatra fordítják majd -, másrészt benne lehet, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csúnyán leértékelte a szériát a Forma-1-es szuperlicenc megszerzéséhez előírt pontrendszerben.
Óriási veszteség egyébként a Formula Renault 3.5 kilövése, ugyanis a sorozat a Forma-1 hivatalos utánpótlás-szériája, a GP2 valós, de olcsóbb alternatívája. Az évek során az alábbi pilóták kerültek közvetlenül az FR 3.5-ből a Forma-1-be: Robert Kubica, Sebastian Vettel, Jaime Alguersuari, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne, Kevin Magnussen, Carlos Sainz Jr., hogy a többi, utolsó lépcsőként a GP2-ben is megforduló versenyzőket ne is említsük.

Kommentek

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.