A Renault kinyírja az F1-nevelőjét

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.25. 19.50

A Renault szombaton bejelentette, hogy 2016-tól nem támogatja a Forma-1 egyik fő utánpótlásszériájának számító Formula Renault 3.5-öt, a WSR programjából is kikerül.

A Renault-nál egyértelműen komoly mozgások indultak a Forma-1-es és autósportos szereplést illetően. A francia gyártó továbbra is mérlegeli, hogy gyári csapat indításával növelje az F1-es jelenlétét vagy épp teljesen hátat fordítson a sportágnak.
Korábban arról lehetett hallani, hogy a Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez és a Renault cégvezére, Carlos Ghosn a Hungaroringen tárgyal a csapat eladásáról, de a legfrissebb hírek szerint még mindig nincs döntés, a találkozót jövő péntekre halasztották.


Az enstone-i alakulatnak persze nem tesz jót a kivárás, hiszen Lopez az eladás előtt már nem kíván több pénzt ölni a projektbe, ezért is jönnek a hírek a bíróságon igazukat kereső hitelezőkről, ezért kaptak csak az utolsó pillanatban gumikat a Pirellitől pénteken.
A Red Bullnál is kíváncsiak, tudniuk kellene, hogy jövőre lesz-e motorjuk vagy sem.
“A következő két hétben szeretnénk világosan látni, mi a Renault terve a jövőt illetően. Ha kiszállnak, akkor a Mercedestől, a Ferraritól vagy a Hondától kellene motort szereznünk” – mondta a csapatfőnök, Christian Horner.
Akármi is legyen az F1-es részvétellel, annyi már biztos, hogy a Renault dobja a legmagasabb formaautós szériáját, a Formula Renault 3.5-öt, szombati bejelentésük szerint 2016-tól a Renault Sport “nem támogatja” a sorozatot, az a World Series by Renault programjából is kikerül.


A döntés okát nem közölték, de valószínű, hogy egyrészt túl sokba került a sorozat – persze azt nem tudjuk, hogy azért nem költenek rá többet, mert az F1-ben sem lesznek már jelen, vagy épp ellenkezőleg, a megtakarított pénzt a gyári csapatra fordítják majd -, másrészt benne lehet, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csúnyán leértékelte a szériát a Forma-1-es szuperlicenc megszerzéséhez előírt pontrendszerben.
Óriási veszteség egyébként a Formula Renault 3.5 kilövése, ugyanis a sorozat a Forma-1 hivatalos utánpótlás-szériája, a GP2 valós, de olcsóbb alternatívája. Az évek során az alábbi pilóták kerültek közvetlenül az FR 3.5-ből a Forma-1-be: Robert Kubica, Sebastian Vettel, Jaime Alguersuari, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne, Kevin Magnussen, Carlos Sainz Jr., hogy a többi, utolsó lépcsőként a GP2-ben is megforduló versenyzőket ne is említsük.

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.