F1: Räikkönen maradna, Vettel is ezt szeretné

Már Button is képbe került

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.24. 10.05

A Magyar Nagydíjra magasabb fokozatra kapcsolt a silly season, röpködnek a nevek az átigazolási témában.

A közvélekedés szerint Kimi Räikkönennek a hétvégéi Magyar Nagydíjon lesz az utolsó lehetősége arra, hogy megmutassa a Ferrarinak, 2016-ra is érdemes vele hosszabbítani. A 35 éves finn csütörtökön így beszélt a Hungaroringen a helyzetről.


“Minden évben ugyanez van, akár van szerződésem, akár nincs. Van szerződésem, de csak opciós. Én egyértelművé tettem a csapat számára, hogy mit szeretnénk, azaz hogy jövőre is maradnék, de ennél többet én sem tudok. Nem nagyon olvasom a híreket, de még így is tudom, hogy ez most a fő téma. De azt én sem tudom, mi lesz, szóval felesleges találgatni.”
“Én is szeretném tudni, de várok, amíg biztos nem lesz, aztán majd meglátjuk, hogyan tovább. Azt hiszem, én azért az elsők között tudom meg a döntést, és nem az újságokból értesülök róla.”


Räikkönen ferraris csapattársa, Sebastian Vettel nagyon szeretné, ha a 2007-es bajnok maradna:
“Emlékszem, amikor még a tévében néztem rajongva Kimi fedélzeti kamerás köreit. Ma is ugyanaz a srác ül az autóban, szerintem a paddockban senki sem kétli, hogy ő az egyik legtehetségesebb pilóta. Nem ismerek mást, aki a ralizásban is ilyen eredményes lenne – persze az emberek győzelmeket várta tőle, aztán szövegeltek -, pedig az egy más világ. Szerintem nagyon jól ment, főleg, hogy előtte nem azt csinálta. Utána pedig visszatért a Forma-1-be és újra versenyképes volt!”
“Persze nem a személyes preferenciákat kell előtérbe helyezni, a csapatért kell dolgozni. Tudom a helyem a csapatnál, és végső soron minden a Ferrariról szól. Számomra és Kimi számára is ez a legfontosabb. Persze igyekszem legyőzni őt, és neki is ugyanez a célja, ez így egészséges, de leginkább azt szeretem benne, hogy mindig kimondja a frankót.”
“A szerződési helyzetet nem igazán ismerem, arról nem nem mondhatok sokat, de bármi is legyen (a jövő évben), a fő, hogy megmaradjon a csapatmorál, a jó hangulat, és hogy továbbra is egy irányba húzzunk, mert csakis így térhetük vissza az élmezőnybe.”


A Ferrari fő kiszemeltjének tekintett williamses Valtteri Bottas a Hungaroringen igyekezett a legkevesebb konkrétumot mondani:
“Egyelőre nem tudni, hogy jövőre is itt leszek vagy máshol, de az biztos, hogy bármelyik csapatnál is legyek, 100 százalékot fogok nyújtani. Nyilván versenyzőként szeretnénk a lehető leghamarabb tudni, mi lesz, de néha türelmesnek kell lenni. Amint lesz valami, szólni fogok.”
Bottas csapattársa, Felipe Massa állítólag már aláírt, igaz, csütörtökön ő sem akart egyértelműen nyilatkozni: “Úgy gondolom, hogy a jövő évben is a Williamsnél leszek, talán van alapja a találgatásoknak.”


A Williamsnél egyébként már Jenson Button is képbe került, a karrierjét 2000-ben a grove-i csapatnál kezdő angol Bottas vagy akár Massa helyére is kerülhet, igaz úgy hírlik, hogy míg a visszavonulására rábólintana a McLaren – ez utat nyitna valamelyik utánpótlás-pilótájuknak -, a versenyképes riválishoz való átszerződést már blokkolnák a 2016 opció élesítésével.
“Egyelőre semmi sem biztos” – mondta 2016-ról a veterán. “De most még nem is érzem, hogy a jövő évről kellene gondolkodnom. Hosszú évek alatt hozzászoktam, hogy a jövőről kérdezgetnek, amikor még az idény felén sem vagyunk túl, de szerintem túl messzire tekintünk előre, nekem pillanatnyilag nincs okom ezzel foglalkozni” – állította a 2009-es világbajnok a Magyar Nagydíj előtt.

Kommentek

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.