F1: 2026-ig hosszabbíthat a Magyar Nagydíj

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.07.24. 17.00

Pár éven belül teljesen felújítják a Hungaroringet, hogy cserébe 2026-ig megtarthassuk a Magyar Nagydíjat. A fejlesztési miniszter Bernie Ecclestone-nal tárgyalt.

Megkezdődnek a tárgyalások arról, hogy a Hungaroring 2026-ig rendezhessen Forma-1-es futamot – jelentette be a 30. Magyar Nagydíj pénteki napján Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter. A magyar versenynek jelenleg 2021-ig van szerződése, de ehhez bizonyos felújításoknak meg kell valósulniuk, ősszel fel is marják az aszfaltot és újat fektetnek és rázóköveket is cserélik. A tervek szerint 800 milliót költenek el.


A politikus rövid megbeszélést folytatott a mogyoródi pályán az F1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone-nal, akinek átadta a Hungaroring fejlesztési terveit tartalmazó dokumentumot.
“A kormány már tárgyalt a sportfejlesztési koncepcióról, amelynek az egyik része a magyar Forma-1-es pálya modernizálása, felújítása, s az ezzel kapcsolatos terveket ma Bernie Ecclestone is megkapta” – nyilatkozta Seszták Miklós az egyeztetés után, s hozzátette, mivel a kormány komoly befektetést tervez végrehajtani a Hungaroringen, cserébe a miniszter azt kérte a brit üzletembertől, hogy tárgyaljanak a jelenleg 2021-ig szóló szerződés meghosszabbításáról.
“Ígéretet kaptunk további öt évre vonatkozóan, ezért elkezdjük a megállapodás pontjainak a kidolgozását, s reményeink szerint hamarosan a hosszabbításra is sor kerülhet” – mondta a miniszter.
Seszták a Motorsport.com szerint hozzátette, hogy a felújítások “minimum három évig” zajlanak, a legsürgősebb a teljes újraaszfaltozás, majd a lelátók és a központi épület modernizálása. A felújítást úgy tervezik, hogy közben meg lehessen rendezni a futamokat.

A tervek szerint 25 milliárdot költenének a pálya modernizálására. Az egész főtribünt és főépületet elbontanák, és mint Gyulay Zsolt, a Hungaroring vezetője fogalmazott helyettük stadionszerű létesítmény épülne a helyükön. Ezen túlmenően egy látogatóközpont is készülne.

A Hungaroring 1986 óta szerepel az F1-es versenynaptárban, vasárnap a jubileumi, 30. futamot rendezik majd meg.
Forrás: MTI

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.