F1: Pokoli hétvége jön a Hungaroringen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.23. 19.15

Az időjárás kitesz magáért a 30. Magyar Nagydíjon, a perzselő hőséget záporok-zivatarok tehetik még rosszabbá.

A hagyományosan július végén, augusztus elején rendezett Magyar Nagydíj a kezdetek óta a szezon egyik legforróbb versenyének számít, az időjárás pedig igazán belehúz idén, a kánikula mellé zivatarok is társulhatnak majd.
Esőre pénteken és szombaton is lehet számítani, mindkétszer inkább délután, így akár az időmérőbe is beleszólhat majd a csapadék, ami azonban nem hoz enyhülést, 33-35 fok lehet, ami a párás levegővel együtt külön kihívás lesz. Ahogy egy külföldi F1-es blog megjegyezte: “Nem világos, hogy a Magyar Nagydíjat tekintsük-e jó edzésnek a Maláj Nagydíjra, vagy fordítva”?
A pályára kilátogatóknak nyomatékosan javasoljuk a könnyű, világos, de a testet jól fedő ruházat, kalap-sapka és napszemüveg viseletét, napernyő használatát és a folyadékpótlást! 
A meleg vasárnapra mérséklődik, 30 fok alatti hőmérsékletre lehet számítani, a Forma-1-esek dolgát viszont megnehezítheti majd a futamon a megélénkülő szél – már ha az nem lesz elég kihívás, hogy egészen más körülmények között kell használniuk a gumikat, mint az edzéseken.
A Pirelli a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keveréket hozza Magyarországra, becslésük szerint 1,2-1,5 másodperc lesz a körönkénti tempóelőny az utóbbi javára.
“A Hungaroring egy lassabb, technikás kanyarokból álló pálya, igazi kihívás a versenyzők, az autók és a gumik számára is, ugyanis folyamatosan dolgoznak. A célegyenesen kívül gyakorlatilag sehol sem lehet pihenni. A legfőbb kihívás az időjárás: júliusban extrém forróság lehet, ami nyilván a gumik kopására is hatással van. A tempó és a tartósság legjobb kompromisszumát a közepes és a lágy keverék nyújtja. Elég lágyak a jó kanyarvételhez, de elég kemények ahhoz, hogy bírják a Hungaroring megterhelő vonalvezetését és a meleget. Ezen a pályán nem épp könnyű előzni, így nagyon sok múlik majd a gumistratégián” – magyarázza a gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A 4381 méteres pályán jelentős módosítás nem történt az idei évre, a rázóköveket cserélték több ponton és a bokszutca-bejáraton módosítottak. A DRS-zóna szokás szerint a célegyenesen helyezkedik el. A versenybírókat Emanuele Pirro segíti pilótastewardként.

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.