F1: Pokoli hétvége jön a Hungaroringen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.23. 19.15

Az időjárás kitesz magáért a 30. Magyar Nagydíjon, a perzselő hőséget záporok-zivatarok tehetik még rosszabbá.

A hagyományosan július végén, augusztus elején rendezett Magyar Nagydíj a kezdetek óta a szezon egyik legforróbb versenyének számít, az időjárás pedig igazán belehúz idén, a kánikula mellé zivatarok is társulhatnak majd.
Esőre pénteken és szombaton is lehet számítani, mindkétszer inkább délután, így akár az időmérőbe is beleszólhat majd a csapadék, ami azonban nem hoz enyhülést, 33-35 fok lehet, ami a párás levegővel együtt külön kihívás lesz. Ahogy egy külföldi F1-es blog megjegyezte: “Nem világos, hogy a Magyar Nagydíjat tekintsük-e jó edzésnek a Maláj Nagydíjra, vagy fordítva”?
A pályára kilátogatóknak nyomatékosan javasoljuk a könnyű, világos, de a testet jól fedő ruházat, kalap-sapka és napszemüveg viseletét, napernyő használatát és a folyadékpótlást! 
A meleg vasárnapra mérséklődik, 30 fok alatti hőmérsékletre lehet számítani, a Forma-1-esek dolgát viszont megnehezítheti majd a futamon a megélénkülő szél – már ha az nem lesz elég kihívás, hogy egészen más körülmények között kell használniuk a gumikat, mint az edzéseken.
A Pirelli a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keveréket hozza Magyarországra, becslésük szerint 1,2-1,5 másodperc lesz a körönkénti tempóelőny az utóbbi javára.
“A Hungaroring egy lassabb, technikás kanyarokból álló pálya, igazi kihívás a versenyzők, az autók és a gumik számára is, ugyanis folyamatosan dolgoznak. A célegyenesen kívül gyakorlatilag sehol sem lehet pihenni. A legfőbb kihívás az időjárás: júliusban extrém forróság lehet, ami nyilván a gumik kopására is hatással van. A tempó és a tartósság legjobb kompromisszumát a közepes és a lágy keverék nyújtja. Elég lágyak a jó kanyarvételhez, de elég kemények ahhoz, hogy bírják a Hungaroring megterhelő vonalvezetését és a meleget. Ezen a pályán nem épp könnyű előzni, így nagyon sok múlik majd a gumistratégián” – magyarázza a gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A 4381 méteres pályán jelentős módosítás nem történt az idei évre, a rázóköveket cserélték több ponton és a bokszutca-bejáraton módosítottak. A DRS-zóna szokás szerint a célegyenesen helyezkedik el. A versenybírókat Emanuele Pirro segíti pilótastewardként.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.