F1: Gyári csapatként egy zsák pénzt kaphat a Renault

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.23. 11.30

Döntő lehet a Renault jövőről szóló terveivel kapcsolatban, ha gyári csapatként, történelmi múltjára tekintettel extra kifizetésre lenne jogosult. És erre van is esély.

A Renault több opció közül választja ki a legideálisabbat a Forma-1-es jövőjével kapcsolatban, egyelőre az a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy egy másik istálló felvásárlásával ismét gyári csapatot indítanak a franciák. 
Ráadásul ha így döntenek, az Autosport szerint extra kifizetésre lennének jogosultak a történelmi múltra tekintettel. Az extra prémiumból jelenleg a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Red Bull és a Williams kap, a Red Bull a múltja helyett négy vb-címére tekintettel. Ez a prémium az F1-es csapatok között szétosztott teljes bevétel 15 százaléka.


A Renault öt szezon kivételével 1977 óta az összes idényben szerepelt, így a franciák szerint jogosultak lennének az extra pénzre. Bernie Ecclestone az Autosportnak megerősítette, hogy gyári csapatként a Renault-nak valóban járna a pénz.
“Történelmi csapat-e a Renault? Igen. Ha átveszik a Lotust, és azt teszik, amit a Mercedes és a Red Bull, egészen biztosan azok lesznek” – mondta Ecclestone. “Régóta tárgyalnak a Lotus átvételéről, nagyon örülnénk, ha maradnának a fedélzeten.”
Úgy tudni, hogy a Renault csak akkor kaphat prémiumot, ha ezt az összes csapat egyhangúan megszavazza, köztük a Red Bull és a Toro Rosso is, amelyek könnyen motor nélkül maradhatnak 2016 után. Ecclestone szerint viszont nem kell szavazás.

A Toro Rosso a Renault-ra vár

A többi csapathoz hasonlóan a jelenleg Renault-motorokat használó Toro Rosso sem tudja, mi lesz a franciák sorsa. Franz Tost csapatfőnök szeretne lassan bizonyosságot. Korábban a Toro Rosso esetleges átvétele is szerepelt a lehetőségek között. “Jártak is nálunk három-négy hónapja” – idézte fel Tost a korábbi eseményeket. “Tárgyaltunk, aztán érezhető lett, hogy nem érdekli őket annyira az üzlet. Tudnunk kellene, hogy mit akar a Renault, hogy adott esetben más gyártókkal tárgyalhassunk. Például a Ferrarival, de egyelőre még semmi nem dőlt el.”

“Ha a Renault azt teszi, amit tennie kell, akkor nem kell senkinek a jóváhagyása. El tudjuk rendezni enélkül is.” A Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul üdvözölte Ecclestone szavait.
“Ami azt illeti, nem csak a pénz dönt, mert sok dologgal kell foglalkoznunk. Azért természetesen fontos, így Bernie álláspontja kétségkívül pozitív számunkra” – fogalmazott Abiteboul.

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.