F1: Gyári csapatként egy zsák pénzt kaphat a Renault

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.23. 11.30

Döntő lehet a Renault jövőről szóló terveivel kapcsolatban, ha gyári csapatként, történelmi múltjára tekintettel extra kifizetésre lenne jogosult. És erre van is esély.

A Renault több opció közül választja ki a legideálisabbat a Forma-1-es jövőjével kapcsolatban, egyelőre az a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy egy másik istálló felvásárlásával ismét gyári csapatot indítanak a franciák. 
Ráadásul ha így döntenek, az Autosport szerint extra kifizetésre lennének jogosultak a történelmi múltra tekintettel. Az extra prémiumból jelenleg a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Red Bull és a Williams kap, a Red Bull a múltja helyett négy vb-címére tekintettel. Ez a prémium az F1-es csapatok között szétosztott teljes bevétel 15 százaléka.


A Renault öt szezon kivételével 1977 óta az összes idényben szerepelt, így a franciák szerint jogosultak lennének az extra pénzre. Bernie Ecclestone az Autosportnak megerősítette, hogy gyári csapatként a Renault-nak valóban járna a pénz.
“Történelmi csapat-e a Renault? Igen. Ha átveszik a Lotust, és azt teszik, amit a Mercedes és a Red Bull, egészen biztosan azok lesznek” – mondta Ecclestone. “Régóta tárgyalnak a Lotus átvételéről, nagyon örülnénk, ha maradnának a fedélzeten.”
Úgy tudni, hogy a Renault csak akkor kaphat prémiumot, ha ezt az összes csapat egyhangúan megszavazza, köztük a Red Bull és a Toro Rosso is, amelyek könnyen motor nélkül maradhatnak 2016 után. Ecclestone szerint viszont nem kell szavazás.

A Toro Rosso a Renault-ra vár

A többi csapathoz hasonlóan a jelenleg Renault-motorokat használó Toro Rosso sem tudja, mi lesz a franciák sorsa. Franz Tost csapatfőnök szeretne lassan bizonyosságot. Korábban a Toro Rosso esetleges átvétele is szerepelt a lehetőségek között. “Jártak is nálunk három-négy hónapja” – idézte fel Tost a korábbi eseményeket. “Tárgyaltunk, aztán érezhető lett, hogy nem érdekli őket annyira az üzlet. Tudnunk kellene, hogy mit akar a Renault, hogy adott esetben más gyártókkal tárgyalhassunk. Például a Ferrarival, de egyelőre még semmi nem dőlt el.”

“Ha a Renault azt teszi, amit tennie kell, akkor nem kell senkinek a jóváhagyása. El tudjuk rendezni enélkül is.” A Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul üdvözölte Ecclestone szavait.
“Ami azt illeti, nem csak a pénz dönt, mert sok dologgal kell foglalkoznunk. Azért természetesen fontos, így Bernie álláspontja kétségkívül pozitív számunkra” – fogalmazott Abiteboul.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.