F1: Gyári csapatként egy zsák pénzt kaphat a Renault

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.23. 11.30

Döntő lehet a Renault jövőről szóló terveivel kapcsolatban, ha gyári csapatként, történelmi múltjára tekintettel extra kifizetésre lenne jogosult. És erre van is esély.

A Renault több opció közül választja ki a legideálisabbat a Forma-1-es jövőjével kapcsolatban, egyelőre az a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy egy másik istálló felvásárlásával ismét gyári csapatot indítanak a franciák. 
Ráadásul ha így döntenek, az Autosport szerint extra kifizetésre lennének jogosultak a történelmi múltra tekintettel. Az extra prémiumból jelenleg a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Red Bull és a Williams kap, a Red Bull a múltja helyett négy vb-címére tekintettel. Ez a prémium az F1-es csapatok között szétosztott teljes bevétel 15 százaléka.


A Renault öt szezon kivételével 1977 óta az összes idényben szerepelt, így a franciák szerint jogosultak lennének az extra pénzre. Bernie Ecclestone az Autosportnak megerősítette, hogy gyári csapatként a Renault-nak valóban járna a pénz.
“Történelmi csapat-e a Renault? Igen. Ha átveszik a Lotust, és azt teszik, amit a Mercedes és a Red Bull, egészen biztosan azok lesznek” – mondta Ecclestone. “Régóta tárgyalnak a Lotus átvételéről, nagyon örülnénk, ha maradnának a fedélzeten.”
Úgy tudni, hogy a Renault csak akkor kaphat prémiumot, ha ezt az összes csapat egyhangúan megszavazza, köztük a Red Bull és a Toro Rosso is, amelyek könnyen motor nélkül maradhatnak 2016 után. Ecclestone szerint viszont nem kell szavazás.

A Toro Rosso a Renault-ra vár

A többi csapathoz hasonlóan a jelenleg Renault-motorokat használó Toro Rosso sem tudja, mi lesz a franciák sorsa. Franz Tost csapatfőnök szeretne lassan bizonyosságot. Korábban a Toro Rosso esetleges átvétele is szerepelt a lehetőségek között. “Jártak is nálunk három-négy hónapja” – idézte fel Tost a korábbi eseményeket. “Tárgyaltunk, aztán érezhető lett, hogy nem érdekli őket annyira az üzlet. Tudnunk kellene, hogy mit akar a Renault, hogy adott esetben más gyártókkal tárgyalhassunk. Például a Ferrarival, de egyelőre még semmi nem dőlt el.”

“Ha a Renault azt teszi, amit tennie kell, akkor nem kell senkinek a jóváhagyása. El tudjuk rendezni enélkül is.” A Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul üdvözölte Ecclestone szavait.
“Ami azt illeti, nem csak a pénz dönt, mert sok dologgal kell foglalkoznunk. Azért természetesen fontos, így Bernie álláspontja kétségkívül pozitív számunkra” – fogalmazott Abiteboul.

Kommentek

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.