F1: Räikkönen is gyors, de Vettel hibátlan

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.22. 18.30

A Ferrari technikai főnöke szerint Kimi Räikkönen nem a tempója miatt van hátrányban Sebastian Vettelhez képest, sokkal inkább a mellényúlásai jelentik a bajt.

Míg Sebastian Vettel közel a maximumot kihozta az idei évben a Ferrariból, csapattársa, a 35 éves Kimi Räikkönen majdnem ugyanúgy le van maradva mögötte, mint tavaly Fernando Alonso mellett volt. 
A szezon felezőpontját jelentő Magyar Nagydíj előtt a 2007-es bajnoknak 59 pontos hátránya van, és egyre biztosabbnak tűnik, hogy Vettel kívánsága ellenére is elküldik. 
A technikai igazgató, James Allison a szerződés kérdéséről nem beszél, de annyit le tud szögezni, hogy a 35 éves veterán tempójával nincs gond:  
“A tempóban nincs különbség Kimi és Sebastian között. Néha Kimi a gyorsabb, máskor Seb. A különbség abban


 rejlik, hogy Sebastian soha, vagy majdnem soha nem hibázik. Idén csak Bahreinben láthattuk, hogy azért ő is képes botlani. De azon a hétvégén kívül gyakorlatilag hibátlanul vezetett, míg Kimi, főleg az időmérőkön, hibázott párszor” – mondta az olasz Autosprintnek.
“Akkor is ugyanezt mondanám, ha Kimi itt lenne mellettem, szerintem ő is elismeri ezt. Néha egy apró hiba is elég ahhoz, hogy elússzon a hétvége, de ettől a tempója még megvan. Ezt Kimi is tudja.”
Persze Vettel hibátlan teljesítménye sem ér sokat, ha az autó nem elég versenyképes, márpedig a jó kezdés – futamgyőzelem Malajziában – után a Ferrari nem folytatta a Mercedes megszorongatását, sőt, a Brit Nagydíjon a  Williams mögött már csak a harmadik erő volt az olasz csapat. Allison úgy véli, a szepangi siker csalóka volt, túl korán jött, de bízik benne, hogy az idény második felében jobbak lesznek.


“A győzelmi lehetőséget természetesen meg kell ragadni. A Maláj Nagydíj hihetetlen volt, a győzelem nagy lökést adott, és alig várom, hogy újra átélhessük az érzést. Ha megnézzük, a munkánk jó eredményeket hozott azóta is. Az autó és a motor fejlesztésével 1,5 másodpercet gyorsultunk. Ha tippelnem kellene, azt mondanám, az idény második felében közelebb kerülünk majd a Mercedeshez és jobban teljesítünk majd a Williamsnél” – magyarázta az amúgy a sikertelenség miatt már kikezdett mérnök.

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.