A jelenlegi gumiszállító Pirelli szerződése 2016-ig érvényes a Forma-1-gyel, a 2017-2019-ig tartó időszakra tendert írt ki az FIA. Erre a Pirelli mellett a visszatéréssel régóta kacérkodó Michelin jelentkezett, bár a franciák kemény feltételeket diktálva próbálják megnyerni a tendert.
A két jelentkezőnek július 17-ig volt lehetősége arra, hogy az FIA részére részletes dokumentációt állítson össze az elképzeléseiről, és meggyőzze a döntéshozókat az alkalmasságáról.
Az Autosport úgy tudja, hogy ezt az akadályt mindkét pályázó sikerrel vette, így most Bernie Ecclestone-on a sor, hogy a kereskedelmi szempontokat is figyelembe véve döntsön a győztes kiválasztásáról.
Ha Ecclestone-é lesz a végső szó, annak valószínűleg a Michelin nem fog örülni, az üzletember korábban többször is nyilvánosan kritizálta a franciák elképzeléseit. Ecclestone szerint – a magáról kialakult képet féltve – a Michelin teljesen kockázatmentes gumikat gyártana, ami nem jó az F1-nek.
“A Michelin olyan kőkemény gumikat gyártana, hogy ha a csapatok felteszik őket januárban, ráérnek majd decemberben levenni” – mondta korábban a Michelinről Ecclestone.