F1: Senki nem használhatja Bianchi rajtszámát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.20. 17.35

A Nemzetközi Automobil Szövetség “visszavonultatta” a múlt szombaton elhunyt Jules Bianchi Forma-1-es rajtszámát, a 17-es ezután nem tűnik fel a rajtrácson.

Ahogy a Vezess.hu is megírta, Jules Bianchi múlt szombat hajnalban 25 éves korában, kilenc hónap kóma után a tavalyi Japán Nagydíjon szerzett agysérülése miatt a nizzai egyetemi klinikán elhunyt.
Az F1-ben 2013-14-ben a Marussiánál indított francia versenyző a 17-es rajtszámmal szerepelt a mezőnyben, azonban ezt többé senki nem használhatja, a Bianchi iránti kegyeletből a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) “visszavonultatta” azt.


A Forma-1-es versenyzők 2014 óta használnak egyedi, a karrierjük végéig megtartott, saját maguk által választott rajtszámot, csak az aktuális világbajnok válthat 1-esre, ha akar – idén Lewis Hamilton nem tette meg, maradt a 44-esnél, míg Sebastian Vettel a tavalyi sikertelen címvédés után a már az előző év elején kiválasztott 5-össel fut a Ferrarinál.  
A versenyzők egyébként az előző évi eredményeik alapján csökkenő sorrendben választottak számokat, Bianchi a 7-est, 27-est és 77-est is jelölte, de ezeket a sorban előrébb álló Kimi Räikkönen, Nico Hülkenberg és Valtteri Bottas vitte, így maradt a 17-es, amellyel 15 Forma-1-es futamot teljesített – pályafutása során korábban nem használta ezt a számot.
A Ferrari-nevelésű, az eredeti tervek szerint 2016-ra Kimi Räikkönen ferraris helyére szánt Bianchit kedden – azaz holnap – délelőtt 10 órakor szülővárosában, Nizzában búcsúztatják, majd temetik el. 
Bianchi a háromszoros világbajnok Ayrton Senna – valamint az ugyanazon a hétvégén elhunyt újonc, Roland Ratzenberger – 1994-es halála óta az első Forma-1-es pilóta, aki versenybaleset következtében veszítette életét. (Legutóbb 2013 őszén hunyt el F1-es kötődésű versenyző: a Marussia korábbi tesztpilótája, a spanyol Maria de Villota egy 2012. júliusi, szerencsétlen tesztbaleset szövődményei miatt veszítette életét.)

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.