Noha elemzések szerint a Ferrari teljesítményhátránya már elhanyagolható a Mercedeshez képest, a pályán továbbra is jelentős a címvédő fölénye. A Mercedes autója sokkal jobban tapad, mint bárki másé a mezőnyben, ez Silverstone-ban különösen feltűnő volt a Force India szerint.
A csapat GPS-elemzések alapján állapította meg, hogy a Mercedes messze a mezőny előtt jár. “Gyakorlatilag mindenkit kivégeztek az utolsó kanyarban” – magyarázta Andy Green technikai igazgató.
“Úgy tűnik, hogy a hátsó gumikat olyan jó állapotban tudták tartani a kör első felében, hogy az utolsó kanyarokban még mindig kiváló tapadást biztosították. Addigra mindenki másnál rég túlmelegedtek az abroncsok.”
Az Auto, Motor und Sport szakírója, Michael Schmidt Greennel együtt arra gyanakszik, hogy a Mercedes trükkös futóművet fejleszthetett ki, amely – egyelőre ismeretlen módon – “emelgeti” az autót, és így folyamatosan biztosítja az optimális egyensúlyt a lassú és gyors kanyarokban egyaránt.
Ez természetesen csak találgatás, a Mercedes hivatalosan nem reagált a felvetésre.