F1: Csak őrült szerencsével nyerhet a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.15. 09.30

A Red Bull mérnökzsenije, Adrian Newey szerint gyakorlatilag kizárt, hogy a csapat idén futamot nyerjen. A tervező elismerte, hogy nem csak a motor, az autó is rossz.

A 2010-13-as, kétszer négy bajnoki címes tarolás után a mindössze három futamgyőzelmet hozó 2014-es idény csúnya formaromlást jelentett a Red Bull számára, de a 2015-ös szenvedést látva valószínűleg ma már két kézzel kapnának a tavalyi eredmények után is.
Az előző évinél rosszabb Renault-erőforrással és a nehezen fejleszthető autóval a Milton Keynes-i csapat legfeljebb az erős pontszerzéseket tűzheti ki célul, a valamelyest háttérbe vonult főtervező, Adrian Newey kizártnak tartja, hogy futamot nyerjenek.
“Nem tudom elképzelni, hogy versenyt nyerjünk idén. Legalábbis valami őrült szerencse nélkül” – mondta a F1i.com-nak.


Bár a 2015-ös szezon kezdetén a Red Bull tagjai, köztük Newey is egyértelműen a Renault-t  nevezeték meg versenyképtelenség okaként, mostanra változott a hangnem:
“Legyünk őszinték: a Renault nem olyan erős idén, mint a Mercedes vagy a Ferrari. De az elmúlt egy évben olyan szabályváltozások is voltak, amelyek miatt a korábbi aerodinamikai megközelítésünk helyett új irányba kellett indulni, ez pedig időbe telik.”
“Siránkozni felesleges, van ilyen. Szóval még dolgozunk ezen. A munka eredményei fokozatosan felkerülnek az autóra, a Brit Nagydíj alapján úgy tűnik, hogy a jó irányba tartunk.”

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.