F1: A nagycsapatok betojtak a spórolástól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.14. 10.55

A Nemzetközi Automobil Szövetség a korábbi elnök, Max Mosley elképzelésére alapozva próbálkozik a Forma-1-es költségcsökkentéssel.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábbi elnöke, Max Mosley idén dobta be Forma-1-es költségcsökkentési ötletét, amely korábbi – a bukását okozó – költségplafonos koncepció javított változata. Mosley javaslata alapján a költségplafon önkéntes lenne, azonban az azt elfogadó csapatok jóval nagyobb műszaki szabadságot élvezhetnének.
Mosley ötletét a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén is megvitatták, de el is vetették, ugyanis a két külön szabályrendszer egyidejű futtatása túl bonyolult lenne. 


Az Auto Motor und Sport szerint azonban az FIA egy hasonló, de egyszerűbb koncepciót is ajánlott: amely szerint az évi 120-150 millió dolláros (34-42 milliárd Ft) korlátot vállaló csapatok megszorítás nélkül tesztelhetnének, használhatnák a szélcsatornát és a számítógépes szimulációkat, míg a plafonból nem kérő alakulatoknak mindössze heti 25 óra szélcsatorna-használat, 25 teraflop számítógépes használat és évi 8 tesztnap járna.
A német szaklap szerint a nagycsapatok ezt a tervet is azonnal elutasították, attól tartva, hogy a fentiek mellett a költségplafonos csapatok megelőznék őket.
“Elgondolkodtató, hogy miért is akarnak több pénzt költeni egy rosszabb modellre” – jegyezte meg a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley, aki korábban is elmondta már, hogy szerinte a nagyok egyszerűen csődbe akarják vinni, meg akarják fojtani a független kis- és középcsapatokat.


Azért maradt még öltet az FIA tarsolyában: “Korlátozhatnánk az egy idényben fejleszthető alkatrészek számát. Mondjuk egy csapat egy szezonban összesen 10 felfüggesztést és 20 különböző szárnyat használhatna – amikor az alkatrész elkészült, rákerülne az FIA pecsétje” – magyarázta az FIA-elnök Jean Todt.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.