F1: A nagycsapatok betojtak a spórolástól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.14. 10.55

A Nemzetközi Automobil Szövetség a korábbi elnök, Max Mosley elképzelésére alapozva próbálkozik a Forma-1-es költségcsökkentéssel.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábbi elnöke, Max Mosley idén dobta be Forma-1-es költségcsökkentési ötletét, amely korábbi – a bukását okozó – költségplafonos koncepció javított változata. Mosley javaslata alapján a költségplafon önkéntes lenne, azonban az azt elfogadó csapatok jóval nagyobb műszaki szabadságot élvezhetnének.
Mosley ötletét a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén is megvitatták, de el is vetették, ugyanis a két külön szabályrendszer egyidejű futtatása túl bonyolult lenne. 


Az Auto Motor und Sport szerint azonban az FIA egy hasonló, de egyszerűbb koncepciót is ajánlott: amely szerint az évi 120-150 millió dolláros (34-42 milliárd Ft) korlátot vállaló csapatok megszorítás nélkül tesztelhetnének, használhatnák a szélcsatornát és a számítógépes szimulációkat, míg a plafonból nem kérő alakulatoknak mindössze heti 25 óra szélcsatorna-használat, 25 teraflop számítógépes használat és évi 8 tesztnap járna.
A német szaklap szerint a nagycsapatok ezt a tervet is azonnal elutasították, attól tartva, hogy a fentiek mellett a költségplafonos csapatok megelőznék őket.
“Elgondolkodtató, hogy miért is akarnak több pénzt költeni egy rosszabb modellre” – jegyezte meg a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley, aki korábban is elmondta már, hogy szerinte a nagyok egyszerűen csődbe akarják vinni, meg akarják fojtani a független kis- és középcsapatokat.


Azért maradt még öltet az FIA tarsolyában: “Korlátozhatnánk az egy idényben fejleszthető alkatrészek számát. Mondjuk egy csapat egy szezonban összesen 10 felfüggesztést és 20 különböző szárnyat használhatna – amikor az alkatrész elkészült, rákerülne az FIA pecsétje” – magyarázta az FIA-elnök Jean Todt.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.