F1: A Williams elkaphatja a Ferrarit?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.13. 09.30

A Williams versenyfőnöke szerint képesek lehetnek megelőzni a konstruktőri bajnokságban a Ferrarit – az autójuk már most gyorsabb.

A Williams a kiváló rajt és első etap után kénytelen volt beérni a 4-5. hellyel a Brit Nagydíjon, de a csapat versenyfőnöke, Rob Smedley szerint a csalódást keltő végeredmény ellenére nagyon is biztató volt a silverstone-i verseny. A Williams 60 ponttal áll a Ferrari mögött a konstruktőri bajnokságban (211-151), de az elmúlt három hétvégén 17-tel több pontot hoztak, mint az olaszok, így a cél egyértelműen a megelőzésük.


“Úgy gondolom, hogy a hétvége összességében nagyon is pozitív volt számunkra. Sejtettük, hogy jó lesz az autó, és tényleg be is vált az összes fejlesztés. Bár folyamatosan közeledtünk, az idény kezdete óta ez volt az első hétvége, amikor egyértelműen gyorsabbak voltunk a közvetlen riválisunknál, a Ferrarinál. Gyorsabbak voltunk az időmérőn, és a verseny száraz szakaszában is hasonló előnyünk volt. Világos, hogy Silverstone-ban a száraz pályán a miénk volt a második leggyorsabb autó” – nyilatkozta Rob Smedley.
“Minden területen folyamatosan fejlesztjük az autót, állandó, kis lépésekben haladunk, ezután is jön még javulás. Igyekszünk egyre jobb helyzetbe kerülni, hogy megszerezhessük a második helyet, immár ez a célunk.”
Silverstone gyors vonalvezetése persze kedvezett a Williamsnek, de az autó még mindig gyenge az esőben, valamint ahogy Monaco megmutatta, a lassú, kanyargós pálya sem fekszik neki, márpedig a jövő hétvégi Magyar Nagydíjon ilyen következik.


“Tisztában vagyunk vele, hogy a lassabb helyszíneken még vannak hiányosságaink, de képesek is vagyunk ezt elismerni. Komolyan vizsgáljuk, hogyan javítsunk ezen. Innovatív, okos megoldást keresünk, amellyel folytathatjuk a gyors tempós fejlődésünket, ugyanakkor felpörgethetjük a fejlődést ezen a területen is” – magyarázza Smedley.
“Egyértelműen nem szabad háttérbe szorítani azt, amiben jók vagyunk, nem köthetünk alkut. Javulnunk kell abban, amiben gyengék vagyunk, de az erősségeinket is tovább kell erősíteni.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.