F1: A Williams elkaphatja a Ferrarit?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.13. 09.30

A Williams versenyfőnöke szerint képesek lehetnek megelőzni a konstruktőri bajnokságban a Ferrarit – az autójuk már most gyorsabb.

A Williams a kiváló rajt és első etap után kénytelen volt beérni a 4-5. hellyel a Brit Nagydíjon, de a csapat versenyfőnöke, Rob Smedley szerint a csalódást keltő végeredmény ellenére nagyon is biztató volt a silverstone-i verseny. A Williams 60 ponttal áll a Ferrari mögött a konstruktőri bajnokságban (211-151), de az elmúlt három hétvégén 17-tel több pontot hoztak, mint az olaszok, így a cél egyértelműen a megelőzésük.


“Úgy gondolom, hogy a hétvége összességében nagyon is pozitív volt számunkra. Sejtettük, hogy jó lesz az autó, és tényleg be is vált az összes fejlesztés. Bár folyamatosan közeledtünk, az idény kezdete óta ez volt az első hétvége, amikor egyértelműen gyorsabbak voltunk a közvetlen riválisunknál, a Ferrarinál. Gyorsabbak voltunk az időmérőn, és a verseny száraz szakaszában is hasonló előnyünk volt. Világos, hogy Silverstone-ban a száraz pályán a miénk volt a második leggyorsabb autó” – nyilatkozta Rob Smedley.
“Minden területen folyamatosan fejlesztjük az autót, állandó, kis lépésekben haladunk, ezután is jön még javulás. Igyekszünk egyre jobb helyzetbe kerülni, hogy megszerezhessük a második helyet, immár ez a célunk.”
Silverstone gyors vonalvezetése persze kedvezett a Williamsnek, de az autó még mindig gyenge az esőben, valamint ahogy Monaco megmutatta, a lassú, kanyargós pálya sem fekszik neki, márpedig a jövő hétvégi Magyar Nagydíjon ilyen következik.


“Tisztában vagyunk vele, hogy a lassabb helyszíneken még vannak hiányosságaink, de képesek is vagyunk ezt elismerni. Komolyan vizsgáljuk, hogyan javítsunk ezen. Innovatív, okos megoldást keresünk, amellyel folytathatjuk a gyors tempós fejlődésünket, ugyanakkor felpörgethetjük a fejlődést ezen a területen is” – magyarázza Smedley.
“Egyértelműen nem szabad háttérbe szorítani azt, amiben jók vagyunk, nem köthetünk alkut. Javulnunk kell abban, amiben gyengék vagyunk, de az erősségeinket is tovább kell erősíteni.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.