A V6-os hibridekkel együtt az üzemanyagra vonatkozó szabályokat is bevezettek a Forma-1-ben: egy futamon maximum száz kiló benzint lehet felhasználni, és az üzemanyag átfolyási sebessége sem lépheti át a 100 kg/h-s értéket. Ebből tavaly volt probléma, Daniel Ricciardo az idénynyitón szerzett dobogós helyét bukta az érték túllépése miatt.
A Red Bull váltig állította, hogy a saját adatai szerint nem volt szabálytalankodás, szentírásnak azonban a homologizált, Gill Motorsport Systems által szállított szenzor adatai számítanak. Ezekre kezdetben más csapatok is sokat panaszkodtak, azóta viszont sikerült kiismerniük a működését, és minden bizonnyal a gyártó is fejlesztette a termékét.
Mostantól riválisa is lesz a Gillnek, az FIA ugyanis egy másik cég, a Sentronics Limited szenzorát is homologizálta. Nem meglepő módon a vevőkre hajtó Sentronics jóval pontosabb működést ígér a rivális rendszernél, hamarosan az első próbapados tesztek is elkezdődnek az érdeklődő csapatokkal.
Az átfolyás kulcsfontosságú a motor teljesítménye szempontjából, így ha az új szenzor megbízhatóbb és kisebb hibahatárral dolgozik a korábbinál, a csapatok gondolkodás nélkül át fognak állni rá.