Fontos új alkatrész a Forma-1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.10. 15.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség újabb átfolyásmérőt homologizált. Mostantól választhatnak beszállítót a csapatok.

A V6-os hibridekkel együtt az üzemanyagra vonatkozó szabályokat is bevezettek a Forma-1-ben: egy futamon maximum száz kiló benzint lehet felhasználni, és az üzemanyag átfolyási sebessége sem lépheti át a 100 kg/h-s értéket. Ebből tavaly volt probléma, Daniel Ricciardo az idénynyitón szerzett dobogós helyét bukta az érték túllépése miatt.
A Red Bull váltig állította, hogy a saját adatai szerint nem volt szabálytalankodás, szentírásnak azonban a homologizált, Gill Motorsport Systems által szállított szenzor adatai számítanak. Ezekre kezdetben más csapatok is sokat panaszkodtak, azóta viszont sikerült kiismerniük a működését, és minden bizonnyal a gyártó is fejlesztette a termékét.
Mostantól riválisa is lesz a Gillnek, az FIA ugyanis egy másik cég, a Sentronics Limited szenzorát is homologizálta. Nem meglepő módon a vevőkre hajtó Sentronics jóval pontosabb működést ígér a rivális rendszernél, hamarosan az első próbapados tesztek is elkezdődnek az érdeklődő csapatokkal.
Az átfolyás kulcsfontosságú a motor teljesítménye szempontjából, így ha az új szenzor megbízhatóbb és kisebb hibahatárral dolgozik a korábbinál, a csapatok gondolkodás nélkül át fognak állni rá.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.