A Stratégiai Munkacsoport múlt heti ülésén úgy döntöttek, a show javítása, a versenyzők szerepének növelése érdekében tovább szigorítják a csapatok által nyújtott külső segítségek korlátozását.
A rajtprocedúráknál már a nyári szünet után, a Belga Nagydíjtól életbe lép a szigorítás, ennek részleteiről csütörtökön tájékoztatta a csapatokat egy műszaki direktívában a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting.


A korlátozást két módon kívánják elérni. Műszakilag a kuplung fogási pontja nem módosítható, miután a futam előtt az autó elhagyja a garázst, a vezérlőszoftverben az ezt segítő beállítást ki kell kapcsolni. A másik szigorítás a rádiós kommunikációra vonatkozik, a verseny kezdete előtti installációs és formációs körökön a csapatok Spától kizárólag biztonsági (meghibásodás, defekt stb.) és sportinformációkat (versenyigazgatósági figyelmeztetések, pozíciócserére történő utasítás stb.) közölhetnek a versenyzőkkel, azaz a rajtprocedúrát illető beszélgetés szigorúan tiltott lesz.
A szigorítás egyértelműen izgalmasabbá teszi majd a startokat, hiszen a rajtolás jelenleg az összes elérhető segítséggel is a futam legnehezebb része, nem egyszer így is elrontják a versenyzők.