F1: Feljelentés nélkül nem lép az EU

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.10. 18.15

Az Európai Parlament egyik képviselője gyakorlatilag a csapatok térfelére passzolta a Forma-1-et illető versenyjogi aggályokat illető lépést.

Nem olyan rég felmerült, hogy a Forma-1 bevételeinek egyenlőtlen elosztása, valamint a kereskedelmi jogokat birtokló CVC és hat – kiemelten fizetett – topcsapat szabályalkotásba való beemelése sértheti az Európai Unió szabad versenyre vonatkozó előírásait – állítólag egy-két független csapat már az EU-s vizsgálat előkészítésén is dolgozott.
Az F1 fenti problémáit talán leghangosabban bíráló Force India ma vendégül látta kerületi Európai Parlamenti képviselőjét, Anneliese Doddsot, aki a silverstone-i alakulatnál tájékozódott a helyzetről.
Dodds a csapatok térfelére dobta a labdát


A munkáspárti, az EP-ben a szocialista-liberális frakcióhoz tartozó Dobbs a látogatás után alig burkoltan arra utalt, hogy az EU versenyjogi biztosa, a belemenős politikusként ismert Margarethe Vestager csak a csapatok formális panaszára vár a vizsgálat megindításához.
“Már a Marussia és a Caterham tavalyi összeomlása óta komoly aggodalmaim vannak a Forma-1 működését illetően. A történtek nemcsak annyit jelentettek, hogy kettővel kevesebb csapat lett a rajtrácson, hanem a választókerületemben több száz magasan képzett ember munkanélkülivé válását is” – mondta Dodds.
“Brüsszelben többször is felhoztam a kérdést, hogy kiderüljön, vannak-e versenyjogi problémák. Az illetékes biztos (Vestager – a szerk.) egyértelművé tette, hogy addig nem tehet semmit, amíg nem érkezik formális panasz, szóval ha a csapatok úgy látják helyesnek, akkor lépniük kell.” 

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.