F1: Button még bízik a Hondában

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.10. 12.40

Jenson Button ugyan arra kéri a McLaren motorszállítóját, hogy a megbízhatóság helyett a teljesítményre koncentráljon, de a bizalma még nem rendült meg a japán gyártóban.

Amikor 2013 tavaszán bejelentették, hogy a 80-90-es évek fordulójának sikerpárosa, a McLaren és a Honda újra összeáll, kevés izgatottabb ember lehetett Jenson Buttonnál. A 2009-es világbajnok személyes példaképe, Alain Prost és Ayrton Senna csatáit nézve nőtt fel, Japánt imádja, 2003-2008 között pedig a Honda versenyzője volt. 
Álom helyett azonban rémálom vált valóra a 2015-ös idényben, az új McLaren-Honda bizony a mezőny második leggyengébb autója, csak a Manor 2014-es, tavalyi motorral is szerelt modellje lassabb nála, megbízhatóságban viszont még az is jobb.


A Honda hétvégéről hétvégére javulást ígér, de ebből eddig nem sok látszik. Button attól tart, hogy a megbízhatósági problémák “reszelgetése” nem lesz elég, hiába érnek célba, ha nem gyorsulnak, jövőre is a mezőny végében lesznek.
Amikor a francia Auto Hebdo arról kérdezte, szerinte megfelelően áll-e az F1-es projekthez a Honda, így válaszolt:
“Erről inkább őket kellene megkérdezni. De ami engem illet, bízom bennük; amikor felmerül valami probléma, mindig megoldják, a baj csak az, hogy minél több problémát oldunk meg, annál több új probléma bukkan fel.” 


A 35 éves angol a Honda mellett a csapatban, még pontosabban a versenyfőnök Eric Boullier-ban is bízik:
“Nehéz időszak ez, de a hitünk rendületlen. Nagyon fontos, hogy motiváltak maradjunk, Eric pedig nagyon sokat ad a csapatnak.”
Bár a McLaren cégvezére, Ron Dennis a héten elég egyértelműen arra utalt, hogy 2016-ra is marad Button, a veterán azért maga sem teljesen biztos a folytatásban:
“Gondolják, hogy itt lennék, ha már nem hinnék a McLaren-Hondában? Most viszont a jelenre koncentrálok, és nem arra, hogy mi lesz velem 10 év múlva. Most csakis a munkával foglalkozom. Nem tudom, mit hoz a holnap, szóval kár is erről spekulálni. A jelennel kell foglalkoznunk, a javuláson kell dolgoznunk.”
A Honda főnöke, Arai Jaszuhisza a héten az idény második felére, a Belga Nagydíjra ígért javulást, de miután az FIA Motorsport Világtanácsa ma Mexikóvárosban megszavazza az idényben büntetés nélkül használható új erőforrások számának négyről ötre való emelését, a fejlesztési zsetonokkal “megpakolt” új motor akár már a hónap végi Magyar Nagydíjon az autóba kerülhet.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.