Amikor 2013 tavaszán bejelentették, hogy a 80-90-es évek fordulójának sikerpárosa, a McLaren és a Honda újra összeáll, kevés izgatottabb ember lehetett Jenson Buttonnál. A 2009-es világbajnok személyes példaképe, Alain Prost és Ayrton Senna csatáit nézve nőtt fel, Japánt imádja, 2003-2008 között pedig a Honda versenyzője volt. 
Álom helyett azonban rémálom vált valóra a 2015-ös idényben, az új McLaren-Honda bizony a mezőny második leggyengébb autója, csak a Manor 2014-es, tavalyi motorral is szerelt modellje lassabb nála, megbízhatóságban viszont még az is jobb.


A Honda hétvégéről hétvégére javulást ígér, de ebből eddig nem sok látszik. Button attól tart, hogy a megbízhatósági problémák “reszelgetése” nem lesz elég, hiába érnek célba, ha nem gyorsulnak, jövőre is a mezőny végében lesznek.
Amikor a francia Auto Hebdo arról kérdezte, szerinte megfelelően áll-e az F1-es projekthez a Honda, így válaszolt:
“Erről inkább őket kellene megkérdezni. De ami engem illet, bízom bennük; amikor felmerül valami probléma, mindig megoldják, a baj csak az, hogy minél több problémát oldunk meg, annál több új probléma bukkan fel.” 


A 35 éves angol a Honda mellett a csapatban, még pontosabban a versenyfőnök Eric Boullier-ban is bízik:
“Nehéz időszak ez, de a hitünk rendületlen. Nagyon fontos, hogy motiváltak maradjunk, Eric pedig nagyon sokat ad a csapatnak.”
Bár a McLaren cégvezére, Ron Dennis a héten elég egyértelműen arra utalt, hogy 2016-ra is marad Button, a veterán azért maga sem teljesen biztos a folytatásban:
“Gondolják, hogy itt lennék, ha már nem hinnék a McLaren-Hondában? Most viszont a jelenre koncentrálok, és nem arra, hogy mi lesz velem 10 év múlva. Most csakis a munkával foglalkozom. Nem tudom, mit hoz a holnap, szóval kár is erről spekulálni. A jelennel kell foglalkoznunk, a javuláson kell dolgoznunk.”
A Honda főnöke, Arai Jaszuhisza a héten az idény második felére, a Belga Nagydíjra ígért javulást, de miután az FIA Motorsport Világtanácsa ma Mexikóvárosban megszavazza az idényben büntetés nélkül használható új erőforrások számának négyről ötre való emelését, a fejlesztési zsetonokkal “megpakolt” új motor akár már a hónap végi Magyar Nagydíjon az autóba kerülhet.