F1: A motorszabályok miatt nem jön vissza a Toyota

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.10. 10.40

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a sportág teljes szabályrendszerét újra kellene írni, mert a jelenlegi rendszer tartja távol például a Toyotát.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt állítja, hogy a sportág jelenlegi szabályai miatt nem érkeznek autógyártók az F1-be, legjobb lenne tiszta lappal újrakezdeni mindent.
“Tépjük szét a mostani szabálykönyvet, és kezdjünk mindent elölről!” – mondta a Guardiannek. 


“Nézzük csak a Toyotát, akikről tudom, hogy esetleg érdekelné őket a Forma-1-es visszatérés, de a mostani motorszabályok mellett senki nem akar beszállni. Tudják, hogy azonnal bajban lennének. Ha a Ferrari is küszködik a motorokkal, akkor másnak milyen kilátásai lehetnek?” – ostorozta az általa kezdettől fogva ellenzett 1,6 literes, turbós V6-os erőforrásokat.
Hiába dohog azonban Ecclestone, nem csak rajta múlik, mit hoz a jövő, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt pedig továbbra is a csapatokkal együttműködésben, demokratikus alapon képzeli el a szabályok írását. Az angol kisember azért továbbra sem tett le a “diktatúra” bevezetéséről:
“Kell valaki, aki le- és felkapcsolja a villanyt, akárki is legyen ez. Meg fog történni, meg fogjuk csinálni” – utalt arra, hogy egy ember kezébe kellene adni a végső döntést ezekben a kérdésekben.
Az FIA Motorsport Világtanácsa egyébként ma Mexikóvárosban ülésezik, de sem a mostani motorok ejtéséről, sem a “diktatúra” bevezetéséről nem lesz szó. 

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.