A múlt hétvégi Brit Nagydíjon izzadtak a Mercedesnél a rajt után, hiszen a Williamsek átugrották a két ezüst autót a startnál. A csapat mindent bevetett, hogy valahogy kiüssék a nyeregből az ellenfelet, a 14. körben még a szerelőiket is kiküldték a garázs elé, hogy ezzel a Williamst kerékcserére kényszerítsék. 


“Tudjuk, hogy a Williams nem bír olyan sokáig a gumikkal, ezért egy korai kerékcsere tettetésével őket is elbizonytalaníthatjuk, és cserére kényszeríthetjük. Kis trükk volt, de nem jött be. A feleségem (a Williams tesztelője, Susie Wolff) küldött is egy WhatsApp-üzenetet: Azt hittétek, átverhettek minket? Hahaha!” – árulta el a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff a hét elején.
A manőverrel csak egy baj van: a szabályok tiltják. A sportszabályzat 23.11-es cikkelye kimondja, hogy “a csapattagok kizárólag közvetlenül az autón végzendő munka előtt léphetnek a bokszutcába, annak befejezése után pedig azonnal el is kell hagyniuk azt”.
Hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) miért nem lépett? A felügyelőszervezet szóvivője így magyarázta a Motorsport.comnak: “Az adott pillanatban nem volt gond a Mercedes lépésével, hiszen senki nem tudhatta, hogy valóban ki akartak-e állni vagy sem. Sőt, ma sem tudhatjuk biztosan. Azonban miután állítólag azt mondták, hogy csak kamu volt, úgy tűnk, szabálytalankodtak.”


A Mercedesszel már nem csinálnak semmit, de az FIA jelezte a csapatoknak, hogy a történtek fényében ezután komolyan veszik az ilyen húzásokat, és hasonló esetekben az adott csapatnak egyértelműen bizonyítania kell majd, hogy eredetileg valós szándékuk volt a kiállás. 
“A bokszutcába való, indokolatlan kiszaladgálás nem megengedett, de nem könnyű bizonyítani, hogy valódi szabálytalanság történt. Hagyunk még egy kis kegyelmi időszakot, de a Magyar Nagydíjon beszélünk majd a csapatokkal erről a kérdésről, figyelmeztetjük őket, hogy ezután világos bizonyítékokat akarunk látni és hallani arról, hogy tényleg kerékcserére készültek” – mondta az FIA-szóvivő.