F1: Piquet visszautasította a Toro Rossót

Formula E-bajnokként is nehéz lenne bejutni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.09. 10.45

A 2008-as szingapúri balesetbunda leleplezője, ifjabb Nelson Piquet szándékosan nem maradt a Forma-1-ben, pedig lett volna lehetősége rá.

A 2000-es évtized második fele igen komoly botrányokat, balhékat hozott a Forma-1-ben, az egyik ilyen a Renault 2008-as Szingapúri Nagydíjon megrendezett balesetének leleplezése volt.


Míg a balesetbunda nyertese, Fernando Alonso minden következmény nélkül megúszta, a Renault akkori technikai igazgatója ma már a Williamsnél tölt be hasonló pozíciót, a volt Renault-főnök Flavio Briatore neve pedig újra és újra felbukkan lehetséges F1-es nagykutyaként, a 2009 nyarán történt ejtése után az ügyet feltáró ifjabb Nelson Piquet azóta sem járt a Forma-1 környékén.
A brazil pilóta azt mondja, a kimaradása szándékos volt, pedig maradhatott volna, és ha akarná, ma is vásárolhatna magának ülést.
“A különbség az, hogy én azonnal távoztam, rögtön az USA-ban kezdtem új karriert. A következő évben (2010-ben – a szerk.) versenyezhettem volna a Toro Rossónál, de nem akartam” – nyilatkozta a brazil Grande Premiónak.
Az immár Formula E-bajnok Piquet szerint a crashgate-et a média aránytalanul felfújta, és ő lett a történet legnegatívabban megítélt szereplője.


“Kénytelen voltam falnak menni, az újságírók viszont felnagyították az egész ügyet. Nem értem ezt, nyertem már bajnoki címeket, győztem a NASCAR-ban, vezettem az első ralikrosszos idényemben, de a szűk látókörű emberek továbbra is a balesetről beszélnek. A sikereim pedig annak köszönhetők, hogy most egyforma autókkal, mindannyiunk számára új pályákon versenyeztünk (a Formula E-ben).” 
“Ilyen körülmények között kétségem sincs a versenyképességemről, de az F1-ben más volt a helyzet, hiszen Alonso mellett voltam, akire szavaim sincsenek, annyira jó.”
Piquet tehát hisz magában, de úgy látja, nem a képességek és az eredmények nyitják meg az utat az F1-be.
“Ha lenne egy 5-10 millió dolláros csekk a zsebemben, akkor most is nyitva állna az ajtó. Manapság nem számít, ki kicsoda, az F1-be való bekerüléshez kell egy ilyen csekk.”

Kommentek

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.