F1: Piquet visszautasította a Toro Rossót

Formula E-bajnokként is nehéz lenne bejutni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.09. 10.45

A 2008-as szingapúri balesetbunda leleplezője, ifjabb Nelson Piquet szándékosan nem maradt a Forma-1-ben, pedig lett volna lehetősége rá.

A 2000-es évtized második fele igen komoly botrányokat, balhékat hozott a Forma-1-ben, az egyik ilyen a Renault 2008-as Szingapúri Nagydíjon megrendezett balesetének leleplezése volt.


Míg a balesetbunda nyertese, Fernando Alonso minden következmény nélkül megúszta, a Renault akkori technikai igazgatója ma már a Williamsnél tölt be hasonló pozíciót, a volt Renault-főnök Flavio Briatore neve pedig újra és újra felbukkan lehetséges F1-es nagykutyaként, a 2009 nyarán történt ejtése után az ügyet feltáró ifjabb Nelson Piquet azóta sem járt a Forma-1 környékén.
A brazil pilóta azt mondja, a kimaradása szándékos volt, pedig maradhatott volna, és ha akarná, ma is vásárolhatna magának ülést.
“A különbség az, hogy én azonnal távoztam, rögtön az USA-ban kezdtem új karriert. A következő évben (2010-ben – a szerk.) versenyezhettem volna a Toro Rossónál, de nem akartam” – nyilatkozta a brazil Grande Premiónak.
Az immár Formula E-bajnok Piquet szerint a crashgate-et a média aránytalanul felfújta, és ő lett a történet legnegatívabban megítélt szereplője.


“Kénytelen voltam falnak menni, az újságírók viszont felnagyították az egész ügyet. Nem értem ezt, nyertem már bajnoki címeket, győztem a NASCAR-ban, vezettem az első ralikrosszos idényemben, de a szűk látókörű emberek továbbra is a balesetről beszélnek. A sikereim pedig annak köszönhetők, hogy most egyforma autókkal, mindannyiunk számára új pályákon versenyeztünk (a Formula E-ben).” 
“Ilyen körülmények között kétségem sincs a versenyképességemről, de az F1-ben más volt a helyzet, hiszen Alonso mellett voltam, akire szavaim sincsenek, annyira jó.”
Piquet tehát hisz magában, de úgy látja, nem a képességek és az eredmények nyitják meg az utat az F1-be.
“Ha lenne egy 5-10 millió dolláros csekk a zsebemben, akkor most is nyitva állna az ajtó. Manapság nem számít, ki kicsoda, az F1-be való bekerüléshez kell egy ilyen csekk.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.