F1: Piquet visszautasította a Toro Rossót

Formula E-bajnokként is nehéz lenne bejutni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.09. 10.45

A 2008-as szingapúri balesetbunda leleplezője, ifjabb Nelson Piquet szándékosan nem maradt a Forma-1-ben, pedig lett volna lehetősége rá.

A 2000-es évtized második fele igen komoly botrányokat, balhékat hozott a Forma-1-ben, az egyik ilyen a Renault 2008-as Szingapúri Nagydíjon megrendezett balesetének leleplezése volt.


Míg a balesetbunda nyertese, Fernando Alonso minden következmény nélkül megúszta, a Renault akkori technikai igazgatója ma már a Williamsnél tölt be hasonló pozíciót, a volt Renault-főnök Flavio Briatore neve pedig újra és újra felbukkan lehetséges F1-es nagykutyaként, a 2009 nyarán történt ejtése után az ügyet feltáró ifjabb Nelson Piquet azóta sem járt a Forma-1 környékén.
A brazil pilóta azt mondja, a kimaradása szándékos volt, pedig maradhatott volna, és ha akarná, ma is vásárolhatna magának ülést.
“A különbség az, hogy én azonnal távoztam, rögtön az USA-ban kezdtem új karriert. A következő évben (2010-ben – a szerk.) versenyezhettem volna a Toro Rossónál, de nem akartam” – nyilatkozta a brazil Grande Premiónak.
Az immár Formula E-bajnok Piquet szerint a crashgate-et a média aránytalanul felfújta, és ő lett a történet legnegatívabban megítélt szereplője.


“Kénytelen voltam falnak menni, az újságírók viszont felnagyították az egész ügyet. Nem értem ezt, nyertem már bajnoki címeket, győztem a NASCAR-ban, vezettem az első ralikrosszos idényemben, de a szűk látókörű emberek továbbra is a balesetről beszélnek. A sikereim pedig annak köszönhetők, hogy most egyforma autókkal, mindannyiunk számára új pályákon versenyeztünk (a Formula E-ben).” 
“Ilyen körülmények között kétségem sincs a versenyképességemről, de az F1-ben más volt a helyzet, hiszen Alonso mellett voltam, akire szavaim sincsenek, annyira jó.”
Piquet tehát hisz magában, de úgy látja, nem a képességek és az eredmények nyitják meg az utat az F1-be.
“Ha lenne egy 5-10 millió dolláros csekk a zsebemben, akkor most is nyitva állna az ajtó. Manapság nem számít, ki kicsoda, az F1-be való bekerüléshez kell egy ilyen csekk.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.