A csapatok évi 14-17 millió fontot (6,1-7,4 milliárd forint) fizetnek a motorokért a Forma-1-ben, a legtöbbet állítólag a Renault kéri az erőforrásokért. Jean Todt FIA-elnök maximumárat vezetne be a kisebb csapatok túlélése érdekében, de Toto Wolff szerint ez nehezen kivitelezhető varázsütésre, mert az árba be van építve a fejlesztési költség, ami szét van terítve a vásárlók között.
“Egy ilyen döntésnek komoly következményei lennének” – mondta Wolff. “Egy olyan nagy szervezetben, mint a miénk, készül egy üzleti terv a befektetésünkre vonatkozóan, aztán aláírjuk a szerződéseket.”
“Ha ezeken bármilyen ok miatt változtatni kell, az nehézkesen kivitelezhető egy miénkhez hasonló vállalati szervezetben. Todt kezdeményezését ezzel együtt nagyon is komolyan vesszük, elismerjük, hogy fontos dologról van szó, de sok dolgot kell megvizsgálnunk.”
“Kihegyezzük a ceruzákat, aztán jelzünk, hogy megvalósítható vagy nem. Az árakat a jelenlegi üzleti modellel kalkuláltuk.”
Alapvetően a Ferrari is Todt javaslata ellen van. “Nem kérhetünk kevesebbet a motorokért, mint amennyibe nekünk kerül” – fogalmazott Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke.
Monisha Kaltenborn, a költségek miatt legtöbbször panaszkodó Sauber-csapatfőnök szerint csak a gyártók akarták a hibrideket. “Mi soha nem akartuk ezeket a motorokat, a gyártók akarták és kényszerítették ránk. Mi nem akarunk beszállni pénzzel a fejlesztésbe, ez az ő arculatépítésük, nem a miénk.”