F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.09. 15.30

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint hiába szeretné lejjebb nyomni a motorok árát Jean Todt FIA-elnök, ez nem ilyen egyszerű.

A csapatok évi 14-17 millió fontot (6,1-7,4 milliárd forint) fizetnek a motorokért a Forma-1-ben, a legtöbbet állítólag a Renault kéri az erőforrásokért. Jean Todt FIA-elnök maximumárat vezetne be a kisebb csapatok túlélése érdekében, de Toto Wolff szerint ez nehezen kivitelezhető varázsütésre, mert az árba be van építve a fejlesztési költség, ami szét van terítve a vásárlók között.
“Egy ilyen döntésnek komoly következményei lennének” – mondta Wolff. “Egy olyan nagy szervezetben, mint a miénk, készül egy üzleti terv a befektetésünkre vonatkozóan, aztán aláírjuk a szerződéseket.”
“Ha ezeken bármilyen ok miatt változtatni kell, az nehézkesen kivitelezhető egy miénkhez hasonló vállalati szervezetben. Todt kezdeményezését ezzel együtt nagyon is komolyan vesszük, elismerjük, hogy fontos dologról van szó, de sok dolgot kell megvizsgálnunk.”
“Kihegyezzük a ceruzákat, aztán jelzünk, hogy megvalósítható vagy nem. Az árakat a jelenlegi üzleti modellel kalkuláltuk.”
Alapvetően a Ferrari is Todt javaslata ellen van. “Nem kérhetünk kevesebbet a motorokért, mint amennyibe nekünk kerül” – fogalmazott Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke.
Monisha Kaltenborn, a költségek miatt legtöbbször panaszkodó Sauber-csapatfőnök szerint csak a gyártók akarták a hibrideket. “Mi soha nem akartuk ezeket a motorokat, a gyártók akarták és kényszerítették ránk. Mi nem akarunk beszállni pénzzel a fejlesztésbe, ez az ő arculatépítésük, nem a miénk.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.