F1: A pilóták nem ugrálnak a szombati versenyért

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.08. 12.30

A Forma-1-es versenyzők legalábbis megosztottak azt illetően, hogy jövőre már szombaton is futamot tarthatnak a hétvégéken.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport múlt heti ülésén úgy döntöttek, 2016-tól frissítik a versenyhétvégék formátumát, szombatra is kerülhet egy sprintfutam. 
Az még nem dőlt el, hogy a csapatok tartalékosai/tesztelői vezetnek-e vagy épp az állandó versenyzők ülnek autóba egy rövidebb futamra, esetleg a sprintverseny az időmérőt váltja-e ki, hogy annak eredménye alapján alakuljon ki a vasárnapi rajtsorrend, mindenesetre az F1-esek annyira nem rajonganak az ötletért.


“Én nagyon-nagyon örülnék, ha változna a hétvége. 9 éve, valami 300 futam óta ugyanaz a menetrend, csütörtök, péntek, szombat, vasárnap minden ugyanolyan. Én örülnék, ha egy kicsit megkevernék. Ha ettől izgalmasabbá válna a hétvége, az nagyon jó lenne. Nem tudom, elviselném-e, ha a következő hét évben is marad minden a régiben” – nyilatkozta az egyedüliként teljesen pozitívan hozzáálló címvédő, Lewis Hamilton.
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a másik véglet, szerinte minden jó, ahogy van, a Stratégiai Munkacsoportnak nem kellene piszkálnia a hétvége formátumát.
“Imádok versenyezni, de bizonyos dolgokat illetően nagyon is ragaszkodom a tradíciókhoz. Szerintem a grand prix maradjon grand prix, mert ha csak időmérő futamról is lenne szó szombaton, az is elvenne valamit a vasárnapi verseny értékéből. Úgy gondolom, a szombati futamok helyett más megoldásokat kellene keresni. A Stratégiai Munkacsoport foglalkozhatna a valós problémákkal, mint például a sisakfestések” – gúnyolódott az idei évre bevezetett korlátozáson.
A Mercedes másik versenyzője, Nico Rosberg felemásan viszonyul a szombati futam koncepciójához.


“A DTM-ben bevezették, és nagyon is bevált a dolog. A versenyzők úgyis ott vannak, a nézők pedig többet kapnak. Miért ne fontolhatnánk meg? Azt viszont sajnálnám, hogy ezzel eltérnénk a Forma-1 hagyományaitól, ez bántana a leginkább. Olyan lenne, mintha a teniszben hirtelen hét Grand Slam-tornát jelölnének ki, pedig 50 éve négy van, és így is kellene maradnia. Szóval ebből a szempontból óvatosnak kell lennünk.”
A 2009-es bajnok, Jenson Button röviden elintézte a kérdést: “Szerintem ebből nem lesz semmi. Beszélni sem érdemes róla, mert nem fog megvalósulni.”
Egy korábbi versenyző, az 1996-os világbajnok Damon Hill is inkább az ellenzők táborát gyarapítja:


“Nem egészen értem a dolgot. Jelenleg is van sprintversenyünk, hiszen a Forma-1-es futam pontosan az. Nem tartóssági futam. Szóval nem értem én ezt. Azt kockáztatjuk, hogy összekutyuljuk a dolgokat. Szögezzük le, hogy a jelenlegi (kieséses) időmérős formátum jobb, mint a korábbi (egyórás, egykörös). Szóval ez így bevált. A GP2-ben mondjuk van sprintverseny, és működik is. De igazán nem tudom, most akkor melyik a rendes verseny. Ez a nagy kérdés.”
Hill szerint, ha már változtatni kell, akkor az 1996 előtti rendszert hozhatnák vissza, amikor pénteken és szombaton is volt kvalifikáció:
“Talán legyen időmérő pénteken is. Régebben már pénteken kiderülhetett a rajtsorrend. A versenyzőknek már pénteken is formában kellett lenniük, rendes verseny volt.”

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.