F1: A pilóták nem ugrálnak a szombati versenyért

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.08. 12.30

A Forma-1-es versenyzők legalábbis megosztottak azt illetően, hogy jövőre már szombaton is futamot tarthatnak a hétvégéken.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport múlt heti ülésén úgy döntöttek, 2016-tól frissítik a versenyhétvégék formátumát, szombatra is kerülhet egy sprintfutam. 
Az még nem dőlt el, hogy a csapatok tartalékosai/tesztelői vezetnek-e vagy épp az állandó versenyzők ülnek autóba egy rövidebb futamra, esetleg a sprintverseny az időmérőt váltja-e ki, hogy annak eredménye alapján alakuljon ki a vasárnapi rajtsorrend, mindenesetre az F1-esek annyira nem rajonganak az ötletért.


“Én nagyon-nagyon örülnék, ha változna a hétvége. 9 éve, valami 300 futam óta ugyanaz a menetrend, csütörtök, péntek, szombat, vasárnap minden ugyanolyan. Én örülnék, ha egy kicsit megkevernék. Ha ettől izgalmasabbá válna a hétvége, az nagyon jó lenne. Nem tudom, elviselném-e, ha a következő hét évben is marad minden a régiben” – nyilatkozta az egyedüliként teljesen pozitívan hozzáálló címvédő, Lewis Hamilton.
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a másik véglet, szerinte minden jó, ahogy van, a Stratégiai Munkacsoportnak nem kellene piszkálnia a hétvége formátumát.
“Imádok versenyezni, de bizonyos dolgokat illetően nagyon is ragaszkodom a tradíciókhoz. Szerintem a grand prix maradjon grand prix, mert ha csak időmérő futamról is lenne szó szombaton, az is elvenne valamit a vasárnapi verseny értékéből. Úgy gondolom, a szombati futamok helyett más megoldásokat kellene keresni. A Stratégiai Munkacsoport foglalkozhatna a valós problémákkal, mint például a sisakfestések” – gúnyolódott az idei évre bevezetett korlátozáson.
A Mercedes másik versenyzője, Nico Rosberg felemásan viszonyul a szombati futam koncepciójához.


“A DTM-ben bevezették, és nagyon is bevált a dolog. A versenyzők úgyis ott vannak, a nézők pedig többet kapnak. Miért ne fontolhatnánk meg? Azt viszont sajnálnám, hogy ezzel eltérnénk a Forma-1 hagyományaitól, ez bántana a leginkább. Olyan lenne, mintha a teniszben hirtelen hét Grand Slam-tornát jelölnének ki, pedig 50 éve négy van, és így is kellene maradnia. Szóval ebből a szempontból óvatosnak kell lennünk.”
A 2009-es bajnok, Jenson Button röviden elintézte a kérdést: “Szerintem ebből nem lesz semmi. Beszélni sem érdemes róla, mert nem fog megvalósulni.”
Egy korábbi versenyző, az 1996-os világbajnok Damon Hill is inkább az ellenzők táborát gyarapítja:


“Nem egészen értem a dolgot. Jelenleg is van sprintversenyünk, hiszen a Forma-1-es futam pontosan az. Nem tartóssági futam. Szóval nem értem én ezt. Azt kockáztatjuk, hogy összekutyuljuk a dolgokat. Szögezzük le, hogy a jelenlegi (kieséses) időmérős formátum jobb, mint a korábbi (egyórás, egykörös). Szóval ez így bevált. A GP2-ben mondjuk van sprintverseny, és működik is. De igazán nem tudom, most akkor melyik a rendes verseny. Ez a nagy kérdés.”
Hill szerint, ha már változtatni kell, akkor az 1996 előtti rendszert hozhatnák vissza, amikor pénteken és szombaton is volt kvalifikáció:
“Talán legyen időmérő pénteken is. Régebben már pénteken kiderülhetett a rajtsorrend. A versenyzőknek már pénteken is formában kellett lenniük, rendes verseny volt.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.