Alonso: Túl közel van a GP2!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.08. 13.35

Fernando Alonso szerint a Forma-1-ben lazítani kell a fejlesztési korlátozásokon, mert a csúcsszéria nem elég gyors, a verseny pedig nem elég kiélezett.

A múlt hétvégi Brit Nagydíj időmérőjén az utolsó helyen záró Manor 1:39,377-es kört produkált, míg az utánpótlás-széria, a GP2 kvalifikációján Szergej Szirotkin mindössze bő fél másodperccel rosszabb, 1:39,949 körrel csípte meg a pole-t a silverstone-i pályán.
Ha a sereghajtó Manort nem számítjuk, a GP2-es csúcsidő akkor is csak 4-6 másodperccel rosszabb a Forma-1-es mezőny hátsó traktusában hozott eredményeknél, szélsőséges esetben – rövidebb, kedvező vonalvezetésű pályán – pedig a GP2-esek akár meg is ugorhatnák az F1-es 107%-os kvalifikációs küszöböt.
A fentiek, na és persze a Mercedes kikezdhetetlen dominanciája, valamint a McLaren-Honda keserves küszködése miatt a kétszeres világbajnok Fernando Alonso meg van győződve róla, hogy a Forma-1-ben lazítani kell a fejlesztéseket korlátozó szabályokon.


“Gyorsabb autók kellenek, mert a GP2-es idők túl közel vannak, emellett több tesztelésre, jóval szabadabb fejlesztési előírásokra van szükség, ugyanis jelenleg az első téli teszt után az autók nagyjából az idény végéig ugyanott maradnak az erősorrendben” – magyarázta a spanyol.
“Hiába fejlődik bármelyik csapat, mert annyit mindenki más is halad, a szigorú aerodinamikai előírások és a motorfejlesztés befagyasztása miatt nem lehet előrébb lépni, így pedig nagyon kiszámíthatók és unalmasak a futamok” – tette hozzá.
A motorok fejlesztésének felszabadításáért jó ideje lobbizik a Renault és a Honda is, talán a Mercedes is hajlik már arra, hogy segítse a többieket, azonban az Alonso által említett többi területen nem várható hasonló engedmény, hacsak nem vezetik be a korábbi FIA-elnök Max Mosley által javasolt költségplafon-koncepciót.
Jó hír lehet viszont, hogy 2017-re erősebb motorokat, aerodinamikailag és mechanikai tapadás terén is hatékonyabb autókat ígérnek az F1 fejesei, igaz, a technikai részleteket még nem dolgozták ki.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.