A múlt hétvégi Brit Nagydíj időmérőjén az utolsó helyen záró Manor 1:39,377-es kört produkált, míg az utánpótlás-széria, a GP2 kvalifikációján Szergej Szirotkin mindössze bő fél másodperccel rosszabb, 1:39,949 körrel csípte meg a pole-t a silverstone-i pályán.
Ha a sereghajtó Manort nem számítjuk, a GP2-es csúcsidő akkor is csak 4-6 másodperccel rosszabb a Forma-1-es mezőny hátsó traktusában hozott eredményeknél, szélsőséges esetben – rövidebb, kedvező vonalvezetésű pályán – pedig a GP2-esek akár meg is ugorhatnák az F1-es 107%-os kvalifikációs küszöböt.
A fentiek, na és persze a Mercedes kikezdhetetlen dominanciája, valamint a McLaren-Honda keserves küszködése miatt a kétszeres világbajnok Fernando Alonso meg van győződve róla, hogy a Forma-1-ben lazítani kell a fejlesztéseket korlátozó szabályokon.


“Gyorsabb autók kellenek, mert a GP2-es idők túl közel vannak, emellett több tesztelésre, jóval szabadabb fejlesztési előírásokra van szükség, ugyanis jelenleg az első téli teszt után az autók nagyjából az idény végéig ugyanott maradnak az erősorrendben” – magyarázta a spanyol.
“Hiába fejlődik bármelyik csapat, mert annyit mindenki más is halad, a szigorú aerodinamikai előírások és a motorfejlesztés befagyasztása miatt nem lehet előrébb lépni, így pedig nagyon kiszámíthatók és unalmasak a futamok” – tette hozzá.
A motorok fejlesztésének felszabadításáért jó ideje lobbizik a Renault és a Honda is, talán a Mercedes is hajlik már arra, hogy segítse a többieket, azonban az Alonso által említett többi területen nem várható hasonló engedmény, hacsak nem vezetik be a korábbi FIA-elnök Max Mosley által javasolt költségplafon-koncepciót.
Jó hír lehet viszont, hogy 2017-re erősebb motorokat, aerodinamikailag és mechanikai tapadás terén is hatékonyabb autókat ígérnek az F1 fejesei, igaz, a technikai részleteket még nem dolgozták ki.