Alonso: Túl közel van a GP2!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.08. 13.35

Fernando Alonso szerint a Forma-1-ben lazítani kell a fejlesztési korlátozásokon, mert a csúcsszéria nem elég gyors, a verseny pedig nem elég kiélezett.

A múlt hétvégi Brit Nagydíj időmérőjén az utolsó helyen záró Manor 1:39,377-es kört produkált, míg az utánpótlás-széria, a GP2 kvalifikációján Szergej Szirotkin mindössze bő fél másodperccel rosszabb, 1:39,949 körrel csípte meg a pole-t a silverstone-i pályán.
Ha a sereghajtó Manort nem számítjuk, a GP2-es csúcsidő akkor is csak 4-6 másodperccel rosszabb a Forma-1-es mezőny hátsó traktusában hozott eredményeknél, szélsőséges esetben – rövidebb, kedvező vonalvezetésű pályán – pedig a GP2-esek akár meg is ugorhatnák az F1-es 107%-os kvalifikációs küszöböt.
A fentiek, na és persze a Mercedes kikezdhetetlen dominanciája, valamint a McLaren-Honda keserves küszködése miatt a kétszeres világbajnok Fernando Alonso meg van győződve róla, hogy a Forma-1-ben lazítani kell a fejlesztéseket korlátozó szabályokon.


“Gyorsabb autók kellenek, mert a GP2-es idők túl közel vannak, emellett több tesztelésre, jóval szabadabb fejlesztési előírásokra van szükség, ugyanis jelenleg az első téli teszt után az autók nagyjából az idény végéig ugyanott maradnak az erősorrendben” – magyarázta a spanyol.
“Hiába fejlődik bármelyik csapat, mert annyit mindenki más is halad, a szigorú aerodinamikai előírások és a motorfejlesztés befagyasztása miatt nem lehet előrébb lépni, így pedig nagyon kiszámíthatók és unalmasak a futamok” – tette hozzá.
A motorok fejlesztésének felszabadításáért jó ideje lobbizik a Renault és a Honda is, talán a Mercedes is hajlik már arra, hogy segítse a többieket, azonban az Alonso által említett többi területen nem várható hasonló engedmény, hacsak nem vezetik be a korábbi FIA-elnök Max Mosley által javasolt költségplafon-koncepciót.
Jó hír lehet viszont, hogy 2017-re erősebb motorokat, aerodinamikailag és mechanikai tapadás terén is hatékonyabb autókat ígérnek az F1 fejesei, igaz, a technikai részleteket még nem dolgozták ki.

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.