F1: Button biztosan kap még egy évet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.07. 12.55

A McLaren vezére azt mondja, Jenson Buttonnak nem kell visszavonulnia az idei, siralmas év után, biztosan marad jövőre is. Ron Dennis az autót méltatja, a Hondát kevésbé.

A Wokingba idén visszatért Fernando Alonsóval a McLaren három évre írt alá a csapattal, a tavaly sokáig váratott Jenson Buttonnak viszont csak plusz egy opciós idényre szóló szerződést adtak.
A két öreg mögött ott várja az újabb F1-es lehetőséget a tavaly leváltott Kevin Magnussen, mellette ellentmondást nem tűrően tör a GP2-es bajnoki cím, és ezzel a megérdemelt Forma-1-es bemutatkozás felé a szintén McLaren-nevelésű Stoffel Vandoorne, de úgy tűnik, nem veszélyeztetik Button helyét.


A McLaren vezére, Ron Dennis azt mondja, az idei, siralmas idény után biztosan nem küldik nyugdíjba a 2009-es bajnokot:
“Jenson Buttonnak kétéves szerződése van a McLarennel, nem is gondolunk a pilótafelállásra. Mindketten lenyűgöző munkát végeznek.”
Ugyanez persze nem mondható el a motorszállító Hondáról…
“A partnerünkkel, a Hondával óriási kihívás áll előttünk, a megbízhatósággal és teljesítménnyel is küszködnek. A Hondának óriási erőforrásai vannak, amiket be is vetnek. Természetesen komoly, számukra nem épp kellemes kommunikáció folyik köztünk.”
“Fájdalmas ez a helyzet? Természetesen. De ezt a fájdalmat motivációként kell hasznosítani. Kihívás, de a megfelelő kihívás, ugyanis meggyőződésem, hogy egy olyan partner, mint a Honda támogatása nélkül nem lehet világbajnoki címet nyerni. Szóval meg kell szenvednünk a sikerért.”


Dennis újra méltatta a pilótákat, amiért nem törnek meg, magát az autót pedig a mezőny egyik legjobbjának bélyegezte, amivel gyakorlatilag a Hondát tette meg bűnbakká.
“Nagyon könnyen kritizálhatnák a McLarent, de nem teszik. Beülnek az autóba, vezetik, és tudják, hogy nagyon-nagyon gyors a kanyarokban. A Mercedeshez összességében még nem ér fel, de néhány kanyarban már igen, a mezőny többi autójával szemben pedig állja a sarat. Az F1-ben mindenki tisztában van ezzel. Mindenki megnézheti az adatokat, látszik, ki hol gyors vagy lassú.”
“Az pedig garantált, hogy visszatérünk az élmezőnybe. Meggyőződésem, hogy lépésről lépésre odaérünk majd, és próbáljuk hinni, amit a Honda kommunikál felénk, ami ha valóra válik, akkor nem is kérdés, hogy sokkal versenyképesebbek leszünk már a következő pár futamon is.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.