A Lotus Forma-1-es csapatnak hétfőn sikerült elérnie, hogy a bíróság két héttel elnapolja az alakulat hitelezői által kezdeményezett felszámolási eljárást, ennyi idejük van megoldást találni, különben jöhet a csőd.


Az utóbbi lehetőség persze nem mindenki számára ijesztő, sőt, talán kívánatos is, hiszen ha az újra gyári csapatot indítani kívánó Renault egy kicsit kivár, jobb alkupozícióból tárgyalhat a Lotus megvásárlásáról, sőt, az esetleges csőd talán az enstone-i alakulat 2020-ig élő mercedeses motorszerződését is “kedvezően” befolyásolja ebből a szempontból.
Jó ideje rebesgetik már, hogy a Renault a 2010-ben a Gerard Lopezhez kötődő Geniinek eladott Lotus visszavételére készül, igaz, a csapat vezérigazgatója továbbra is cáfolja a lehetőséget:
“Továbbra is Gerard a tulajdonos és a cég elnöke. Nem tudom, hogyan kerülték el, de idén is két vagy három versenyhétvégén ott volt, Spanyolországban a versenynapon járt a pályán. Emellett persze másik projekteken is dolgozik, a csapat irányítását pedig az én kezembe adta, és tudomásom szerint elégedett is a dolgok alakulásával, ezért nem folyik bele annyira” – mondta a hétvégén Matthew Carter CEO.


“Vezérigazgató létemre semmit sem hallottam vásárlási ajánlatokról. Tudom, hogy a Renault foglalkozik a Forma-1-es részvétele kérdésével, de azt nem tudom, hogy erősítik a dolgot vagy kiszállnak. Azt is tudjuk, hogy foglalkoztak a lehetséges jelöltekkel (a csapatvásárlás tekintetében), és talán mi lennénk a legjobb lehetőség. De ahogy mondtam, nincs ajánlat, nem volt érdeklődés. Szerintem jelenleg az erőforrásukra kell koncentrálniuk.”
“A tulajdonosok nekem többször is mondták, hogy nem készülnek a Lotus eladására, legalábbis most nem. Sport- és üzleti szempontból is a jó irányba haladunk.”