F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.06. 09.35

A Mercedes csapatfőnöke hajlandó lenne segíteni a Renault-nak és a Hondának, elengedné a Lotust, és a költségplafonra is nyitott, bármibe belemennének.

Úgy tűnik, a Mercedesnél is érzik, hogy a dominanciájuk agyonnyomja a Forma-1-et, és nagyobb értéke lenne a győzelemnek erősebb ellenfelekkel szemben, legalábbis erre utal a csapatfőnök, Toto Wolff múlt hétvégén tett több nyilatkozata.
Az F1 pillanatnyilag legégetőbb, legfeltűnőbb problémája a Mercedes-erőforrás, és ebből fakadóan a gyári csapat óriási fölénye, amely a szigorúan korlátozott motorfejlesztési szabályok mellett behozhatatlan a Renault és a Honda számára.
A Forma-1 szabályait előkészítő szervezet, a hat topcsapat, plusz Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt részvételével működő Stratégiai Munkacsoport a múlt heti ülésén arról határozott, hogy megvizsgálják a motorfejlesztés liberalizálásának lehetőségeit, Wolff pedig így indokolta az ügy támogatását:


“A Honda küszködését látva megértőnek kell lennünk, módot kell találnunk arra, hogy felzárkózzanak úgy, hogy közben nem sérül a Forma-1 DNS-e. Viszont azért ódzkodtunk mindig is az idény közbeni fejlesztésektől, mert azok óriási költségekkel járnak. A Ferrari megtalálta a kiskaput a szabályokban, de most már ők is a költségekre panaszkodnak” – utalt az idei, a szabály pontatlan fogalmazása miatt lehetővé vált fejlesztési munkára. 
 
“Szóval a legutóbbi ülésen leszögeztük, hogy bár jövőre már bezárul ez a lehetőség, ha a Renault-nak és a Hondának igénye van rá, akkor beszélhetünk a visszahozásáról. Pénzügyileg nem a legokosabb dolog, de ha a többiek úgy vélik, hogy ez kell a felzárkózásukhoz, akkor hajlandóak vagyunk megfontolni.”
A Merci-főnök azért leszögezte, hogy abba nem mennének bele, hogy csak a többiek fejleszthessenek, ők viszont nem.
“Nyilván empátiával kell viszonyulni az új szabályok mellett küszködőkhöz, de olyan még nem fordult elő, hogy valakinek be kellett volna fagyasztania a fejlesztéseket, hogy a többiek felzárkózhassanak. Ez nem való a Forma-1-ben. Itt verseny van, hogy kiderüljön, ki a legjobb.”


A küszködő Renault az elmúlt hónapokban a kiszállástól a saját gyári csapat indításáig minden lehetőséget mérlegelt, a spekulációk szerint az a legvalószínűbb, hogy a volt alakulatuk, a most Lotus néven futó és Mercedes-motorokat használó enstone-i gárda megvásárlása a tervük. Wolff erről azt mondta, nem fogják akadályozni, ha úgy alakul:
“A Lotus szerződése 2015-től 2020-ig él, de ha a Renault bejelentkezik és a Lotus szeretné felmondani a szerződést, akkor találunk majd megoldást. Közös érdekünk, hogy a Renault a Forma-1-ben maradjon.”
A hétvégén az is felröppent, hogy a Red Bull léphetne a Lotus helyére egy, az Aston Martinnal kötött új partnerségen keresztül. A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda elhessegette ezt a lehetőséget, de Wolff óvatosabban reagált, azt mondta, “meg kellene vizsgálni az új helyzetet”.
“Mostanáig ők voltak az ellenség, de mára talán más az. Mit is jelentene ez az erőviszonyok tekintetében? Tárgyalások egyelőre nem folynak, de minden lehetőséget mérlegelni kell. Nyitva tartom a kérdést.”


A kis- és középcsapatok szerint a Forma-1 legnagyobb gondja a nyakló nélküli költekezés, amely az egyenlőtlen pénzelosztás miatt végképp a csőd felé viszi őket. A Nemzetközi Automobil Szövetség előző elnöke, Max Mosley nemrég újra bedobta a költségplafon ötletét, azzal az újítással kiegészítve, hogy a költségplafont elfogadó csapatok a korlátozott büdzséért cserébe kapjanak nagyobb fejlesztési szabadságot. Toto Wolff azt mondta, a Mercedes ezt is támogatni tudná.
“Szerintem izgalmas Max ötlete. Ha valaki elfogadja a költségplafont, akkor szabadabban fejleszthet, ez tényleg érdekes elképzelés.”
Wolff egyébként úgy véli, hogy jelenleg alapvetően stabil az F1 pénzügyi helyzete, az elvérző kiscsapatok eleve fenntarthatatlan üzleti modellel szálltak be, viszont biztatónak látja, hogy azért akad új jelentkező a 2016-ban érkező, a Ferrarival partneri viszonyt alakító amerikai Haas képében. Komolyan számol az új csapattal.
“Mivel rájuk még nem vonatkozik semmilyen aerodinamikai tesztmegkötés, szabadon csinálhatnak bármit, ami óriási előny. A Haas a többiekhez képest nagy előnnyel lép majd be.”

Kommentek

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.