F1: Räikkönen döntése volt a korai kiállás

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.05. 16.30

Az állásáért küzdő Kimi Räikkönen rossz döntést hozott a Brit Nagydíjon, a korai köztes abroncsokra váltás miatt csak nyolcadik lett.

Kimi Räikkönen sokáig jól versenyzett a Brit Nagydíjon, csapattársa, Sebastian Vettel előtt haladt, de minden rosszra fordult, amikor elkezdett szemerkélni az eső. Räikkönent előbb megelőzte a Danyiil Kvjat elől menekülő Vettel, amire gyorsan kimenekült a bokszba intermediate abroncsokért.

Rossz döntés volt, az igazi eső sokáig nem érkezett meg, így a finn újabb pozíciókat veszített. A verseny után felmerült, hogy esetleg a csapat döntött a kiállásról, de Räikkönen elismerte, hogy az ő kérése volt.

“Én döntöttem a kiállásról” – mondta Räikkönen. “A pálya csúszós volt, de utólag világos, hogy három-négy körrel elhamarkodtam a döntést.” Maurizio Arrivabene csapatfőnök megerősítette, hogy a versenyző döntése volt a kiállás. “Mi a bokszból csak javaslatokat tehetünk, a döntés a pilóták kezében van” – mondta Arrivabene diplomatikusan, de láthatóan feldúltan.

Räikkönennel szemben Vettel a lehető legjobb ütemben állt ki, így annak ellenére, hogy a rajt után Hülkenberg, Kvjat és Sergio Perez is megelőzte, a kilencedik helyről egészen a dobogóig vágtatott előre.

“A poharunk félig üres, nem félig teli” – tette még hozzá Arrivabene. “Ha száraz maradt volna a verseny, egész más lett volna az eredmény. Ennek okait házon belül kell kiderítenünk, az egyenesekben nem voltunk elég gyorsak, és a gyors kanyarokban sem hoztunk vissza semmit a hátrányunkból. A dobogó a stratégiánknak köszönhető.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.