A McLarenhez idén tért vissza a régi sikerpartner, a Honda, de a japán gyártó csúnyán elszúrta az 1,6 literes turbós V6-os erőforrás fejlesztését, a wokingi csapat sosem látott mélységben jár, a fejlődés állandó emlegetése ellenére pedig a pályán nem látszik semmilyen előrelépés.


A Brit Nagydíj időmérőjén elért 17-18. hely után a versenyfőnök Eric Boullier nem nyilatkozott valami boldogan:
“Minden nap kétszer, az időeltolódás miatt éjjelente meg háromszor mondom Arainak (Jaszuhisza, a Honda F1-es főnöke), hogy a lehető leghamarabb sikereket kell elérnünk. Nem fér bele öt év szenvedés. Ahogy a partnerségeknél szokás, nem fogjuk kiteregetni a színfalak mögött zajló dolgokat, egy csapatként kell viselkednünk, de a szenvedés valós és tagadhatatlan, jogosan kapunk ilyen kérdéseket.”
“Mi nyomás alatt tartjuk a Hondát, ők minket, bár rájuk azért nagyobb nyomás nehezedik, mert a teljesítmény több mint 50 %-a a motorból jönne. Mindenki tisztában van ezzel, ők is tudják.”
“A Honda számára ez egy ötéves projekt, és ha a harmadik-negyedik évben győznek, akkor sikeresnek is mondható. De a McLarennél nem várhatunk még három-négy évet. 


“Az imázs már így is kárt szenvedett, a McLaren brand a sikerre épül, és arra hogy folyamatosan képesek vagyunk sikereket elérni. Üzleti szempontból fájdalmas ez a helyzet, mert a velünk együttműködő cégek közül is sokan kérdezgetnek az eredmények hiányáról. Nem hiszem, hogy sokáig várathatjuk őket.”
Boullier a lemondására vonatkozó kérdést sem kerülhette el, így felelt.
“Miért gondolnék erre? Nézzék, egy évvel ezelőtt vettem át a projektet vezetését, most van, ami van, fejlődnünk kell. Szerintem korai lenne még a lemondáson gondolkodni. Hadd kapjak még időt, aztán majd meglátjuk.”


A Honda-főnök Arai Jaszuhiszának is nekiszegezték, hogy a siralmas kezdés után lehet-e maradása:
“Igen! Én szeretném vezetni a projektet. A Honda számára ez egy hosszú távú projekt, és versenyről versenyre, évről évre kell fejlődnünk. Ismétlem: hosszú távú projekt” – mondta.