F1: Nem szenvedhet öt évig a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.05. 11.30

A Hondával idén összeállt McLaren eddigi csúfondáros szereplése miatt nő a feszültség a csapatnál, a versenyfőnök nincs 3-4 évük arra, hogy versenyképes legyen a motor.

A McLarenhez idén tért vissza a régi sikerpartner, a Honda, de a japán gyártó csúnyán elszúrta az 1,6 literes turbós V6-os erőforrás fejlesztését, a wokingi csapat sosem látott mélységben jár, a fejlődés állandó emlegetése ellenére pedig a pályán nem látszik semmilyen előrelépés.


A Brit Nagydíj időmérőjén elért 17-18. hely után a versenyfőnök Eric Boullier nem nyilatkozott valami boldogan:
“Minden nap kétszer, az időeltolódás miatt éjjelente meg háromszor mondom Arainak (Jaszuhisza, a Honda F1-es főnöke), hogy a lehető leghamarabb sikereket kell elérnünk. Nem fér bele öt év szenvedés. Ahogy a partnerségeknél szokás, nem fogjuk kiteregetni a színfalak mögött zajló dolgokat, egy csapatként kell viselkednünk, de a szenvedés valós és tagadhatatlan, jogosan kapunk ilyen kérdéseket.”
“Mi nyomás alatt tartjuk a Hondát, ők minket, bár rájuk azért nagyobb nyomás nehezedik, mert a teljesítmény több mint 50 %-a a motorból jönne. Mindenki tisztában van ezzel, ők is tudják.”
“A Honda számára ez egy ötéves projekt, és ha a harmadik-negyedik évben győznek, akkor sikeresnek is mondható. De a McLarennél nem várhatunk még három-négy évet. 


“Az imázs már így is kárt szenvedett, a McLaren brand a sikerre épül, és arra hogy folyamatosan képesek vagyunk sikereket elérni. Üzleti szempontból fájdalmas ez a helyzet, mert a velünk együttműködő cégek közül is sokan kérdezgetnek az eredmények hiányáról. Nem hiszem, hogy sokáig várathatjuk őket.”
Boullier a lemondására vonatkozó kérdést sem kerülhette el, így felelt.
“Miért gondolnék erre? Nézzék, egy évvel ezelőtt vettem át a projektet vezetését, most van, ami van, fejlődnünk kell. Szerintem korai lenne még a lemondáson gondolkodni. Hadd kapjak még időt, aztán majd meglátjuk.”


A Honda-főnök Arai Jaszuhiszának is nekiszegezték, hogy a siralmas kezdés után lehet-e maradása:
“Igen! Én szeretném vezetni a projektet. A Honda számára ez egy hosszú távú projekt, és versenyről versenyre, évről évre kell fejlődnünk. Ismétlem: hosszú távú projekt” – mondta.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.