F1: Mindent elbénázott a Williams

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.05. 17.30

Rob Smedley főmérnök szerint nem a csapatutasításon, hanem a késői második kiálláson múlt a Williams dobogója a Brit Nagydíjon.

Óriási meglepetést okozhatott volna a Williams a Brit Nagydíjon, a rajt után Felipe Massa vezetett Valtteri Bottas előtt. Noha a finn gyorsabbnak tűnt Massánál, nem engedte előzni a csapat, de Rob Smedley főmérnök szerint nem ezen múlt az elszalasztott dobogó.

“Nem akartuk felvállalni a kockázatot, hogy miközben egymással csatáznak, a két Mercedes elmegy mellettünk” – indokolta a döntést Smedley. “Valtterinek megmondtuk, hogy csak akkor próbálkozhat, ha tisztán meg tudja csinálni a manővert, értelmetlen lett volna a részünkről tálcán lehetőséget kínálni az üldözőinknek.”

“Amint elkezdett szemerkélni az eső, tempót veszítettünk. És még a kiállással is túl sokat vártunk, elpocsékoltunk egy teljes kört. Nyolc másodperccel voltunk Sebastian előtt, és mögé jöttünk vissza, ez jól mutatja, mennyit buktunk ezzel. Nagy csalódás, de tanulni fogunk ebből, összességében jó hétvégénk volt. Jó irányba haladunk.”

Massa is a túl hosszú kivárást okolta a visszaesés miatt. “Ami Valtterit illeti, szerintem helyes döntést hozott a csapat” – fogalmazott Massa. “A dobogót egyébként is azzal veszítettük el, hogy túl sokáig vártunk. A kiállásommal is túl sok időt vesztegettünk el, nagyon rossz volt, elszalasztottunk egy nagy esélyt. Nagyon bosszantó, mert remek versenyünk volt. Az eredmény pozitív, de fantasztikus is lehetett volna.”

Bottas szerint a csapatutasítást még át kell beszélni. “Nagyon jól rajtoltam, valószínűleg ez volt az egész év legjobbja” – nyilatkozta a finn. “Nehéz utólag megmondani, mit érhettünk volna el. Az elején gyorsabb voltam Felipénél, volt két jó esélyem is, de nem élhettem vele.”

“Amikor gyorsabb vagy valakinél, de nem előzhetsz, úgy elég nehéz, ezt még megbeszéljük. Az alapvető problémánk egyébként is az volt, hogy egy körrel tovább vártunk az interekkel, és az autónk egyébként sem jó az esőben. Ezzel tisztában voltunk, és dolgoznunk kell rajta.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.