F1: Mindent elbénázott a Williams

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.05. 17.30

Rob Smedley főmérnök szerint nem a csapatutasításon, hanem a késői második kiálláson múlt a Williams dobogója a Brit Nagydíjon.

Óriási meglepetést okozhatott volna a Williams a Brit Nagydíjon, a rajt után Felipe Massa vezetett Valtteri Bottas előtt. Noha a finn gyorsabbnak tűnt Massánál, nem engedte előzni a csapat, de Rob Smedley főmérnök szerint nem ezen múlt az elszalasztott dobogó.

“Nem akartuk felvállalni a kockázatot, hogy miközben egymással csatáznak, a két Mercedes elmegy mellettünk” – indokolta a döntést Smedley. “Valtterinek megmondtuk, hogy csak akkor próbálkozhat, ha tisztán meg tudja csinálni a manővert, értelmetlen lett volna a részünkről tálcán lehetőséget kínálni az üldözőinknek.”

“Amint elkezdett szemerkélni az eső, tempót veszítettünk. És még a kiállással is túl sokat vártunk, elpocsékoltunk egy teljes kört. Nyolc másodperccel voltunk Sebastian előtt, és mögé jöttünk vissza, ez jól mutatja, mennyit buktunk ezzel. Nagy csalódás, de tanulni fogunk ebből, összességében jó hétvégénk volt. Jó irányba haladunk.”

Massa is a túl hosszú kivárást okolta a visszaesés miatt. “Ami Valtterit illeti, szerintem helyes döntést hozott a csapat” – fogalmazott Massa. “A dobogót egyébként is azzal veszítettük el, hogy túl sokáig vártunk. A kiállásommal is túl sok időt vesztegettünk el, nagyon rossz volt, elszalasztottunk egy nagy esélyt. Nagyon bosszantó, mert remek versenyünk volt. Az eredmény pozitív, de fantasztikus is lehetett volna.”

Bottas szerint a csapatutasítást még át kell beszélni. “Nagyon jól rajtoltam, valószínűleg ez volt az egész év legjobbja” – nyilatkozta a finn. “Nehéz utólag megmondani, mit érhettünk volna el. Az elején gyorsabb voltam Felipénél, volt két jó esélyem is, de nem élhettem vele.”

“Amikor gyorsabb vagy valakinél, de nem előzhetsz, úgy elég nehéz, ezt még megbeszéljük. Az alapvető problémánk egyébként is az volt, hogy egy körrel tovább vártunk az interekkel, és az autónk egyébként sem jó az esőben. Ezzel tisztában voltunk, és dolgoznunk kell rajta.”

Kommentek

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.