F1: Vége az eszement büntetéseknek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.03. 08.30

A Stratégiai Munkacsoport szerdai ülése után a Nemzetközi Automobil Szövetség már az idei évtől módosít a szabályokon, de jönnek változások 2016-ra és 2017-re is.

A Bernie Ecclestone-ból, az FIA-elnök Jean Todtból, valamint a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a Force India képviselőiből összeálló Stratégiai Munkacsoport szerdán a London melletti Biggin Hillben ülésezett.


A megbeszélések alapján a Nemzetközi Automobil Szövetség csütörtökön kora este jó néhány tervezett változást jelentett be.
A McLaren-pilóták Osztrák Nagydíjon kapott 25-25 helyes hátrasorolása kapcsán változtatnak a motorcserés büntetéseken, hamarosan egyszerűen csak a mezőny végére kerül, akinél új erőforrás kerül az autóba, nem lesz “maradék”, nem lesz további időbüntetés, bokszutca-áthajtás.
A Stratégiai Munkacsoport az egy idényben használható erőforrások számát négyről ötre emelte, igaz, ez már nem segít a Hondával küszködő McLarenen, hiszen Fernando Alonsónál már a hatodik egység jön a Brit Nagydíjon.


Hamar jön a versenyzőket segítő rádióüzenetek tavaly ősszel tervezett, majd halasztott, végül 2015-re ejtett korlátozásának életbe léptetése. A nyári szünetet követő első versenyen, a Belga Nagydíjon – különös tekintettel a rajtprocedúrára -, majd 2016-ban még tovább szigorítják a tilalmat. A cél, hogy újra a pilóták kezébe kerüljön az irányítás és ezzel kiszámíthatatlanabbá váljon a versenyzés.
A fenti három szabálymódosítást már a Magyar Nagydíj előtt megszavaztatják a Motorsport Világtanáccsal.


A Formula One Management és az FIA közösen revideálja majd a motorfejlesztési zsetonrendszert is, valamint áttekintik a turbós V6-osok árának csökkentési lehetőségeit, a a tesztpadok használatának korlátozását és a fogyasztási szabályok lazítását is. A motorok hangjának javítására a kipufogókra vonatkozó szabályokat is átdolgozzák.
2016-ra “izgalmas és innovatív” változásokat ígérnek az időmérő és a teljes versenyhétvége lebonyolítását illetően, valamint megerősítették, hogy a jövő évtől a csapatok maguk választhatják majd ki a hétvégéken használni kíván gumikeverékeket.
2017-re szélesebb autókat és szélesebb gumikat terveznek, a leszorítóerő növelésére pedig új szárnyak és áttervezett padlólemezek jönnek majd.

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.