F1: Vége az eszement büntetéseknek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.03. 08.30

A Stratégiai Munkacsoport szerdai ülése után a Nemzetközi Automobil Szövetség már az idei évtől módosít a szabályokon, de jönnek változások 2016-ra és 2017-re is.

A Bernie Ecclestone-ból, az FIA-elnök Jean Todtból, valamint a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a Force India képviselőiből összeálló Stratégiai Munkacsoport szerdán a London melletti Biggin Hillben ülésezett.


A megbeszélések alapján a Nemzetközi Automobil Szövetség csütörtökön kora este jó néhány tervezett változást jelentett be.
A McLaren-pilóták Osztrák Nagydíjon kapott 25-25 helyes hátrasorolása kapcsán változtatnak a motorcserés büntetéseken, hamarosan egyszerűen csak a mezőny végére kerül, akinél új erőforrás kerül az autóba, nem lesz “maradék”, nem lesz további időbüntetés, bokszutca-áthajtás.
A Stratégiai Munkacsoport az egy idényben használható erőforrások számát négyről ötre emelte, igaz, ez már nem segít a Hondával küszködő McLarenen, hiszen Fernando Alonsónál már a hatodik egység jön a Brit Nagydíjon.


Hamar jön a versenyzőket segítő rádióüzenetek tavaly ősszel tervezett, majd halasztott, végül 2015-re ejtett korlátozásának életbe léptetése. A nyári szünetet követő első versenyen, a Belga Nagydíjon – különös tekintettel a rajtprocedúrára -, majd 2016-ban még tovább szigorítják a tilalmat. A cél, hogy újra a pilóták kezébe kerüljön az irányítás és ezzel kiszámíthatatlanabbá váljon a versenyzés.
A fenti három szabálymódosítást már a Magyar Nagydíj előtt megszavaztatják a Motorsport Világtanáccsal.


A Formula One Management és az FIA közösen revideálja majd a motorfejlesztési zsetonrendszert is, valamint áttekintik a turbós V6-osok árának csökkentési lehetőségeit, a a tesztpadok használatának korlátozását és a fogyasztási szabályok lazítását is. A motorok hangjának javítására a kipufogókra vonatkozó szabályokat is átdolgozzák.
2016-ra “izgalmas és innovatív” változásokat ígérnek az időmérő és a teljes versenyhétvége lebonyolítását illetően, valamint megerősítették, hogy a jövő évtől a csapatok maguk választhatják majd ki a hétvégéken használni kíván gumikeverékeket.
2017-re szélesebb autókat és szélesebb gumikat terveznek, a leszorítóerő növelésére pedig új szárnyak és áttervezett padlólemezek jönnek majd.

Kommentek

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.