F1: Maldonadónak nem kell tanács

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.02. 13.50

Míg a lotusos Romain Grosjean 2012 után egy F1-es legendával is dolgozott, hogy maga mögött hagyja az esés-kelést, csapattársa, Pastor Maldonado nem kér az ilyesmiből.

Pastor Maldonado 2011 óta versenyez a Forma-1-ben, de a venezuelai pilótának az idei Kanadai és Osztrák Nagydíjon mindössze másodszorra jött össze az egymást követő pontszerzés. A venezuelai állami olajcég, a PDVSA tízmillióival megtámogatott Maldonadót mindenki eső-kelő, balesetező versenyzőként ismeri.
Csapattársa, Romain Grosjean 2012-ben hasonló kétes hírnevet vívott ki magának, de a balhés idény után sportpszichológushoz fordult, valamint az 1969-71-73-as bajnok Sir Jackie Stewart segítő kezét is elfogadta, a javulás pedig szemmel látható volt. 


Maldonado ennek ellenére úgy véli, ő nem élne hasonló lehetőséggel, módszerrel:
“Nem hiszem. Nem könnyű, ha valaki olyan ad tanácsot, aki nem versenyez, nem ismeri a körülményeket, nem tudja, hogyan viselkedik az autó. Különösen nehéz a gumik viselkedését megérteni, még nekünk is, akik vezetünk. Szóval elég nehéz lenne egy külső embernek valami okosat mondani.” 
“Szerintem mindannyian profik vagyunk, megvan a tapasztalatunk. Mindannyian hosszú évek óta versenyzünk, tudjuk, miről szól egy bajnoki küzdelem, miről szól a csapat stratégiája. Én nem szeretnék tanácsadót, ez egy együléses autó, nem egy ralijárgány.”


Grosjean azt mondja, alapvetően inkább az élet dolgairól beszélgettek Stewarttal, de így is akadt pár dolog, amit a vezetésről tanult a veterántól.
“A mai és az akkori versenyzés nagyon különböző, nehéz párhuzamot vonni. Sokkal inkább a Forma-1-es élet vonzatairól beszélgettünk, hogyan viselje magát az ember, hogyan fejlődjön. De így is nagyon érdekes volt. Végső soron az azért nem változott, hogy a lehető leggyorsabban kell vezetni a versenyautót.”  
 
“Nyilván sok minden változott a Forma-1-ben, több a kommunikáció, nagyobb a médiafigyelem, talán profibb az egész, de amikor arról van szó, hogy felkerül a sisak, ma is ugyanaz a feladat. “


Grosjean szerint persze csak akkor működik az ilyesmi, ha az adott versenyző nyitott, befogadóan áll az “öregek” tanácsaihoz.
“Belülről kell fakadnia annak, hogy tanácsot, segítséget kérjünk valakitől. Én felhívtam Jackie-t és megkérdeztem, hogy meglátogathatom-e – jól alakult.”

Kommentek

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.