F1: Maldonadónak nem kell tanács

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.02. 13.50

Míg a lotusos Romain Grosjean 2012 után egy F1-es legendával is dolgozott, hogy maga mögött hagyja az esés-kelést, csapattársa, Pastor Maldonado nem kér az ilyesmiből.

Pastor Maldonado 2011 óta versenyez a Forma-1-ben, de a venezuelai pilótának az idei Kanadai és Osztrák Nagydíjon mindössze másodszorra jött össze az egymást követő pontszerzés. A venezuelai állami olajcég, a PDVSA tízmillióival megtámogatott Maldonadót mindenki eső-kelő, balesetező versenyzőként ismeri.
Csapattársa, Romain Grosjean 2012-ben hasonló kétes hírnevet vívott ki magának, de a balhés idény után sportpszichológushoz fordult, valamint az 1969-71-73-as bajnok Sir Jackie Stewart segítő kezét is elfogadta, a javulás pedig szemmel látható volt. 


Maldonado ennek ellenére úgy véli, ő nem élne hasonló lehetőséggel, módszerrel:
“Nem hiszem. Nem könnyű, ha valaki olyan ad tanácsot, aki nem versenyez, nem ismeri a körülményeket, nem tudja, hogyan viselkedik az autó. Különösen nehéz a gumik viselkedését megérteni, még nekünk is, akik vezetünk. Szóval elég nehéz lenne egy külső embernek valami okosat mondani.” 
“Szerintem mindannyian profik vagyunk, megvan a tapasztalatunk. Mindannyian hosszú évek óta versenyzünk, tudjuk, miről szól egy bajnoki küzdelem, miről szól a csapat stratégiája. Én nem szeretnék tanácsadót, ez egy együléses autó, nem egy ralijárgány.”


Grosjean azt mondja, alapvetően inkább az élet dolgairól beszélgettek Stewarttal, de így is akadt pár dolog, amit a vezetésről tanult a veterántól.
“A mai és az akkori versenyzés nagyon különböző, nehéz párhuzamot vonni. Sokkal inkább a Forma-1-es élet vonzatairól beszélgettünk, hogyan viselje magát az ember, hogyan fejlődjön. De így is nagyon érdekes volt. Végső soron az azért nem változott, hogy a lehető leggyorsabban kell vezetni a versenyautót.”  
 
“Nyilván sok minden változott a Forma-1-ben, több a kommunikáció, nagyobb a médiafigyelem, talán profibb az egész, de amikor arról van szó, hogy felkerül a sisak, ma is ugyanaz a feladat. “


Grosjean szerint persze csak akkor működik az ilyesmi, ha az adott versenyző nyitott, befogadóan áll az “öregek” tanácsaihoz.
“Belülről kell fakadnia annak, hogy tanácsot, segítséget kérjünk valakitől. Én felhívtam Jackie-t és megkérdeztem, hogy meglátogathatom-e – jól alakult.”

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.