F1: A nézők is tévedhetnek!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.02. 09.35

Több vezető Forma-1-es szereplő szerint is irreális, hamis elvárásaik vannak a nézőknek, mindenki rosszul járhat, ha az ő kívánságaik érvényesülnek.

A közelmúltban az Autosport/F1 Racing és a Forma-1-es versenyzők szervezete, a GPDA is globális szurkolói közvélemény-kutatást szervezett.
Az utóbbi eredményeiről kedden számoltak be, de több vezető F1-es szereplő is úgy véli, hogy bár a változás igénye érthető, a nézők jó néhány kérdésben rossz úton járnak.


A gumikat illetően az F1 Racing felmérése szerint 63 százalék tartósabb keverékeket szeretne, a gumiháborút pedig a nagy többség (F1 Racing: 78 %, GPDA: 80 %) üdvözölné.
“Szerintem rózsaszín szemüvegben nézik a dolgot” – mondta erre a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner. “Ha megnézzük, mi is volt, amikor a Ferrari a Bridgestone-nal, a Michelin pedig a Renault-val dolgozott, hát mindenki más rosszul járt vele. A tartósabb gumiktól pedig unalmasabbak lennének a versenyek, egy kiállásos futamok jönnének, azok pedig sosem izgalmasak.”


A Mercedes-főnök Toto Wolff figyelmeztetett, hogy a futam közbeni tankolás visszahozása (F1 Racing: 61 %, GPDA 60 %) is a verseny ellen dolgozna: “Jócskán beszűkülne a stratégia, sokkal kevesebb előzést látnánk.”
A McLaren versenyfőnöke Eric Boullier is egyetért: “A futam alatti újratankolással az a gond, hogy számítógép diktálta stratégia alakulna ki, nem lenne rugalmasság. Ma lehet játszani a stratégiával egy kicsit, de újratankolás mellett ez eltűnne.”
A Manor elnök-sportigazgatója Graeme Lowdon sem ért egyet a szurkolók kívánságaival: “A gumiháborút és az újratankolást nem gondolták végig. Az emberek elfelejtkeznek róla, hogy az újratankolásos időkben nem volt előzés, minden a bokszkiállásoknál zajlott. Sajnos úgy tűnik, hogy a nézők egy kicsit amnéziásak ezeket illetően.”


Az F1 Racing felmérése szerint a rajongók 50,4 %-a búcsút intene a DRS-nek, Boullier erre így reagált:
“Otthon néha újranézek régi futamokat, óriási különbségek voltak az autók között, nagyon kevés előzés volt, de élveztük őket. 2013-ban talán a Forma-1 történetének legszorosabb versenyeit láttuk, annyi előzés és bokszkiállás volt, hogy az emberek már nem is tudták követni. Őrült egy idény volt. Akkor mit szeretnének az emberek, előzéseket vagy sem?”
A gumiszállító Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery óva int attól, hogy pusztán a szurkolói visszajelzések alapján – esetleg kapkodva – változtassanak:
“Ha izgalmas versenyeket szeretnénk, annak pont ellentmondanak a felmérések eredményei. Az egyik csapat majd egy vagyont költ a legjobb gumikra és a legjobb motorra, előzés nem lesz, és a többiek bottal üthetik a nyomát. Ez történt a 2000-es évek elején, és földbe is állt a nézettség. A közvélemény-kutatások viszont ezt az irányt hoznák, szóval az embereknek alaposan meg kellene gondolni, mit is kívánnak.” 

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.