F1: A nézők is tévedhetnek!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.02. 09.35

Több vezető Forma-1-es szereplő szerint is irreális, hamis elvárásaik vannak a nézőknek, mindenki rosszul járhat, ha az ő kívánságaik érvényesülnek.

A közelmúltban az Autosport/F1 Racing és a Forma-1-es versenyzők szervezete, a GPDA is globális szurkolói közvélemény-kutatást szervezett.
Az utóbbi eredményeiről kedden számoltak be, de több vezető F1-es szereplő is úgy véli, hogy bár a változás igénye érthető, a nézők jó néhány kérdésben rossz úton járnak.


A gumikat illetően az F1 Racing felmérése szerint 63 százalék tartósabb keverékeket szeretne, a gumiháborút pedig a nagy többség (F1 Racing: 78 %, GPDA: 80 %) üdvözölné.
“Szerintem rózsaszín szemüvegben nézik a dolgot” – mondta erre a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner. “Ha megnézzük, mi is volt, amikor a Ferrari a Bridgestone-nal, a Michelin pedig a Renault-val dolgozott, hát mindenki más rosszul járt vele. A tartósabb gumiktól pedig unalmasabbak lennének a versenyek, egy kiállásos futamok jönnének, azok pedig sosem izgalmasak.”


A Mercedes-főnök Toto Wolff figyelmeztetett, hogy a futam közbeni tankolás visszahozása (F1 Racing: 61 %, GPDA 60 %) is a verseny ellen dolgozna: “Jócskán beszűkülne a stratégia, sokkal kevesebb előzést látnánk.”
A McLaren versenyfőnöke Eric Boullier is egyetért: “A futam alatti újratankolással az a gond, hogy számítógép diktálta stratégia alakulna ki, nem lenne rugalmasság. Ma lehet játszani a stratégiával egy kicsit, de újratankolás mellett ez eltűnne.”
A Manor elnök-sportigazgatója Graeme Lowdon sem ért egyet a szurkolók kívánságaival: “A gumiháborút és az újratankolást nem gondolták végig. Az emberek elfelejtkeznek róla, hogy az újratankolásos időkben nem volt előzés, minden a bokszkiállásoknál zajlott. Sajnos úgy tűnik, hogy a nézők egy kicsit amnéziásak ezeket illetően.”


Az F1 Racing felmérése szerint a rajongók 50,4 %-a búcsút intene a DRS-nek, Boullier erre így reagált:
“Otthon néha újranézek régi futamokat, óriási különbségek voltak az autók között, nagyon kevés előzés volt, de élveztük őket. 2013-ban talán a Forma-1 történetének legszorosabb versenyeit láttuk, annyi előzés és bokszkiállás volt, hogy az emberek már nem is tudták követni. Őrült egy idény volt. Akkor mit szeretnének az emberek, előzéseket vagy sem?”
A gumiszállító Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery óva int attól, hogy pusztán a szurkolói visszajelzések alapján – esetleg kapkodva – változtassanak:
“Ha izgalmas versenyeket szeretnénk, annak pont ellentmondanak a felmérések eredményei. Az egyik csapat majd egy vagyont költ a legjobb gumikra és a legjobb motorra, előzés nem lesz, és a többiek bottal üthetik a nyomát. Ez történt a 2000-es évek elején, és földbe is állt a nézettség. A közvélemény-kutatások viszont ezt az irányt hoznák, szóval az embereknek alaposan meg kellene gondolni, mit is kívánnak.” 

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.