F1: A nézők is tévedhetnek!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.02. 09.35

Több vezető Forma-1-es szereplő szerint is irreális, hamis elvárásaik vannak a nézőknek, mindenki rosszul járhat, ha az ő kívánságaik érvényesülnek.

A közelmúltban az Autosport/F1 Racing és a Forma-1-es versenyzők szervezete, a GPDA is globális szurkolói közvélemény-kutatást szervezett.
Az utóbbi eredményeiről kedden számoltak be, de több vezető F1-es szereplő is úgy véli, hogy bár a változás igénye érthető, a nézők jó néhány kérdésben rossz úton járnak.


A gumikat illetően az F1 Racing felmérése szerint 63 százalék tartósabb keverékeket szeretne, a gumiháborút pedig a nagy többség (F1 Racing: 78 %, GPDA: 80 %) üdvözölné.
“Szerintem rózsaszín szemüvegben nézik a dolgot” – mondta erre a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner. “Ha megnézzük, mi is volt, amikor a Ferrari a Bridgestone-nal, a Michelin pedig a Renault-val dolgozott, hát mindenki más rosszul járt vele. A tartósabb gumiktól pedig unalmasabbak lennének a versenyek, egy kiállásos futamok jönnének, azok pedig sosem izgalmasak.”


A Mercedes-főnök Toto Wolff figyelmeztetett, hogy a futam közbeni tankolás visszahozása (F1 Racing: 61 %, GPDA 60 %) is a verseny ellen dolgozna: “Jócskán beszűkülne a stratégia, sokkal kevesebb előzést látnánk.”
A McLaren versenyfőnöke Eric Boullier is egyetért: “A futam alatti újratankolással az a gond, hogy számítógép diktálta stratégia alakulna ki, nem lenne rugalmasság. Ma lehet játszani a stratégiával egy kicsit, de újratankolás mellett ez eltűnne.”
A Manor elnök-sportigazgatója Graeme Lowdon sem ért egyet a szurkolók kívánságaival: “A gumiháborút és az újratankolást nem gondolták végig. Az emberek elfelejtkeznek róla, hogy az újratankolásos időkben nem volt előzés, minden a bokszkiállásoknál zajlott. Sajnos úgy tűnik, hogy a nézők egy kicsit amnéziásak ezeket illetően.”


Az F1 Racing felmérése szerint a rajongók 50,4 %-a búcsút intene a DRS-nek, Boullier erre így reagált:
“Otthon néha újranézek régi futamokat, óriási különbségek voltak az autók között, nagyon kevés előzés volt, de élveztük őket. 2013-ban talán a Forma-1 történetének legszorosabb versenyeit láttuk, annyi előzés és bokszkiállás volt, hogy az emberek már nem is tudták követni. Őrült egy idény volt. Akkor mit szeretnének az emberek, előzéseket vagy sem?”
A gumiszállító Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery óva int attól, hogy pusztán a szurkolói visszajelzések alapján – esetleg kapkodva – változtassanak:
“Ha izgalmas versenyeket szeretnénk, annak pont ellentmondanak a felmérések eredményei. Az egyik csapat majd egy vagyont költ a legjobb gumikra és a legjobb motorra, előzés nem lesz, és a többiek bottal üthetik a nyomát. Ez történt a 2000-es évek elején, és földbe is állt a nézettség. A közvélemény-kutatások viszont ezt az irányt hoznák, szóval az embereknek alaposan meg kellene gondolni, mit is kívánnak.” 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.