Kritikus nap vár a Forma-1-re

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.01. 09.30

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport újra összeül, nagyon sok múlhat a tárgyalásokon.

A május közepi értekezlet után a Formula One Management Biggin Hill-i központjában ma újra összeül a Forma-1 szabályait előkészítő, a résztvevők által is kritizált, és egyre inkább csak gittegyletnek tartott Stratégiai Munkacsoport.
Bár a múlt héten a munkacsoportban hat szavazattal rendelkező FIA-elnök, Jean Todt azt mondta, szerinte az F1 nem “rákos”, a problémák csak “fejfájással” érnek fel, a kiszállással fenyegető Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner másképp látja, a mai ülés most vagy soha jellegű lehet, sok kérdésre választ kell találni.
“Én úgy gondolom, az F1 kritikus állapotban van. Alapvetően most is fantasztikus termék a Forma-1, óriási közönséggel, de szerintem nem helyezünk elég hangsúlyt a show-ra. Az autókat túl könnyű vezetni, nem elég lenyűgözőek. Elég csak kinézni a goodwoodi fesztiválra, hogy lássuk, mi volt régen és hova jutottunk.”


“Pierre Gasly tesztelt velünk Ausztriában (a múlt héten) és azt mondta, hogy a GP2-es autó nem sokkal rosszabb az egyenesekben, sőt meglepő módon a kanyarokban sem, csak a fékerőben van nagy előnyben az F1-es. Azt is mondta, hogy igazából a szervó és a vezérlés kifinomultsága miatt még könnyebb is vezetni. Goodwoodban aztán vezette az RB1-est is, V10-es motorral, arra azt mondta, hogy kész fenevad.” 
“Szóval meg kell vizsgálnunk, hogyan vigyük előrébb a terméket. Mit szeretnénk, milyen legyen a Forma-1? Legyen tisztán technikai próbatétel vagy szükséges, hogy szórakoztasson is? Én úgy vélem, mindkettő szükséges.”
A Stratégiai Munkacsoport legutóbb bedobta a futam közbeni tankolás 2017-es visszahozását, de nem sokkal később kiderült, hogy a Ferrarin kívül tulajdonképpen senki sem kér belőle. Horner szerint nem csinálhatnak hülyét magukból megint.
“Holnap (szerdán) haladnunk kell. Fontos ez a munkacsoport hitelessége szempontjából. A csoport célja a sportág stratégiai irányvonalának megvitatása és kidolgozása. Nem szabályokat kell írnunk, hanem abban kell megegyeznünk, hogy merre menjen a Forma-1. Vissza kell térnünk az eredeti célkitűzésekhez, és megegyezésre kell jutnunk.”
Horner hozzátette, hogy ő maga felveti majd korábban is említett ötletét, hogy egy független tanácsadó, például a korábbi Mercedes-főnök Ross Brawn dolgozzon ki olyan új szabályokat, “amelyek a kereskedelmi jogok birtokosának és az FIA-nak is megfelelnek”.


Az ülésen ott lesz Bernie Ecclestone (6 szavazat), Jean Todt (6 szavazat), a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a Force India képviselői (1-1 szavazat), sőt a Times értesülése szerint az F1 problémáiról és azok lehetséges megoldásáról mostanában többször is nyilatkozó korábbi FIA-elnököt, Max Mosley-t is meghívták, ő azonban a feszültségek elkerülése kedvéért visszautasította a részvételt.

Kommentek

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.