Kritikus nap vár a Forma-1-re

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.01. 09.30

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport újra összeül, nagyon sok múlhat a tárgyalásokon.

A május közepi értekezlet után a Formula One Management Biggin Hill-i központjában ma újra összeül a Forma-1 szabályait előkészítő, a résztvevők által is kritizált, és egyre inkább csak gittegyletnek tartott Stratégiai Munkacsoport.
Bár a múlt héten a munkacsoportban hat szavazattal rendelkező FIA-elnök, Jean Todt azt mondta, szerinte az F1 nem “rákos”, a problémák csak “fejfájással” érnek fel, a kiszállással fenyegető Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner másképp látja, a mai ülés most vagy soha jellegű lehet, sok kérdésre választ kell találni.
“Én úgy gondolom, az F1 kritikus állapotban van. Alapvetően most is fantasztikus termék a Forma-1, óriási közönséggel, de szerintem nem helyezünk elég hangsúlyt a show-ra. Az autókat túl könnyű vezetni, nem elég lenyűgözőek. Elég csak kinézni a goodwoodi fesztiválra, hogy lássuk, mi volt régen és hova jutottunk.”


“Pierre Gasly tesztelt velünk Ausztriában (a múlt héten) és azt mondta, hogy a GP2-es autó nem sokkal rosszabb az egyenesekben, sőt meglepő módon a kanyarokban sem, csak a fékerőben van nagy előnyben az F1-es. Azt is mondta, hogy igazából a szervó és a vezérlés kifinomultsága miatt még könnyebb is vezetni. Goodwoodban aztán vezette az RB1-est is, V10-es motorral, arra azt mondta, hogy kész fenevad.” 
“Szóval meg kell vizsgálnunk, hogyan vigyük előrébb a terméket. Mit szeretnénk, milyen legyen a Forma-1? Legyen tisztán technikai próbatétel vagy szükséges, hogy szórakoztasson is? Én úgy vélem, mindkettő szükséges.”
A Stratégiai Munkacsoport legutóbb bedobta a futam közbeni tankolás 2017-es visszahozását, de nem sokkal később kiderült, hogy a Ferrarin kívül tulajdonképpen senki sem kér belőle. Horner szerint nem csinálhatnak hülyét magukból megint.
“Holnap (szerdán) haladnunk kell. Fontos ez a munkacsoport hitelessége szempontjából. A csoport célja a sportág stratégiai irányvonalának megvitatása és kidolgozása. Nem szabályokat kell írnunk, hanem abban kell megegyeznünk, hogy merre menjen a Forma-1. Vissza kell térnünk az eredeti célkitűzésekhez, és megegyezésre kell jutnunk.”
Horner hozzátette, hogy ő maga felveti majd korábban is említett ötletét, hogy egy független tanácsadó, például a korábbi Mercedes-főnök Ross Brawn dolgozzon ki olyan új szabályokat, “amelyek a kereskedelmi jogok birtokosának és az FIA-nak is megfelelnek”.


Az ülésen ott lesz Bernie Ecclestone (6 szavazat), Jean Todt (6 szavazat), a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a Force India képviselői (1-1 szavazat), sőt a Times értesülése szerint az F1 problémáiról és azok lehetséges megoldásáról mostanában többször is nyilatkozó korábbi FIA-elnököt, Max Mosley-t is meghívták, ő azonban a feszültségek elkerülése kedvéért visszautasította a részvételt.

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.