F1: Webber majdnem a Ferrarihoz igazolt

Alonso is győzködte az átigazolásról

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.01. 13.40

Mark Webber frissen megjelent könyvében elárulta, mennyire közel járt ahhoz, hogy 2013-ra a Ferrarihoz szerződjön.

A Forma-1-ben 2002 és 2013 között a Minardinál, a Jaguarnál, a Williamsnél és a Red Bullnál versenyző Mark Webber a napokban Aussie Grit címen kiadta memoárját, amiben alaposan kivesézi az F1-es éveit.


Az egyik érdekes részlet arról szól, mennyire közel járt ahhoz, hogy 2013-ra a Ferrarihoz szerződjön Felipe Massa helyére.
“A megbeszélést Stefano Domenicalival Flavio (Biatore, Webber és Alonso menedzsere) hajóján tartottuk a monacói öbölben (2012-ben). Nagyon is valós lehetőség volt, hogy a Ferrarihoz igazolok. Flavio, Stefano és Fernando is ezt akarta, készen volt a szerződés, de csak egy plusz opciós második évre szólt, az általam akart két év helyett” – írta.
“Az viszont nem vonzott, hogy 2013-ra átigazoljak egy másik csapathoz, júliusban pedig esetleg azt mondják, hogy a következő évben már nem tartanak igényt a szolgálataimra. Emlékszem, hogy amikor pénteken Silverstone-ba mentem, Fernandóval beszélgettünk telefonon, ő azt mondta, várjak még egy kicsit, de a megérzéseim azt súgták, hogy nem járnék jól a Ferrarival.” 
Az ausztrál hozzáteszi, hogy a ferraris tárgyalásai idején a Red Bull is készült az esetleges utódlására, Lewis Hamiltont csábítgatták.


“A Red Bull Racing is tárgyalgatott más versenyzőkkel, különösen Lewisszal. Nyilván megtudták, hogy én a Ferrarival beszélek, így nem is volt téma a szerződésem meghosszabbítása, Silverstone-ban viszont Christian (Horner, csapatfőnök) hirtelen szerződést ajánlott 2013-ra, amit aztán pár nappal később alá is írtunk.” 
“Érdekes változás lett volna, ha a Ferrarihoz megyek, és jól is esett, hogy fogadtak volna. Érdekesség, hogy Bernie Ecclestone is meggondolta magát ebben a kérdésben: eredetileg nem szerette volna, de 2013 közepén megkérdezte, hogy biztosan ki akarok-e szállni az F1-ből, mert szerinte még 2014-re is össze lehetett volna hozni a ferraris szerződést.” 
A 38 éves pilóta a 2013-as malajziai Multi 21-balhéról is ír, azt állítja, hogy a Red Bull ügyvédi fenyegetés hatására nem alkalmazott retorziót Sebastian Vettellel szemben a csapatutasítás semmibe vétele miatt.
“Christian elárulta, hogy a csapat a Maláj Nagydíj után két nappal kétoldalas levelet kapott Seb ügyvédjétől, amelyben az állt, hogy az ésszerűtlen csapatutasítással megszegték Vettel szerződését.”
Bár mára már rendeződött a kapcsolatuk, Webber szerint Vettel a közös évek alatt túl öntelt volt:


“Úgy tűnt, hogy egyszerűen nem volt képes elhinni, hogy időnként év voltam a gyorsabb. Mindig kellett valami kifogást találni. Idővel rájöttem, hogy olyankor lett balhé, amikor azt hitte, ő megtett mindent, de valójában nem volt elég. Én úgy vagyok vele, hogy ha tisztán megvernek, akkor le kell nyelni, de Seb az önteltsége miatt nem volt képes feldolgozni, hogy valami nem úgy alakult, és a csapaton töltötte ki a dühét ahelyett, hogy a megoldást kereste volna velük.” 

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.