F1: A nézők nem kérnek az ócska trükkökből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.01. 16.30

Itt vannak a Forma-1-es versenyzők által szervezett közvélemény-kutatás első eredményei. 200 ezer ember válaszolt, a sportág megítélése jelenleg nem túl fényes.


A Forma-1-es versenyzők szervezete, a GPDA nemrég közvélemény-kutatást tartott, a nézőket, szurkolókat alaposan kikérdezték a sportágról.
A Repucom közvélemény- és piackutató által kidolgozott, a Motorsport.comon lebonyolított online felmérésben közel 200 országból összesen 217 756 ember válaszolt, az eredmények reprezentatívnak tekinthetők. Íme, a fontosabb számok, eredmények.
A válaszadók 89 %-a szerint az F1-ben kiélezettebbnek kellene lennie a versenynek, 85 % szerint szükséges az új nézők megszólítása, és 77 % szerint a sportágban mára túl nagy szerepet játszanak az üzleti érdekek.
A fentiek ellenére a nézők nem szeretnék, ha különböző trükkökkel, újabb szabályokkal próbálnák feldobni a show-t, mindössze 18 % támogatta a fordított rajtrácsok, 26 % a sikerballaszt és 44 % a kliensautók bevezetését.


Nagyon kevesen szeretnék az egyenautók vagy egyenmotorok bevezetését (16-16 %), és még kevesebben mondtak igent arra, hogy kevesebb csapat több autója legyen a pályán (14 %).
A kitöltők 74 %-a ellenben úgy véli, hogy a szabályok lazítására, sokszínűbb technológiára és eltérő autókra lenne szükség az F1-ben. A gumiháborúnak igen komoly, 80 %-os a támogatottsága, és a nézők 60 %-a a futam közbeni tankolás visszahozását is szívesen látná.
A költségplafon és a leggyorsabb körért járó pontok terén nem látható egyértelmű preferencia, az előbbit 54, az utóbbi 51 % tartaná jónak.


A legutóbbi hasonló, a csapatokat összefogó FOTA által 2010-ben lebonyolított felmérés óta romlott a Forma-1 megítélése, mindössze a válaszadók 10 % véli úgy, hogy a sportág egészségesebb ma, mint öt évvel ezelőtt. Ma leginkább a “drága”, “technika-centrikus” és “unalmas” kifejezések jellemzik az F1-et, szemben az öt évvel ezelőtti állapotokra használt “technika-centrikus”, “kiélezett”, “izgalmas” kifejezésekkel.   
A felmérés arra is utal, hogy a Forma-1 rajongói bázisa öregszik, nem jön a fiatal utánpótlás, hiszen a válaszadók átlagéletkora 37 év, több mint háromnegyedük pedig már 10 évvel ezelőtt is nézte az F1-et, viszont ez az elkötelezettség is olvad, ahogy egyre több országban csak fizetős tv-csatornán lehet elérni a közvetítést.


A nézők túlnyomó többsége (88 %) szerint a Forma-1-ben a világ legjobb versenyzőinek kell szerepelni, azonban csak 45 százalék véli úgy, hogy ez jelenleg így is van. A szurkolók szeretnék, ha a pilóták őszintébben beszélnének (86 %), rész vállalnának az F1 jobbá tételében (78 %) és szorosabb kapcsolatot ápolnának a közönséggel (75 %).
Ami a kedvenceket illeti, a csapatok közül még mindig a régi nagy nevek a menők: a favorit a Ferrari, mögötte a McLaren és a Williams, míg a pilóták közül Kimi Räikkönenért rajonganak a legtöbben, utána Fernando Alonso és Jenson Button következik, azaz itt is a veteránoké a pálma.

Kommentek

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.