F1: A nézők nem kérnek az ócska trükkökből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.01. 16.30

Itt vannak a Forma-1-es versenyzők által szervezett közvélemény-kutatás első eredményei. 200 ezer ember válaszolt, a sportág megítélése jelenleg nem túl fényes.


A Forma-1-es versenyzők szervezete, a GPDA nemrég közvélemény-kutatást tartott, a nézőket, szurkolókat alaposan kikérdezték a sportágról.
A Repucom közvélemény- és piackutató által kidolgozott, a Motorsport.comon lebonyolított online felmérésben közel 200 országból összesen 217 756 ember válaszolt, az eredmények reprezentatívnak tekinthetők. Íme, a fontosabb számok, eredmények.
A válaszadók 89 %-a szerint az F1-ben kiélezettebbnek kellene lennie a versenynek, 85 % szerint szükséges az új nézők megszólítása, és 77 % szerint a sportágban mára túl nagy szerepet játszanak az üzleti érdekek.
A fentiek ellenére a nézők nem szeretnék, ha különböző trükkökkel, újabb szabályokkal próbálnák feldobni a show-t, mindössze 18 % támogatta a fordított rajtrácsok, 26 % a sikerballaszt és 44 % a kliensautók bevezetését.


Nagyon kevesen szeretnék az egyenautók vagy egyenmotorok bevezetését (16-16 %), és még kevesebben mondtak igent arra, hogy kevesebb csapat több autója legyen a pályán (14 %).
A kitöltők 74 %-a ellenben úgy véli, hogy a szabályok lazítására, sokszínűbb technológiára és eltérő autókra lenne szükség az F1-ben. A gumiháborúnak igen komoly, 80 %-os a támogatottsága, és a nézők 60 %-a a futam közbeni tankolás visszahozását is szívesen látná.
A költségplafon és a leggyorsabb körért járó pontok terén nem látható egyértelmű preferencia, az előbbit 54, az utóbbi 51 % tartaná jónak.


A legutóbbi hasonló, a csapatokat összefogó FOTA által 2010-ben lebonyolított felmérés óta romlott a Forma-1 megítélése, mindössze a válaszadók 10 % véli úgy, hogy a sportág egészségesebb ma, mint öt évvel ezelőtt. Ma leginkább a “drága”, “technika-centrikus” és “unalmas” kifejezések jellemzik az F1-et, szemben az öt évvel ezelőtti állapotokra használt “technika-centrikus”, “kiélezett”, “izgalmas” kifejezésekkel.   
A felmérés arra is utal, hogy a Forma-1 rajongói bázisa öregszik, nem jön a fiatal utánpótlás, hiszen a válaszadók átlagéletkora 37 év, több mint háromnegyedük pedig már 10 évvel ezelőtt is nézte az F1-et, viszont ez az elkötelezettség is olvad, ahogy egyre több országban csak fizetős tv-csatornán lehet elérni a közvetítést.


A nézők túlnyomó többsége (88 %) szerint a Forma-1-ben a világ legjobb versenyzőinek kell szerepelni, azonban csak 45 százalék véli úgy, hogy ez jelenleg így is van. A szurkolók szeretnék, ha a pilóták őszintébben beszélnének (86 %), rész vállalnának az F1 jobbá tételében (78 %) és szorosabb kapcsolatot ápolnának a közönséggel (75 %).
Ami a kedvenceket illeti, a csapatok közül még mindig a régi nagy nevek a menők: a favorit a Ferrari, mögötte a McLaren és a Williams, míg a pilóták közül Kimi Räikkönenért rajonganak a legtöbben, utána Fernando Alonso és Jenson Button következik, azaz itt is a veteránoké a pálma.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.