F1: A nézők nem kérnek az ócska trükkökből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.01. 16.30

Itt vannak a Forma-1-es versenyzők által szervezett közvélemény-kutatás első eredményei. 200 ezer ember válaszolt, a sportág megítélése jelenleg nem túl fényes.


A Forma-1-es versenyzők szervezete, a GPDA nemrég közvélemény-kutatást tartott, a nézőket, szurkolókat alaposan kikérdezték a sportágról.
A Repucom közvélemény- és piackutató által kidolgozott, a Motorsport.comon lebonyolított online felmérésben közel 200 országból összesen 217 756 ember válaszolt, az eredmények reprezentatívnak tekinthetők. Íme, a fontosabb számok, eredmények.
A válaszadók 89 %-a szerint az F1-ben kiélezettebbnek kellene lennie a versenynek, 85 % szerint szükséges az új nézők megszólítása, és 77 % szerint a sportágban mára túl nagy szerepet játszanak az üzleti érdekek.
A fentiek ellenére a nézők nem szeretnék, ha különböző trükkökkel, újabb szabályokkal próbálnák feldobni a show-t, mindössze 18 % támogatta a fordított rajtrácsok, 26 % a sikerballaszt és 44 % a kliensautók bevezetését.


Nagyon kevesen szeretnék az egyenautók vagy egyenmotorok bevezetését (16-16 %), és még kevesebben mondtak igent arra, hogy kevesebb csapat több autója legyen a pályán (14 %).
A kitöltők 74 %-a ellenben úgy véli, hogy a szabályok lazítására, sokszínűbb technológiára és eltérő autókra lenne szükség az F1-ben. A gumiháborúnak igen komoly, 80 %-os a támogatottsága, és a nézők 60 %-a a futam közbeni tankolás visszahozását is szívesen látná.
A költségplafon és a leggyorsabb körért járó pontok terén nem látható egyértelmű preferencia, az előbbit 54, az utóbbi 51 % tartaná jónak.


A legutóbbi hasonló, a csapatokat összefogó FOTA által 2010-ben lebonyolított felmérés óta romlott a Forma-1 megítélése, mindössze a válaszadók 10 % véli úgy, hogy a sportág egészségesebb ma, mint öt évvel ezelőtt. Ma leginkább a “drága”, “technika-centrikus” és “unalmas” kifejezések jellemzik az F1-et, szemben az öt évvel ezelőtti állapotokra használt “technika-centrikus”, “kiélezett”, “izgalmas” kifejezésekkel.   
A felmérés arra is utal, hogy a Forma-1 rajongói bázisa öregszik, nem jön a fiatal utánpótlás, hiszen a válaszadók átlagéletkora 37 év, több mint háromnegyedük pedig már 10 évvel ezelőtt is nézte az F1-et, viszont ez az elkötelezettség is olvad, ahogy egyre több országban csak fizetős tv-csatornán lehet elérni a közvetítést.


A nézők túlnyomó többsége (88 %) szerint a Forma-1-ben a világ legjobb versenyzőinek kell szerepelni, azonban csak 45 százalék véli úgy, hogy ez jelenleg így is van. A szurkolók szeretnék, ha a pilóták őszintébben beszélnének (86 %), rész vállalnának az F1 jobbá tételében (78 %) és szorosabb kapcsolatot ápolnának a közönséggel (75 %).
Ami a kedvenceket illeti, a csapatok közül még mindig a régi nagy nevek a menők: a favorit a Ferrari, mögötte a McLaren és a Williams, míg a pilóták közül Kimi Räikkönenért rajonganak a legtöbben, utána Fernando Alonso és Jenson Button következik, azaz itt is a veteránoké a pálma.

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.