Webber: A Red Bull nem tudta kezelni a pilótákat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 12.30

Mark Webber egy friss interjúban azt állította, hogy a Sebastian Vettellel közös éveik alatt a csapat vezetése impotens volt, és a német pilótát segítették vele szemben.

A Forma-1-ből 2013 végén, hét Red Bull-os év után távozott Mark Webber az ausztrál ABC csatorna “Australian Story” című dokumentum-műsorában szerepelt, amelyben egyebek mellett a Sebastian Vettellel folytatott küzdelméről és a csapaton belüli akkori viszonyokról is beszélt, méghozzá nem túl hízelgően.
A 2013-as Maláj Nagydíjon történt, “Multi 21″ néven elhíresült esetről – Vettel a futam végén a csapat határozott utasítása ellenére megelőzte a vezető Webbert – így nyilatkozott:
“A Multi 21-eset után a csapat csalódott volt, ez nem is kérdés, hiszen kiderült, hogy mennyire impotensek. Egyszerűen nem tudtak minket kezelni a pályán. Én nagyon haragudtam Sebre, de a fő kérdés az volt, hogyan is alakulhatott ki ilyen helyzet. A verseny utáni dobogós ceremónia és a sajtótájékoztató brutális volt. Amikor lejöttünk a dobogóról, Seb azt mondta, hogy beszélnünk kell, mert ezt elb***ta, nagyon elb***ta. Én mondtam, hogy haver, inkább beszéljünk a jövő héten!”


“Nem tudom, ki beszélt vele Malajzia és Kína között, de amikor Kínában leültünk beszélgetni, eléggé rosszul alakult. Azt mondta, hogy versenyzőként nagyon tisztel, de emberként nem igazán, szóval ez eléggé rányomta a bélyegét a kapcsolatunkra. Látni sem bírtuk egymást akkoriban. A Red Bullnál változásra volt szükség, én pedig segítettem nekik, kiszálltam.”
A 38 éves ausztrál szerint már 2010-től világos volt, hogy a Red Bull a fiatal, saját nevelésű Vettelt nyomatja:
“Rajt-cél győzelmet arattam a Silverstone-t megelőző két futamon, aztán amikor jött az új hátsó szárny, valamiért a garázs másik oldalára jutott. Nagyon úgy tűnik, hogy volt valami hátsó szándék. Igyekeztek Vettelt elégedetté tenni, én már vén csont voltam, állítólag eljárt felettem az idő.”
Webber élettársa és menedzsere, Ann Neal is biztos benne, hogy a csapat Vettel tekintette első számú versenyzőnek. 
“Nagyon úgy tűnt, hogy Sebastian nem örül, hogy ez a vén ausztrál megveri, nem egészen így szerették volna. Hagyták, hogy a pályán csapjanak össze, de sokszor Mark nem kapott elég figyelmet. Még amikor ő vezette a bajnokságot, nyerte a futamokat akkor sem rá koncentráltak, hanem Sebastian akarták újra versenybe juttatni” – állította, hozzátéve, hogy a 2010-es Török Nagydíjon történt ütközés kiváló példa volt a csapat pártosságára.
“Szerintem a nézők 99,9 százaléka tudta, hogy Sebastian hibázott. A maradék, ide értve a csapatot is, hibáztatta Markot, ami engem végtelenül felháborított. A gondok igazából  a csapat rossz irányításából fakadtak, amiért hagyták, hogy Vettel mindent megússzon.”
Webber azért azt is elmondta, hogy mostanra sokat javult a viszonya Vettellel:


“Seb vitrinje jobban gazdagodott, mint az enyém, de egyáltalán nem vagyok irigy az eredményeire. Az idő nagy gyógyító, néhány közös borozgatás, és annyi a haragnak. Sebbel valójában egész jóban vagyunk már, Monacóban is jót beszélgettünk, többször összefutottunk már, és érdekes hallani, hogy voltak a dolgok az ő szemszögéből, mindketten tiszteljük a másikat. Mondta, hogy igen, ez és ez volt, és visszatekintve másképp csinálhattuk volna.”
A Red Bull az ABC megkeresésére nem kívánt reagálni Webberék szavaira.

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.