Webber: A Red Bull nem tudta kezelni a pilótákat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 12.30

Mark Webber egy friss interjúban azt állította, hogy a Sebastian Vettellel közös éveik alatt a csapat vezetése impotens volt, és a német pilótát segítették vele szemben.

A Forma-1-ből 2013 végén, hét Red Bull-os év után távozott Mark Webber az ausztrál ABC csatorna “Australian Story” című dokumentum-műsorában szerepelt, amelyben egyebek mellett a Sebastian Vettellel folytatott küzdelméről és a csapaton belüli akkori viszonyokról is beszélt, méghozzá nem túl hízelgően.
A 2013-as Maláj Nagydíjon történt, “Multi 21” néven elhíresült esetről – Vettel a futam végén a csapat határozott utasítása ellenére megelőzte a vezető Webbert – így nyilatkozott:
“A Multi 21-eset után a csapat csalódott volt, ez nem is kérdés, hiszen kiderült, hogy mennyire impotensek. Egyszerűen nem tudtak minket kezelni a pályán. Én nagyon haragudtam Sebre, de a fő kérdés az volt, hogyan is alakulhatott ki ilyen helyzet. A verseny utáni dobogós ceremónia és a sajtótájékoztató brutális volt. Amikor lejöttünk a dobogóról, Seb azt mondta, hogy beszélnünk kell, mert ezt elb***ta, nagyon elb***ta. Én mondtam, hogy haver, inkább beszéljünk a jövő héten!”


“Nem tudom, ki beszélt vele Malajzia és Kína között, de amikor Kínában leültünk beszélgetni, eléggé rosszul alakult. Azt mondta, hogy versenyzőként nagyon tisztel, de emberként nem igazán, szóval ez eléggé rányomta a bélyegét a kapcsolatunkra. Látni sem bírtuk egymást akkoriban. A Red Bullnál változásra volt szükség, én pedig segítettem nekik, kiszálltam.”
A 38 éves ausztrál szerint már 2010-től világos volt, hogy a Red Bull a fiatal, saját nevelésű Vettelt nyomatja:
“Rajt-cél győzelmet arattam a Silverstone-t megelőző két futamon, aztán amikor jött az új hátsó szárny, valamiért a garázs másik oldalára jutott. Nagyon úgy tűnik, hogy volt valami hátsó szándék. Igyekeztek Vettelt elégedetté tenni, én már vén csont voltam, állítólag eljárt felettem az idő.”
Webber élettársa és menedzsere, Ann Neal is biztos benne, hogy a csapat Vettel tekintette első számú versenyzőnek. 
“Nagyon úgy tűnt, hogy Sebastian nem örül, hogy ez a vén ausztrál megveri, nem egészen így szerették volna. Hagyták, hogy a pályán csapjanak össze, de sokszor Mark nem kapott elég figyelmet. Még amikor ő vezette a bajnokságot, nyerte a futamokat akkor sem rá koncentráltak, hanem Sebastian akarták újra versenybe juttatni” – állította, hozzátéve, hogy a 2010-es Török Nagydíjon történt ütközés kiváló példa volt a csapat pártosságára.
“Szerintem a nézők 99,9 százaléka tudta, hogy Sebastian hibázott. A maradék, ide értve a csapatot is, hibáztatta Markot, ami engem végtelenül felháborított. A gondok igazából  a csapat rossz irányításából fakadtak, amiért hagyták, hogy Vettel mindent megússzon.”
Webber azért azt is elmondta, hogy mostanra sokat javult a viszonya Vettellel:


“Seb vitrinje jobban gazdagodott, mint az enyém, de egyáltalán nem vagyok irigy az eredményeire. Az idő nagy gyógyító, néhány közös borozgatás, és annyi a haragnak. Sebbel valójában egész jóban vagyunk már, Monacóban is jót beszélgettünk, többször összefutottunk már, és érdekes hallani, hogy voltak a dolgok az ő szemszögéből, mindketten tiszteljük a másikat. Mondta, hogy igen, ez és ez volt, és visszatekintve másképp csinálhattuk volna.”
A Red Bull az ABC megkeresésére nem kívánt reagálni Webberék szavaira.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.