Webber: A Red Bull nem tudta kezelni a pilótákat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 12.30

Mark Webber egy friss interjúban azt állította, hogy a Sebastian Vettellel közös éveik alatt a csapat vezetése impotens volt, és a német pilótát segítették vele szemben.

A Forma-1-ből 2013 végén, hét Red Bull-os év után távozott Mark Webber az ausztrál ABC csatorna “Australian Story” című dokumentum-műsorában szerepelt, amelyben egyebek mellett a Sebastian Vettellel folytatott küzdelméről és a csapaton belüli akkori viszonyokról is beszélt, méghozzá nem túl hízelgően.
A 2013-as Maláj Nagydíjon történt, “Multi 21” néven elhíresült esetről – Vettel a futam végén a csapat határozott utasítása ellenére megelőzte a vezető Webbert – így nyilatkozott:
“A Multi 21-eset után a csapat csalódott volt, ez nem is kérdés, hiszen kiderült, hogy mennyire impotensek. Egyszerűen nem tudtak minket kezelni a pályán. Én nagyon haragudtam Sebre, de a fő kérdés az volt, hogyan is alakulhatott ki ilyen helyzet. A verseny utáni dobogós ceremónia és a sajtótájékoztató brutális volt. Amikor lejöttünk a dobogóról, Seb azt mondta, hogy beszélnünk kell, mert ezt elb***ta, nagyon elb***ta. Én mondtam, hogy haver, inkább beszéljünk a jövő héten!”


“Nem tudom, ki beszélt vele Malajzia és Kína között, de amikor Kínában leültünk beszélgetni, eléggé rosszul alakult. Azt mondta, hogy versenyzőként nagyon tisztel, de emberként nem igazán, szóval ez eléggé rányomta a bélyegét a kapcsolatunkra. Látni sem bírtuk egymást akkoriban. A Red Bullnál változásra volt szükség, én pedig segítettem nekik, kiszálltam.”
A 38 éves ausztrál szerint már 2010-től világos volt, hogy a Red Bull a fiatal, saját nevelésű Vettelt nyomatja:
“Rajt-cél győzelmet arattam a Silverstone-t megelőző két futamon, aztán amikor jött az új hátsó szárny, valamiért a garázs másik oldalára jutott. Nagyon úgy tűnik, hogy volt valami hátsó szándék. Igyekeztek Vettelt elégedetté tenni, én már vén csont voltam, állítólag eljárt felettem az idő.”
Webber élettársa és menedzsere, Ann Neal is biztos benne, hogy a csapat Vettel tekintette első számú versenyzőnek. 
“Nagyon úgy tűnt, hogy Sebastian nem örül, hogy ez a vén ausztrál megveri, nem egészen így szerették volna. Hagyták, hogy a pályán csapjanak össze, de sokszor Mark nem kapott elég figyelmet. Még amikor ő vezette a bajnokságot, nyerte a futamokat akkor sem rá koncentráltak, hanem Sebastian akarták újra versenybe juttatni” – állította, hozzátéve, hogy a 2010-es Török Nagydíjon történt ütközés kiváló példa volt a csapat pártosságára.
“Szerintem a nézők 99,9 százaléka tudta, hogy Sebastian hibázott. A maradék, ide értve a csapatot is, hibáztatta Markot, ami engem végtelenül felháborított. A gondok igazából  a csapat rossz irányításából fakadtak, amiért hagyták, hogy Vettel mindent megússzon.”
Webber azért azt is elmondta, hogy mostanra sokat javult a viszonya Vettellel:


“Seb vitrinje jobban gazdagodott, mint az enyém, de egyáltalán nem vagyok irigy az eredményeire. Az idő nagy gyógyító, néhány közös borozgatás, és annyi a haragnak. Sebbel valójában egész jóban vagyunk már, Monacóban is jót beszélgettünk, többször összefutottunk már, és érdekes hallani, hogy voltak a dolgok az ő szemszögéből, mindketten tiszteljük a másikat. Mondta, hogy igen, ez és ez volt, és visszatekintve másképp csinálhattuk volna.”
A Red Bull az ABC megkeresésére nem kívánt reagálni Webberék szavaira.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.