Jót tenne az F1-nek a Red Bull kiszállása?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 13.35

A Force India csapatvezetője szerint a Forma-1 számára hasznos lenne, ha a Red Bull beváltaná a fenyegetését, a távozásuk ugyanis elindíthatná a reformokat.

A Forma-1 jól érzékelhető válságba került az elmúlt pár évben, a verseny Mercedes dominanciája, a Red Bull, a motorgyártó Renault, a McLaren-Honda küszködése miatt ellaposodott, a pilóták nem élvezik a bonyolult autók vezetését és a spórolást, a független alakulatok pedig a csőd szélén táncolva küzdenek a túlélésért.


A Renault által elszúrt új motornak köszönhetően versenyképtelenné vált Red Bull az idény eleje óta egyre komolyabban fenyegetőzik a kiszállással, a Force India helyettes csapatfőnöke szerint pedig jót tenne a Forma-1-nek, ha ezt be is váltanák.
“Amikor 2008-9-ben beütött a gazdasági válság és kiszállt a Honda és BMW (valamint a Toyota – a szerk.) helyes, ésszerű lépeseket tettünk. Utána pedig ezeknek köszönhetően kiváló lett a verseny is. Úgy gondolom, valami ilyennek kell történnie újra” – érvelt Bob Fernley. 
“Valami nagy dolognak kell történnie ahhoz, hogy újra tárgyalóasztalhoz ültessen mindenkit és az önös érdekek képviselete helyett a megoldáskeresésre kényszerítsen minket. És nem feltétlenül valamelyik privát csapat kiszállására gondolok, hiszen ha megnézzük, miket mondanak mostanában a Red Bullnál, könnyen lehet, hogy az élmezőnyben történik valami.” 
“Valami történni fog, ami elindítja a megbeszéléseket. A független csapatok számára a legfontosabb, hogy túléljenek és versenyképesek maradjanak, amíg ez megtörténik, hogy aztán részt vállalhassanak a megoldásban. De amíg nem történik valami, szerintem nem lesz változás.”
Egyelőre a Red Bull és a Renault is mérlegeli, mi legyen, de néhány héten-hónapon belül kiderülhet, ki megy, ki marad. 

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.