F1: A Michelin szerint lehetséges a gumiháború

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 14.30

A Michelin szerint elvben lehetséges a gumigyártók közötti újbóli rivalizálás a Forma-1-ben, a költségek elszabadulása nélkül.

A Forma-1-ben utoljára 2006-ban volt verseny a gumigyártók között, amikor a Michelin és a Bridgestone állt egymással szemben. Az év végén (költségcsökkentési okokból) a Michelin búcsúzott, a Bridgestone pedig 2011-ben a Pirellinek adta át a helyét.

Noha az F1 továbbra is kitartana a kizárólagos szállítói modell mellett, a Michelin szerint nem kizárt a fenntartható versengés a gyártók között. A 2017-es gumitenderre a Pirelli mellett a Michelin is jelentkezett.

“Kiabálnánk az örömtől Clermont-Ferrand-ban, ha újra lenne verseny a gyártók között” – mondta Pascal Couasnon, a Michelin motorsport-igazgatója. A franciák korábban évekig hajtogatták, hogy csak akkor térnek vissza az F1-be, ha van verseny a márkák között, a tenderen való indulással mégis lemondtak erről.

“Az igaz, hogy a költségek magasabbak lehetnek, mint egy márka esetén, de sok minden változott 2006 óta. Korlátozott a tesztnapok száma is, ez önmagában visszafogja a kiadásokat.”

“Manapság sok időt áldoznak a csapatok arra, hogy kiismerjék a gumik viselkedését. Vajon többet kellene költeniük, ha két gumi lenne? Nem hiszem.”

“Úgyhogy azt mondom, lehetséges a gyártók közötti rivalizálás. Direkt nem mondok háborút, mert ez a szó rengeteg erőforrást feltételez, holott kontrollált körülmények között is elképzelhető remek csata.”

Kommentek

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.