Még mindig nem döntötte el a Red Bull és a Renault, hogyan folytatja Forma-1-es programját, ha folytatja egyáltalán. A Red Bull számára a dilemma, hogy a Renault-val belátható időn belül nem lehet bajnokesélyes, de akkor sem kerül könnyebb helyzetbe, ha egyszerű ügyfélcsapatként valamelyik riválisától vásárol motort.

Továbbra is benne van a pakliban, hogy az évekig tartó kínlódás helyett a Red Bull inkább hátat fordít a sorozatnak, és az első adandó alkalommal kiszáll. “A döntést még a nyári szünet előtt meghozzuk” – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Speed Weeknek.

Eredetileg a múlt hétre ígért állásfoglalást a Red Bull, miután a motorfejlesztési programról egyeztetett a Renault vezetőivel, de a találkozón nem derült ki semmi konkrétum. “Sajnos, a Renault nem tudott adatokkal szolgálni, mert Viryben két napra leállt a tesztelés egy probléma miatt” – jegyezte meg Marko.

A Red Bull a legfrissebb próbapados teszteredmények ismeretében döntött volna a folytatásról, néhány hetet azonban csúszik a döntés. “Mindenképpen tudnunk kell, milyen irányba haladnak a fejlesztések, és ezektől milyen teljesítmény várható. Nem kell több ígéret, eredményeket akarunk látni.”

Noha a múlt héten még arról szóltak a hírek, hogy a Renault saját csapatként a Lotust akarja visszavásárolni, állítólag a franciáknál is opció még az F1-es program lezárása. Carlos Ghosn, a konszern vezérigazgatója a Forma-E londoni hétvégéjén azt mondta, hogy az F1-es jövő a “befektetések megtérülésétől” függ.

“A kötelezettségeinket tiszteletben tartjuk, de egyetlen olyan opciót sem zárunk ki, amely számunkra előnyöt” – mondta Ghosn, hozzátéve, hogy a Renault részéről “kevésbé valószínű” lehetőség az egyszerű motorszállítóként való maradás.