Todt: Az F1 nem rákos, csak fáj a feje

Régen is pont ilyen volt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.25. 15.30

Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke szerint nincs nagy baj az F1-gyel. A meglévő problémákat könnyű megoldani.

Jean Todt, az FIA elnöke is megszólalt a Forma-1 problémáival kapcsolatban, szerinte azonban nincs olyan nagy baj a sorozattal, mint sokan gondolják. Todt úgy véli, szó sincs krízisről, a 2017-re tervezett változások pedig mindent jóvá tehetnek.


“Az a lényeg, hogy az F1 nem rákos” – beszélt rébuszokban Todt. “Küzdünk egy kis fejfájással, de az ilyesmi könnyen gyógyítható. És már el is indult a folyamat, hogy megszabaduljunk tőle. Nincs szükség nagy változásokra, az F1 jól megvan ezek nélkül is.”

A Forma-1-et sokan bírálják a 2014-ben bevezetett hibrid turbómotorok miatt, Todt azonban kitart amellett, hogy ezek bevezetése jó döntés volt. Azzal viszont egyetért, hogy a költségeket jobban kontrollálni kellett volna a vásárló csapatok számára.

“A motorral nagy lépést tettünk előre, de túl drága. Ebben a kérdésben vállalom a felelősséget, elszaladtak a költségek. Ezzel a témával kezdenünk kell valamit, de jobb későn, mint soha.”

Mivel a csapatoknak hosszú távra szóló szerződéseik vannak a motorgyártókkal, ebbe elég nehéz lesz kívülről beleszólni. “Valóban, tárgyalnunk kell arról, hogyan oldhatjuk ezt meg. Jó tanácsadókra van szükségünk, és akkor biztosan megtaláljuk a közös nevezőt.”


Todt a motorszabályok között rendet akar tenni, ügyfélcsapatokat azonban nem szívesen látna az F1-ben. Akkor sem, ha leesik az indulók száma. “Gyűlölöm az ügyfélautós elképzelést. Az F1 egyik alapköve a résztvevők közötti egyenlőség.”

“Nagyon ellenzem egy kétlépcsős rendszer bevezetését. Felőlem lehet A és B csoport, ha ezeknek külön nevük is van: F1, F2 és így tovább. Egy kategórián belül osztálykülönbség? Ez nonszensz.”

Todt szerint a spórolás sem nagy baj az F1-ben. “Mindenki azt mondja, hogy az F1 már nem a régi, mert minden a fogyasztásról, a fékekről és a gumikról szól. Amikor 1993-ban először csapatfőnök lettem, ugyanígy gondjaink voltak a gumikopással, és figyelnünk kellett a fékekre és a fogyasztásra. Azóta csak a kommunikáció változott, és amit ebből a kívülállók hallanak.”


Todt reméli, hogy a tervezett új szabályok izgalmasabbá teszik majd az F1-et, a maga részéről akár 2016-ban is bevezetne néhányat. “De ehhez a csapatok egyhangú támogatása kellene. Egyébként 2016. február 28. a 2017-es szabályok véglegesítésének határideje.”

“Rengeteg hosszú megbeszélést tartottunk már az új szabályokkal kapcsolatban. A Stratégiai Munkacsoport legközelebb július elsején, Londonban ül össze, ott is várjuk az új ötleteket. Ha valamiről sikerül megegyezni, az F1 Commission elé kerül a kérdés.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.