Todt: Az F1 nem rákos, csak fáj a feje

Régen is pont ilyen volt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.25. 15.30

Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke szerint nincs nagy baj az F1-gyel. A meglévő problémákat könnyű megoldani.

Jean Todt, az FIA elnöke is megszólalt a Forma-1 problémáival kapcsolatban, szerinte azonban nincs olyan nagy baj a sorozattal, mint sokan gondolják. Todt úgy véli, szó sincs krízisről, a 2017-re tervezett változások pedig mindent jóvá tehetnek.


“Az a lényeg, hogy az F1 nem rákos” – beszélt rébuszokban Todt. “Küzdünk egy kis fejfájással, de az ilyesmi könnyen gyógyítható. És már el is indult a folyamat, hogy megszabaduljunk tőle. Nincs szükség nagy változásokra, az F1 jól megvan ezek nélkül is.”

A Forma-1-et sokan bírálják a 2014-ben bevezetett hibrid turbómotorok miatt, Todt azonban kitart amellett, hogy ezek bevezetése jó döntés volt. Azzal viszont egyetért, hogy a költségeket jobban kontrollálni kellett volna a vásárló csapatok számára.

“A motorral nagy lépést tettünk előre, de túl drága. Ebben a kérdésben vállalom a felelősséget, elszaladtak a költségek. Ezzel a témával kezdenünk kell valamit, de jobb későn, mint soha.”

Mivel a csapatoknak hosszú távra szóló szerződéseik vannak a motorgyártókkal, ebbe elég nehéz lesz kívülről beleszólni. “Valóban, tárgyalnunk kell arról, hogyan oldhatjuk ezt meg. Jó tanácsadókra van szükségünk, és akkor biztosan megtaláljuk a közös nevezőt.”


Todt a motorszabályok között rendet akar tenni, ügyfélcsapatokat azonban nem szívesen látna az F1-ben. Akkor sem, ha leesik az indulók száma. “Gyűlölöm az ügyfélautós elképzelést. Az F1 egyik alapköve a résztvevők közötti egyenlőség.”

“Nagyon ellenzem egy kétlépcsős rendszer bevezetését. Felőlem lehet A és B csoport, ha ezeknek külön nevük is van: F1, F2 és így tovább. Egy kategórián belül osztálykülönbség? Ez nonszensz.”

Todt szerint a spórolás sem nagy baj az F1-ben. “Mindenki azt mondja, hogy az F1 már nem a régi, mert minden a fogyasztásról, a fékekről és a gumikról szól. Amikor 1993-ban először csapatfőnök lettem, ugyanígy gondjaink voltak a gumikopással, és figyelnünk kellett a fékekre és a fogyasztásra. Azóta csak a kommunikáció változott, és amit ebből a kívülállók hallanak.”


Todt reméli, hogy a tervezett új szabályok izgalmasabbá teszik majd az F1-et, a maga részéről akár 2016-ban is bevezetne néhányat. “De ehhez a csapatok egyhangú támogatása kellene. Egyébként 2016. február 28. a 2017-es szabályok véglegesítésének határideje.”

“Rengeteg hosszú megbeszélést tartottunk már az új szabályokkal kapcsolatban. A Stratégiai Munkacsoport legközelebb július elsején, Londonban ül össze, ott is várjuk az új ötleteket. Ha valamiről sikerül megegyezni, az F1 Commission elé kerül a kérdés.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.