Todt: Az F1 nem rákos, csak fáj a feje

Régen is pont ilyen volt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.25. 15.30

Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke szerint nincs nagy baj az F1-gyel. A meglévő problémákat könnyű megoldani.

Jean Todt, az FIA elnöke is megszólalt a Forma-1 problémáival kapcsolatban, szerinte azonban nincs olyan nagy baj a sorozattal, mint sokan gondolják. Todt úgy véli, szó sincs krízisről, a 2017-re tervezett változások pedig mindent jóvá tehetnek.


“Az a lényeg, hogy az F1 nem rákos” – beszélt rébuszokban Todt. “Küzdünk egy kis fejfájással, de az ilyesmi könnyen gyógyítható. És már el is indult a folyamat, hogy megszabaduljunk tőle. Nincs szükség nagy változásokra, az F1 jól megvan ezek nélkül is.”

A Forma-1-et sokan bírálják a 2014-ben bevezetett hibrid turbómotorok miatt, Todt azonban kitart amellett, hogy ezek bevezetése jó döntés volt. Azzal viszont egyetért, hogy a költségeket jobban kontrollálni kellett volna a vásárló csapatok számára.

“A motorral nagy lépést tettünk előre, de túl drága. Ebben a kérdésben vállalom a felelősséget, elszaladtak a költségek. Ezzel a témával kezdenünk kell valamit, de jobb későn, mint soha.”

Mivel a csapatoknak hosszú távra szóló szerződéseik vannak a motorgyártókkal, ebbe elég nehéz lesz kívülről beleszólni. “Valóban, tárgyalnunk kell arról, hogyan oldhatjuk ezt meg. Jó tanácsadókra van szükségünk, és akkor biztosan megtaláljuk a közös nevezőt.”


Todt a motorszabályok között rendet akar tenni, ügyfélcsapatokat azonban nem szívesen látna az F1-ben. Akkor sem, ha leesik az indulók száma. “Gyűlölöm az ügyfélautós elképzelést. Az F1 egyik alapköve a résztvevők közötti egyenlőség.”

“Nagyon ellenzem egy kétlépcsős rendszer bevezetését. Felőlem lehet A és B csoport, ha ezeknek külön nevük is van: F1, F2 és így tovább. Egy kategórián belül osztálykülönbség? Ez nonszensz.”

Todt szerint a spórolás sem nagy baj az F1-ben. “Mindenki azt mondja, hogy az F1 már nem a régi, mert minden a fogyasztásról, a fékekről és a gumikról szól. Amikor 1993-ban először csapatfőnök lettem, ugyanígy gondjaink voltak a gumikopással, és figyelnünk kellett a fékekre és a fogyasztásra. Azóta csak a kommunikáció változott, és amit ebből a kívülállók hallanak.”


Todt reméli, hogy a tervezett új szabályok izgalmasabbá teszik majd az F1-et, a maga részéről akár 2016-ban is bevezetne néhányat. “De ehhez a csapatok egyhangú támogatása kellene. Egyébként 2016. február 28. a 2017-es szabályok véglegesítésének határideje.”

“Rengeteg hosszú megbeszélést tartottunk már az új szabályokkal kapcsolatban. A Stratégiai Munkacsoport legközelebb július elsején, Londonban ül össze, ott is várjuk az új ötleteket. Ha valamiről sikerül megegyezni, az F1 Commission elé kerül a kérdés.”

Kommentek

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.