F1: Döntött a Renault, a Lotust akarják

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.25. 12.40

Német sajtóértesülés szerint a Renault-nál döntöttek a Forma-1-es projekt sorsáról, maradnak, és a Lotusból szeretnének újra gyári csapatot csinálni.

A tavaly és idén a Red Bulltól hideget-meleget kapó Renault már tavasszal jelezte, hogy mérlegre teszik a Forma-1-es szereplésüket, a kiszállástól a gyári csapat indításáig bármi lehetséges.


A német Bild úgy tudja, hogy jó néhány válságértekezlet után mostanra döntés született Párizsban, a francia gyártó maradni akar, és újra gyári csapatot kíván indítani. 
A Red Bull árnyékából a Lotus meg-, pontosabban visszavásárlásával bújnának ki, hiszen 2003 és 2010 között is az enstone-i alakulat volt a Renault sajátja, mielőtt átadták volna a luxemburgi üzletember Gerard Lopeznek. 
A Renault nemcsak a múlt miatt döntött a Lotus mellett, Enstone mellett szólt az is, hogy ott egy helyben megvan a teljes infrastruktúra, az elmúlt pár évben épült szélcsatorna és korszerű szimulátor is, míg mondjuk a Force Indiánál vagy a Toro Rossónál nincs minden egy fedél alatt Silverstone-ben és Faenzában.


A Bild értesülése szerint a Renault és a Lotus közötti tárgyalásokban a francia márka nagyköveteként is dolgozó négyszeres világbajnok Alain Prost viszi a közvetítő szerepet.
Más kérdés, hogy Enstone-ban vajon nyitottak-e a Renault ajánlatára, korábban ugyanis többször állították, hogy a csapat nem eladó, és amúgy is hosszú távú motorszerződése van a Mercedesszel. A Bild megkeresésére a cikk megjelenéséig nem reagált a tulajdonos Lopez.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.