A tavaly és idén a Red Bulltól hideget-meleget kapó Renault már tavasszal jelezte, hogy mérlegre teszik a Forma-1-es szereplésüket, a kiszállástól a gyári csapat indításáig bármi lehetséges.


A német Bild úgy tudja, hogy jó néhány válságértekezlet után mostanra döntés született Párizsban, a francia gyártó maradni akar, és újra gyári csapatot kíván indítani. 
A Red Bull árnyékából a Lotus meg-, pontosabban visszavásárlásával bújnának ki, hiszen 2003 és 2010 között is az enstone-i alakulat volt a Renault sajátja, mielőtt átadták volna a luxemburgi üzletember Gerard Lopeznek. 
A Renault nemcsak a múlt miatt döntött a Lotus mellett, Enstone mellett szólt az is, hogy ott egy helyben megvan a teljes infrastruktúra, az elmúlt pár évben épült szélcsatorna és korszerű szimulátor is, míg mondjuk a Force Indiánál vagy a Toro Rossónál nincs minden egy fedél alatt Silverstone-ben és Faenzában.


A Bild értesülése szerint a Renault és a Lotus közötti tárgyalásokban a francia márka nagyköveteként is dolgozó négyszeres világbajnok Alain Prost viszi a közvetítő szerepet.
Más kérdés, hogy Enstone-ban vajon nyitottak-e a Renault ajánlatára, korábban ugyanis többször állították, hogy a csapat nem eladó, és amúgy is hosszú távú motorszerződése van a Mercedesszel. A Bild megkeresésére a cikk megjelenéséig nem reagált a tulajdonos Lopez.