F1: Olaszország nem kér a rotációból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.24. 13.40

Az olasz autóklub elnöke nem szeretné, ha Monza és Imola osztozna az Olasz Nagydíjon – a Ferrari kivár.

Mivel a monzai szervezők egyelőre nem hajlandóak elfogadni a Bernie Ecclestone által a 2016-on túli szerződéshosszabbításban kért rendezési díjat, nemrég a korábban a San Marinó-i Nagydíjnak otthont adó Imola is bejelentkezett az Olasz Nagydíjért.


A hírek arról szóltak, hogy Imola a korábbi, németországi mintához hasonlóan éves rotációban vinné a versenyt, majd az Osztrák Nagydíjon ezt az F1 ura is megerősítette. Ecclestone-nak minden bizonnyal megfelelne, ha egy helyett két klasszikus helyszín dobná össze az általa követelt pénzt, de az autóklub feje (Automobile Club d’Italia, ACI), Angelo Sticci Damiani nem örülne a megoldásnak.
“Ami minket illet, az Olasz Nagydíjnak egyetlen helyszíne van: Monza. Én nem szeretnék két lakodalomban táncolni” – idézte a svájci Speed Week.
Az Olasz Nagydíj jövője természetesen a “nemzeti csapatot”, a Ferrarit is érdekli, de az elnök, Sergio Marchionne egyelőre kivár: “Hagyjuk Ecclestone-t, hadd tegye a dolgát, egyelőre nem szeretnénk beleavatkozni ebbe.” 
A Ferrarinak egyébként van saját, Forma-1-es verseny rendezésére is alkalmas pályája Mugellóban, de a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene nemrég kizárta, hogy elcsaklizzák az Olasz Nagydíjat Monzától, Maranellóban is azt tekintik a futam otthonának.

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.