F1: Olaszország nem kér a rotációból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.24. 13.40

Az olasz autóklub elnöke nem szeretné, ha Monza és Imola osztozna az Olasz Nagydíjon – a Ferrari kivár.

Mivel a monzai szervezők egyelőre nem hajlandóak elfogadni a Bernie Ecclestone által a 2016-on túli szerződéshosszabbításban kért rendezési díjat, nemrég a korábban a San Marinó-i Nagydíjnak otthont adó Imola is bejelentkezett az Olasz Nagydíjért.


A hírek arról szóltak, hogy Imola a korábbi, németországi mintához hasonlóan éves rotációban vinné a versenyt, majd az Osztrák Nagydíjon ezt az F1 ura is megerősítette. Ecclestone-nak minden bizonnyal megfelelne, ha egy helyett két klasszikus helyszín dobná össze az általa követelt pénzt, de az autóklub feje (Automobile Club d’Italia, ACI), Angelo Sticci Damiani nem örülne a megoldásnak.
“Ami minket illet, az Olasz Nagydíjnak egyetlen helyszíne van: Monza. Én nem szeretnék két lakodalomban táncolni” – idézte a svájci Speed Week.
Az Olasz Nagydíj jövője természetesen a “nemzeti csapatot”, a Ferrarit is érdekli, de az elnök, Sergio Marchionne egyelőre kivár: “Hagyjuk Ecclestone-t, hadd tegye a dolgát, egyelőre nem szeretnénk beleavatkozni ebbe.” 
A Ferrarinak egyébként van saját, Forma-1-es verseny rendezésére is alkalmas pályája Mugellóban, de a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene nemrég kizárta, hogy elcsaklizzák az Olasz Nagydíjat Monzától, Maranellóban is azt tekintik a futam otthonának.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.