F1: A Red Bull nem kér Ferrari-motort

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.22. 09.35

A Ferrari ugyan nyílt ajánlatot tett a Red Bullnak, de az energiaital-gyártó csapatai nem szeretnének az olasz gyártó motorjaira váltani. 2016-ban marad a Renault.

A Renault-val idén komolyan küszködő Red Bullt illetően a múlt héten felröppent, hogy akár már 2016-ra motorszállítót válthatnak, visszatérhetnek a Ferrarihoz. Az olasz gyártó elnöke, Sergio Marchionne Ausztriában nyíltan is ajánlatot tett:


“Nagyon tisztelem a Red Bullt. Úgy gondolom, hogy sokat tettek a Forma-1-ért, és sokáig voltak ők a bajnokok. Úgy hiszem, hogy magukra találnak majd, és ha mi segíthetünk ebben, hát szívesen. Ez is a Ferrari génjeiben van, korábban is adtunk már motorokat. Mi bárkinek szállítunk, ha szeretnének versenyben lenni és fizetnek.”
“Amíg mindenki maga intézi az autó aerodinamikáját, szerintem épp elég különbség lesz közöttünk és a klienseink között. Szóval most, hogy már jobb a motorunk, örömmel segítünk az egyenlőbb erőviszonyok kialakításában.”
A tulajdonos Dietrich Mateschitz már korábban azt mondta, hogy a kliensmotor “sosem lehetne olyan jó”, mint a gyári partnerségben járó, vasárnap pedig a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is elhessegette a ferraris lehetőséget.


“Talán volt valami homályos ajánlat, de a Red Bull biztosan nem vált Ferrari-motorokra. Meggyőződésem, hogy kliensként nem juthatnánk a csúcsig, mert mindig is gyengébb motort kapnánk. A Red Bull-lal, aztán a Toro Rossóval összesen nyolc évet töltöttünk együtt a Ferrarival, szóval nagyon is ismerjük egymás munkamódszereit” – mondta. 
Egy másik interjúban megköszönte a Ferrari ajánlkozását, de azt mondta: “Szerződésünk van a Renault-val. Sergio nagyvonalú ajánlatát köszönjük, de azt talán nem mondta el a sajtónak, hogy milyen feltételekkel tette azt. De amúgy is szerződésünk van a Renault-val, nincs miről dönteni.”  


A Toro Rosso korábbi főnöke és társtulajdonosa, a Mateschitzcel ma is jó barátságot ápoló Gerhard Berger sem látja valószínűnek, hogy a Ferrarival társul a Red Bull.
“Egyértelműen újra győzni akar, hiszen a csapat és az autó továbbra is jó, a motor viszont nem elég erős. De nem tudom, hogy jó ötlet-e Ferrari-partnerré válni. Szerintem a Ferrari vagy a Mercedes klienseként sosem lesz meg a támogatás ahhoz, hogy a bajnoki címért küzdjenek. Ezt nem is kell mondanom Didinek, ismeri jól az F1 működését, jó döntést fog majd hozni.”
Annyi tehát elég biztosnak látszik, hogy jövőre nem jön váltás, ezt a Renault-nál is így tudják: “Biztos vagyok benne, hogy 2016-ban is mi szállítunk motorokat a Red Bullnak és a Toro Rossónak” – állította az F1-es motorprojekt egyik vezetője, Remi Taffin.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.