F1: A Red Bull nem kér Ferrari-motort

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.22. 09.35

A Ferrari ugyan nyílt ajánlatot tett a Red Bullnak, de az energiaital-gyártó csapatai nem szeretnének az olasz gyártó motorjaira váltani. 2016-ban marad a Renault.

A Renault-val idén komolyan küszködő Red Bullt illetően a múlt héten felröppent, hogy akár már 2016-ra motorszállítót válthatnak, visszatérhetnek a Ferrarihoz. Az olasz gyártó elnöke, Sergio Marchionne Ausztriában nyíltan is ajánlatot tett:


“Nagyon tisztelem a Red Bullt. Úgy gondolom, hogy sokat tettek a Forma-1-ért, és sokáig voltak ők a bajnokok. Úgy hiszem, hogy magukra találnak majd, és ha mi segíthetünk ebben, hát szívesen. Ez is a Ferrari génjeiben van, korábban is adtunk már motorokat. Mi bárkinek szállítunk, ha szeretnének versenyben lenni és fizetnek.”
“Amíg mindenki maga intézi az autó aerodinamikáját, szerintem épp elég különbség lesz közöttünk és a klienseink között. Szóval most, hogy már jobb a motorunk, örömmel segítünk az egyenlőbb erőviszonyok kialakításában.”
A tulajdonos Dietrich Mateschitz már korábban azt mondta, hogy a kliensmotor “sosem lehetne olyan jó”, mint a gyári partnerségben járó, vasárnap pedig a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is elhessegette a ferraris lehetőséget.


“Talán volt valami homályos ajánlat, de a Red Bull biztosan nem vált Ferrari-motorokra. Meggyőződésem, hogy kliensként nem juthatnánk a csúcsig, mert mindig is gyengébb motort kapnánk. A Red Bull-lal, aztán a Toro Rossóval összesen nyolc évet töltöttünk együtt a Ferrarival, szóval nagyon is ismerjük egymás munkamódszereit” – mondta. 
Egy másik interjúban megköszönte a Ferrari ajánlkozását, de azt mondta: “Szerződésünk van a Renault-val. Sergio nagyvonalú ajánlatát köszönjük, de azt talán nem mondta el a sajtónak, hogy milyen feltételekkel tette azt. De amúgy is szerződésünk van a Renault-val, nincs miről dönteni.”  


A Toro Rosso korábbi főnöke és társtulajdonosa, a Mateschitzcel ma is jó barátságot ápoló Gerhard Berger sem látja valószínűnek, hogy a Ferrarival társul a Red Bull.
“Egyértelműen újra győzni akar, hiszen a csapat és az autó továbbra is jó, a motor viszont nem elég erős. De nem tudom, hogy jó ötlet-e Ferrari-partnerré válni. Szerintem a Ferrari vagy a Mercedes klienseként sosem lesz meg a támogatás ahhoz, hogy a bajnoki címért küzdjenek. Ezt nem is kell mondanom Didinek, ismeri jól az F1 működését, jó döntést fog majd hozni.”
Annyi tehát elég biztosnak látszik, hogy jövőre nem jön váltás, ezt a Renault-nál is így tudják: “Biztos vagyok benne, hogy 2016-ban is mi szállítunk motorokat a Red Bullnak és a Toro Rossónak” – állította az F1-es motorprojekt egyik vezetője, Remi Taffin.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.