F1: A McLaren új büntetési rendszert akar

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.21. 10.30

A Jenson Buttonnak és Fernando Alonsónak az Osztrák Nagydíjra kiosztott, összesen 50 helyes hátrasorolás kapcsán a McLaren a büntetési rendszer megváltoztatását szeretné.

Mivel az Osztrák Nagydíj hétvégéjén Jenson Button és Fernando Alonso autójában is motort cseréltek, a két pilóta 25-25 helyes hátrasorolást kapott, emellett a futamon az angolra még 10 másodperces stop&go, a spanyolra bokszutcaáthajtás is vár.
Az Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új, V6-os turbómotorokkal új szabályok is érkeztek, tavaly öt, idén már csak négy új erőforrást lehet használni, pontosabban a teljes rendszer és annak részegységeinek korláton felüli cseréje is büntetést von maga után.


A negyediken túl minden egyes új belsőégésű motor, turbó, hőenergia-visszanyerő, mozgásienergia-visszanyerő, akkumulátor vagy központi vezérlőelektronika részegység beszerelése 5 helyes büntetéssel jár, ha pedig a teljes rendszer eljut az ötödik, hatodik stb. változatig, az újabb 10 hely. Emellett a sebességváltóknak hat-hat futamot kell kibírniuk, ha idő előtt cserélnek, az is öthelyes büntetés.
A küszködő Hondánál és Renault-nál könnyen összejöhetnek tehát az irreális hátrasorolások, de hogy még egy kicsit komplikáltabb legyen a helyzet, a rajtrácson nem letölthető büntetéseket a versenyen letöltendőkre konvertálják: 1-5 helynyi maradék után 5 másodperces, 6-10 után 10 másodperces időbüntetés, 11-15 között bokszutca-áthajtás, 15 felett 10 másodperces stop&go jár a rajt után.


Elég bonyolult? A McLaren szerint igen, a versenyfőnök, Eric Boullier úgy véli, ideje újragondolni a rendszert.
“Ha megnézzük, hogy egy évvel az új motorok bevezetése, több mint három évvel a fejlesztések megkezdése után mennyire küszködnek a gyártók, az F1-es közösségnek már revideálnia kellett volna a szabályokat. Egy kicsit húzós, egy kicsit vakmerő dolog volt elvárni, hogy az új technológia rögtön megbízható lesz. Természetesen tiszteletben tartjuk a szabályokat, de szerintem szomorú dolog a Forma-1 számára, hogy Jenson és Fernando személyében két világbajnok indul a rajtrács végéről” – mondta szombaton.


Alonso egyetért, szerinte is egyszerűbb, átláthatóbb szabályokra lenne szükség:
“Az F1-es technika túl bonyolult a hétköznapi nézők számára. Ők versenyt, előzéseket akarnak látni, nem gumispórolást, üzemanyag-spórolást, nem a DRS-ről, motorfejlesztési zsetonokról és büntetésekről akarnak hallani. Szerintem a mostani büntetéseink például elég nehezen követhetők.”

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.