F1: A McLaren új büntetési rendszert akar

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.21. 10.30

A Jenson Buttonnak és Fernando Alonsónak az Osztrák Nagydíjra kiosztott, összesen 50 helyes hátrasorolás kapcsán a McLaren a büntetési rendszer megváltoztatását szeretné.

Mivel az Osztrák Nagydíj hétvégéjén Jenson Button és Fernando Alonso autójában is motort cseréltek, a két pilóta 25-25 helyes hátrasorolást kapott, emellett a futamon az angolra még 10 másodperces stop&go, a spanyolra bokszutcaáthajtás is vár.
Az Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új, V6-os turbómotorokkal új szabályok is érkeztek, tavaly öt, idén már csak négy új erőforrást lehet használni, pontosabban a teljes rendszer és annak részegységeinek korláton felüli cseréje is büntetést von maga után.


A negyediken túl minden egyes új belsőégésű motor, turbó, hőenergia-visszanyerő, mozgásienergia-visszanyerő, akkumulátor vagy központi vezérlőelektronika részegység beszerelése 5 helyes büntetéssel jár, ha pedig a teljes rendszer eljut az ötödik, hatodik stb. változatig, az újabb 10 hely. Emellett a sebességváltóknak hat-hat futamot kell kibírniuk, ha idő előtt cserélnek, az is öthelyes büntetés.
A küszködő Hondánál és Renault-nál könnyen összejöhetnek tehát az irreális hátrasorolások, de hogy még egy kicsit komplikáltabb legyen a helyzet, a rajtrácson nem letölthető büntetéseket a versenyen letöltendőkre konvertálják: 1-5 helynyi maradék után 5 másodperces, 6-10 után 10 másodperces időbüntetés, 11-15 között bokszutca-áthajtás, 15 felett 10 másodperces stop&go jár a rajt után.


Elég bonyolult? A McLaren szerint igen, a versenyfőnök, Eric Boullier úgy véli, ideje újragondolni a rendszert.
“Ha megnézzük, hogy egy évvel az új motorok bevezetése, több mint három évvel a fejlesztések megkezdése után mennyire küszködnek a gyártók, az F1-es közösségnek már revideálnia kellett volna a szabályokat. Egy kicsit húzós, egy kicsit vakmerő dolog volt elvárni, hogy az új technológia rögtön megbízható lesz. Természetesen tiszteletben tartjuk a szabályokat, de szerintem szomorú dolog a Forma-1 számára, hogy Jenson és Fernando személyében két világbajnok indul a rajtrács végéről” – mondta szombaton.


Alonso egyetért, szerinte is egyszerűbb, átláthatóbb szabályokra lenne szükség:
“Az F1-es technika túl bonyolult a hétköznapi nézők számára. Ők versenyt, előzéseket akarnak látni, nem gumispórolást, üzemanyag-spórolást, nem a DRS-ről, motorfejlesztési zsetonokról és büntetésekről akarnak hallani. Szerintem a mostani büntetéseink például elég nehezen követhetők.”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.