F1: A McLaren új büntetési rendszert akar

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.21. 10.30

A Jenson Buttonnak és Fernando Alonsónak az Osztrák Nagydíjra kiosztott, összesen 50 helyes hátrasorolás kapcsán a McLaren a büntetési rendszer megváltoztatását szeretné.

Mivel az Osztrák Nagydíj hétvégéjén Jenson Button és Fernando Alonso autójában is motort cseréltek, a két pilóta 25-25 helyes hátrasorolást kapott, emellett a futamon az angolra még 10 másodperces stop&go, a spanyolra bokszutcaáthajtás is vár.
Az Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új, V6-os turbómotorokkal új szabályok is érkeztek, tavaly öt, idén már csak négy új erőforrást lehet használni, pontosabban a teljes rendszer és annak részegységeinek korláton felüli cseréje is büntetést von maga után.


A negyediken túl minden egyes új belsőégésű motor, turbó, hőenergia-visszanyerő, mozgásienergia-visszanyerő, akkumulátor vagy központi vezérlőelektronika részegység beszerelése 5 helyes büntetéssel jár, ha pedig a teljes rendszer eljut az ötödik, hatodik stb. változatig, az újabb 10 hely. Emellett a sebességváltóknak hat-hat futamot kell kibírniuk, ha idő előtt cserélnek, az is öthelyes büntetés.
A küszködő Hondánál és Renault-nál könnyen összejöhetnek tehát az irreális hátrasorolások, de hogy még egy kicsit komplikáltabb legyen a helyzet, a rajtrácson nem letölthető büntetéseket a versenyen letöltendőkre konvertálják: 1-5 helynyi maradék után 5 másodperces, 6-10 után 10 másodperces időbüntetés, 11-15 között bokszutca-áthajtás, 15 felett 10 másodperces stop&go jár a rajt után.


Elég bonyolult? A McLaren szerint igen, a versenyfőnök, Eric Boullier úgy véli, ideje újragondolni a rendszert.
“Ha megnézzük, hogy egy évvel az új motorok bevezetése, több mint három évvel a fejlesztések megkezdése után mennyire küszködnek a gyártók, az F1-es közösségnek már revideálnia kellett volna a szabályokat. Egy kicsit húzós, egy kicsit vakmerő dolog volt elvárni, hogy az új technológia rögtön megbízható lesz. Természetesen tiszteletben tartjuk a szabályokat, de szerintem szomorú dolog a Forma-1 számára, hogy Jenson és Fernando személyében két világbajnok indul a rajtrács végéről” – mondta szombaton.


Alonso egyetért, szerinte is egyszerűbb, átláthatóbb szabályokra lenne szükség:
“Az F1-es technika túl bonyolult a hétköznapi nézők számára. Ők versenyt, előzéseket akarnak látni, nem gumispórolást, üzemanyag-spórolást, nem a DRS-ről, motorfejlesztési zsetonokról és büntetésekről akarnak hallani. Szerintem a mostani büntetéseink például elég nehezen követhetők.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.