F1: Szavakban már megindult a gumiháború

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.20. 11.40

A Forma-1-be a saját feltételei mellett visszatérni kívánó Michelin extrém sportot szeretne csinálni az F1-ből, a Pirelli nem érti a francia gyártót.

A Pirelli mellett az utolsó pillanatban a francia Michelin is beadta pályázatát a 2017-19 közötti Forma-1-es gumiszállítói tenderre. 
A sportágból 2006 végén távozott cég azonban saját feltételeivel, 18 colos mérettel és tartós keverékekkel jönne csak. Az előbbi a csapatoknak nem tetszik, az utóbbit pedig az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is elutasítja, pár napja arról beszélt, hogy a Michelin “betonkemény” gumikat hozna, ami ártana a show-nak.


A Michelin motorsportfőnöke, Pascal Couansnon a Speed Weeknek nyilatkozva reagált.
“Jelenleg a versenyzők csak 60-80 százalékot tudnak nyújtani, félnek attól, hogy kikészítik a gumikat. Szerintünk viszont nem így kellene a gumikhoz állni. Mi extrém sportot szeretnénk látni, ahol mindenki 100 százalékot nyújt. Szeretnénk, ha nagyobb becsülete lenne a gumiknak az F1-ben.” 
“Nekünk nem tetszik a gumik eldobható imázsa. Ugyanakkor olyasmiket is hallunk, hogy betonkemény gumikat gyártanánk. Ez nem igaz. Le Mans bizonyítja, hogy igen tartós gumijaink vannak, amik azonban a jó tapadásuk miatt jó show-t nyújtanak. Szeretném hangsúlyozni, hogy a célunk az, hogy a nézők számára szórakoztató legyen a verseny, nem előzés nélküli körmenetet akarunk.”


A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery egyszerűen nem érti, hogy a francia kollégák hogy képzelik, hogy ők szabnak majd feltételeket.
“Mi tartjuk magunkat a szabályokhoz, tartjuk magunkat ahhoz, amit kértek tőlünk. Szállítóként ez a dolgunk. A Michelin pályázata olyan, mintha egy motorgyártó azt mondaná, hogy mi ötliteres V8-ast javaslunk, aztán meg csodálkozna, hogy azt mondják, mi 1,6-os turbót akarunk. Ugyanaz a helyzet. Ha 20 colos méretet kérnek tőlünk, mi megcsináljuk, csak szólni kell, és mi csináljuk.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.