F1: Mindkét mercis eldobta, de Hamiltoné a pole

Forma-1 Osztrák Nagydíj, időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.20. 15.10

A Mercedes-pilóták hatalmas csatát vívott az Osztrák Nagydíj időmérőjén, a végén mindketten el is dobták az autót, de a pole így is Lewis Hamiltoné lett. Vettel a 3.


Az utolsó menetig Nico Rosberg vezetett a Mercedes-pilóták házi csatájában, de végül mégis Lewis Hamiltoné lett a pole az Osztrák Nagydíj időmérőjén, ugyanis az angol a javítás után, míg a német a visszavágás előtt dobta el az autót. 
Hamilton ezzel pályafutása 45. pole-ját szerezte, beérve Sebastian Vettelt, Michael Schumacher és Ayrton Senna mögött a megosztott harmadik helyre lépve.
Ami Vettelt illeti, hozta a maximumot, a Mercik mögött a 3. lett, csapattársa, Kimi Räikkönen viszont már az első szakaszban búcsúzott, az utolsó pillanatokban egyre száradó és gyorsuló pályán elszalasztotta a javítási lehetőséget.


A Williamsnél a tavalyi kvalifikációs győztes, Felipe Massa a 4., Valtteri Bottas a 6. időt érte el, befért közéjük a Force Indiá-s Nico Hülkenberg.
A hazai pályán a Red Bull két autóval jutott a Q3-ba: a Toro Rossóval Max Verstappen a 7., az RBR-rel Danyiil Kvjat a 8. lett. Nagyon jól ment a kvalifikáción a sauberes Felipe Nasr (9.), a Lotus számára viszont kiábrándító volt, hogy csak Romain Grosjean ért fel a top10-be, annak is a legvégére.
Fernando Alonso a 15., Jenson Button a 17. lett a McLarennel, de mindkettejükre 25-25 helyes(!) rajtbüntetés vár, így az angol 10 másodperces stop&góval, a spanyol bokszutca-áthajtással indítja majd a vasárnapi futamot.
Így zajlott a kvalifikáció
Szürke, igen hűvös időben – 12 fokos levegő-, 20 fokos aszfalthőmérséklet – nedves pályán kezdődött a 2015-ös Forma-1-es idény 8. fordulója, az Osztrák Nagydíj kvalifikációja a Red Bull Ringen.
A Q1 kezdetén még átmeneti esőgumikkal mentek ki, de itt-ott szinte teljesen száraz szakaszok is akadtak, miközben a féktávok még vizesek voltak. Nagy kérdés volt, hogy meddig “kínozzák” az intermediate abroncsokat, mikor váltsanak a rizikós és az adott körülmények között nehezen melegedő slickekre. 


Elsőként Felipe Nasr Sauberjére és Felipe Massa Williamsére kerültek fel a száraz gumik, de az újonc brazil elsőre még nem tudott gyorsabb kört menni az esőgumisoknál, a veterán viszont javított, ahogy csapattársa, Valtteri Bottas is faragni tudott, a többiek is követték tehát őket. 
Az idők rohamosan javulni kezdtek, a Toro Rossók, majd Hamilton, Vettel, Rosberg, újra Sainz ugrott az élre. A nagyok közül Hamilton és Räikkönen volt bajban, a címvédő csak a 13. helyen csúszott tovább, míg a Ferrarinál az időmérőn “megszokott” eltaktikázás miatt a finn túl korán abbahagyta, ki is esett.
Búcsúzott Sergio Perez, Jenson Button, Räikkönen, valamint a két Manor. Fernando Alonsónak épp sikerült továbbjutnia.


A Q2-ben folytatódott a köridők javulása, öt perc után már a száraz edzéseken látott eredményekig jutottak. A “hajrá” Rosberg előnyével indult, majd Vettel az élre ugrott, de mercedeses honfitársa visszavette a vezetést, Hamilton viszont csak a 3. helyet hozta, de a végére fellépett csapattársa mögé.
A kiesőzónából a Lotusok, a Toro Rossók és Ricciardo igyekezett kikecmeregni az utolsó pillanatokban. Végül Maldonado, Ericsson, Sainz, Ricciardo és persze Alonso nem tudott továbblépni a harmadik szakaszba.
A Q3-ban Rosberg megint erős, 1:08,8-as körrel nyitott, Hamilton csak négy tizeddel rosszabbat tudott. A második menetet is a német nyerte, hiába javított a címvédő, Rosberg is faragott két tizedet saját idejéből. A Ferrarinál kivártak Vettellel, de amikor kiment, nem tudta fenyegetni a Mercedeseket, mögéjük sorolt be.
Hamilton jókor, Rosberg korán hibázott


Hamilton utolsó nekifutása első körén az élre állt 1:08,4-gyel, de a második körén az első kanyarban kitört az autója és a bukótérbe esett, de az addig kiváló szektoridőket hozó Rosberg nem tudta kihasználni a helyzetet, ugyanis az utolsó kanyarban túlfutott, nem javíthatott.
A pole tehát a hiba ellenére Lewis Hamiltoné lett – pályafutása során a 45. -, Rosberg maradt a 2., Vettel a 3. helyet hozta a Ferrarinak, a tavalyi időmérő-győztes Massa a 4. lett, a Force Indiá-s, friss Le Mans-győztes Nico Hülkenberg kettéválasztotta a Williamseket, Valtteri Bottas előtt az 5. rajtkockát csípte meg.
A top10 második felében Max Verstappen, Danyiil Kvjat, Felipe Nasr és Romain Grosjean sorakozott.
Az Osztrák Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik.
Osztrák Nagydíj, kvalifikáció, Red Bull Ring, 2015.06.20.

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.