F1: Mindkét mercis eldobta, de Hamiltoné a pole

Forma-1 Osztrák Nagydíj, időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.20. 15.10

A Mercedes-pilóták hatalmas csatát vívott az Osztrák Nagydíj időmérőjén, a végén mindketten el is dobták az autót, de a pole így is Lewis Hamiltoné lett. Vettel a 3.


Az utolsó menetig Nico Rosberg vezetett a Mercedes-pilóták házi csatájában, de végül mégis Lewis Hamiltoné lett a pole az Osztrák Nagydíj időmérőjén, ugyanis az angol a javítás után, míg a német a visszavágás előtt dobta el az autót. 
Hamilton ezzel pályafutása 45. pole-ját szerezte, beérve Sebastian Vettelt, Michael Schumacher és Ayrton Senna mögött a megosztott harmadik helyre lépve.
Ami Vettelt illeti, hozta a maximumot, a Mercik mögött a 3. lett, csapattársa, Kimi Räikkönen viszont már az első szakaszban búcsúzott, az utolsó pillanatokban egyre száradó és gyorsuló pályán elszalasztotta a javítási lehetőséget.


A Williamsnél a tavalyi kvalifikációs győztes, Felipe Massa a 4., Valtteri Bottas a 6. időt érte el, befért közéjük a Force Indiá-s Nico Hülkenberg.
A hazai pályán a Red Bull két autóval jutott a Q3-ba: a Toro Rossóval Max Verstappen a 7., az RBR-rel Danyiil Kvjat a 8. lett. Nagyon jól ment a kvalifikáción a sauberes Felipe Nasr (9.), a Lotus számára viszont kiábrándító volt, hogy csak Romain Grosjean ért fel a top10-be, annak is a legvégére.
Fernando Alonso a 15., Jenson Button a 17. lett a McLarennel, de mindkettejükre 25-25 helyes(!) rajtbüntetés vár, így az angol 10 másodperces stop&góval, a spanyol bokszutca-áthajtással indítja majd a vasárnapi futamot.
Így zajlott a kvalifikáció
Szürke, igen hűvös időben – 12 fokos levegő-, 20 fokos aszfalthőmérséklet – nedves pályán kezdődött a 2015-ös Forma-1-es idény 8. fordulója, az Osztrák Nagydíj kvalifikációja a Red Bull Ringen.
A Q1 kezdetén még átmeneti esőgumikkal mentek ki, de itt-ott szinte teljesen száraz szakaszok is akadtak, miközben a féktávok még vizesek voltak. Nagy kérdés volt, hogy meddig “kínozzák” az intermediate abroncsokat, mikor váltsanak a rizikós és az adott körülmények között nehezen melegedő slickekre. 


Elsőként Felipe Nasr Sauberjére és Felipe Massa Williamsére kerültek fel a száraz gumik, de az újonc brazil elsőre még nem tudott gyorsabb kört menni az esőgumisoknál, a veterán viszont javított, ahogy csapattársa, Valtteri Bottas is faragni tudott, a többiek is követték tehát őket. 
Az idők rohamosan javulni kezdtek, a Toro Rossók, majd Hamilton, Vettel, Rosberg, újra Sainz ugrott az élre. A nagyok közül Hamilton és Räikkönen volt bajban, a címvédő csak a 13. helyen csúszott tovább, míg a Ferrarinál az időmérőn “megszokott” eltaktikázás miatt a finn túl korán abbahagyta, ki is esett.
Búcsúzott Sergio Perez, Jenson Button, Räikkönen, valamint a két Manor. Fernando Alonsónak épp sikerült továbbjutnia.


A Q2-ben folytatódott a köridők javulása, öt perc után már a száraz edzéseken látott eredményekig jutottak. A “hajrá” Rosberg előnyével indult, majd Vettel az élre ugrott, de mercedeses honfitársa visszavette a vezetést, Hamilton viszont csak a 3. helyet hozta, de a végére fellépett csapattársa mögé.
A kiesőzónából a Lotusok, a Toro Rossók és Ricciardo igyekezett kikecmeregni az utolsó pillanatokban. Végül Maldonado, Ericsson, Sainz, Ricciardo és persze Alonso nem tudott továbblépni a harmadik szakaszba.
A Q3-ban Rosberg megint erős, 1:08,8-as körrel nyitott, Hamilton csak négy tizeddel rosszabbat tudott. A második menetet is a német nyerte, hiába javított a címvédő, Rosberg is faragott két tizedet saját idejéből. A Ferrarinál kivártak Vettellel, de amikor kiment, nem tudta fenyegetni a Mercedeseket, mögéjük sorolt be.
Hamilton jókor, Rosberg korán hibázott


Hamilton utolsó nekifutása első körén az élre állt 1:08,4-gyel, de a második körén az első kanyarban kitört az autója és a bukótérbe esett, de az addig kiváló szektoridőket hozó Rosberg nem tudta kihasználni a helyzetet, ugyanis az utolsó kanyarban túlfutott, nem javíthatott.
A pole tehát a hiba ellenére Lewis Hamiltoné lett – pályafutása során a 45. -, Rosberg maradt a 2., Vettel a 3. helyet hozta a Ferrarinak, a tavalyi időmérő-győztes Massa a 4. lett, a Force Indiá-s, friss Le Mans-győztes Nico Hülkenberg kettéválasztotta a Williamseket, Valtteri Bottas előtt az 5. rajtkockát csípte meg.
A top10 második felében Max Verstappen, Danyiil Kvjat, Felipe Nasr és Romain Grosjean sorakozott.
Az Osztrák Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik.
Osztrák Nagydíj, kvalifikáció, Red Bull Ring, 2015.06.20.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.