F1: Mindkét mercis eldobta, de Hamiltoné a pole

Forma-1 Osztrák Nagydíj, időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.20. 15.10

A Mercedes-pilóták hatalmas csatát vívott az Osztrák Nagydíj időmérőjén, a végén mindketten el is dobták az autót, de a pole így is Lewis Hamiltoné lett. Vettel a 3.


Az utolsó menetig Nico Rosberg vezetett a Mercedes-pilóták házi csatájában, de végül mégis Lewis Hamiltoné lett a pole az Osztrák Nagydíj időmérőjén, ugyanis az angol a javítás után, míg a német a visszavágás előtt dobta el az autót. 
Hamilton ezzel pályafutása 45. pole-ját szerezte, beérve Sebastian Vettelt, Michael Schumacher és Ayrton Senna mögött a megosztott harmadik helyre lépve.
Ami Vettelt illeti, hozta a maximumot, a Mercik mögött a 3. lett, csapattársa, Kimi Räikkönen viszont már az első szakaszban búcsúzott, az utolsó pillanatokban egyre száradó és gyorsuló pályán elszalasztotta a javítási lehetőséget.


A Williamsnél a tavalyi kvalifikációs győztes, Felipe Massa a 4., Valtteri Bottas a 6. időt érte el, befért közéjük a Force Indiá-s Nico Hülkenberg.
A hazai pályán a Red Bull két autóval jutott a Q3-ba: a Toro Rossóval Max Verstappen a 7., az RBR-rel Danyiil Kvjat a 8. lett. Nagyon jól ment a kvalifikáción a sauberes Felipe Nasr (9.), a Lotus számára viszont kiábrándító volt, hogy csak Romain Grosjean ért fel a top10-be, annak is a legvégére.
Fernando Alonso a 15., Jenson Button a 17. lett a McLarennel, de mindkettejükre 25-25 helyes(!) rajtbüntetés vár, így az angol 10 másodperces stop&góval, a spanyol bokszutca-áthajtással indítja majd a vasárnapi futamot.
Így zajlott a kvalifikáció
Szürke, igen hűvös időben – 12 fokos levegő-, 20 fokos aszfalthőmérséklet – nedves pályán kezdődött a 2015-ös Forma-1-es idény 8. fordulója, az Osztrák Nagydíj kvalifikációja a Red Bull Ringen.
A Q1 kezdetén még átmeneti esőgumikkal mentek ki, de itt-ott szinte teljesen száraz szakaszok is akadtak, miközben a féktávok még vizesek voltak. Nagy kérdés volt, hogy meddig “kínozzák” az intermediate abroncsokat, mikor váltsanak a rizikós és az adott körülmények között nehezen melegedő slickekre. 


Elsőként Felipe Nasr Sauberjére és Felipe Massa Williamsére kerültek fel a száraz gumik, de az újonc brazil elsőre még nem tudott gyorsabb kört menni az esőgumisoknál, a veterán viszont javított, ahogy csapattársa, Valtteri Bottas is faragni tudott, a többiek is követték tehát őket. 
Az idők rohamosan javulni kezdtek, a Toro Rossók, majd Hamilton, Vettel, Rosberg, újra Sainz ugrott az élre. A nagyok közül Hamilton és Räikkönen volt bajban, a címvédő csak a 13. helyen csúszott tovább, míg a Ferrarinál az időmérőn “megszokott” eltaktikázás miatt a finn túl korán abbahagyta, ki is esett.
Búcsúzott Sergio Perez, Jenson Button, Räikkönen, valamint a két Manor. Fernando Alonsónak épp sikerült továbbjutnia.


A Q2-ben folytatódott a köridők javulása, öt perc után már a száraz edzéseken látott eredményekig jutottak. A “hajrá” Rosberg előnyével indult, majd Vettel az élre ugrott, de mercedeses honfitársa visszavette a vezetést, Hamilton viszont csak a 3. helyet hozta, de a végére fellépett csapattársa mögé.
A kiesőzónából a Lotusok, a Toro Rossók és Ricciardo igyekezett kikecmeregni az utolsó pillanatokban. Végül Maldonado, Ericsson, Sainz, Ricciardo és persze Alonso nem tudott továbblépni a harmadik szakaszba.
A Q3-ban Rosberg megint erős, 1:08,8-as körrel nyitott, Hamilton csak négy tizeddel rosszabbat tudott. A második menetet is a német nyerte, hiába javított a címvédő, Rosberg is faragott két tizedet saját idejéből. A Ferrarinál kivártak Vettellel, de amikor kiment, nem tudta fenyegetni a Mercedeseket, mögéjük sorolt be.
Hamilton jókor, Rosberg korán hibázott


Hamilton utolsó nekifutása első körén az élre állt 1:08,4-gyel, de a második körén az első kanyarban kitört az autója és a bukótérbe esett, de az addig kiváló szektoridőket hozó Rosberg nem tudta kihasználni a helyzetet, ugyanis az utolsó kanyarban túlfutott, nem javíthatott.
A pole tehát a hiba ellenére Lewis Hamiltoné lett – pályafutása során a 45. -, Rosberg maradt a 2., Vettel a 3. helyet hozta a Ferrarinak, a tavalyi időmérő-győztes Massa a 4. lett, a Force Indiá-s, friss Le Mans-győztes Nico Hülkenberg kettéválasztotta a Williamseket, Valtteri Bottas előtt az 5. rajtkockát csípte meg.
A top10 második felében Max Verstappen, Danyiil Kvjat, Felipe Nasr és Romain Grosjean sorakozott.
Az Osztrák Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik.
Osztrák Nagydíj, kvalifikáció, Red Bull Ring, 2015.06.20.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.