F1: A Mercedes megijedt a Ferraritól

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.20. 09.00

Nico Rosberg szerint a Ferrari komoly ellenfél lehet az Osztrák Nagydíjon, Sebastian Vettel azonban gyorsulást vár a Mercedestől. Válogatott nyilatkozatok.

Sebességváltó-problémák miatt Sebastian Vettel az első edzésen csak négy kört ment, és a másodikon is idő előtt kellett beállnia a garázsba, de azért a legjobb idővel zárta a napot. “Nem tudom, hogy bírhatunk-e a Mercedessszel az időmérőn is” – kezdte Vettel. “Szombatra mindig nagyot javulnak. De remélem, hogy tapadhatunk rájuk, és nyomás alatt tarthatjuk őket! Ami a hibákat illeti, sajnos vannak ilyen napok, ma értékes köröket vesztettem miattuk. Megvizsgáljuk még, de úgy tűnik, hogy nincs összefüggés a két hiba között.”


“Ezen a pályán fontos a jó ritmus, rövid, szóval el kell kapni a fonalat. Nyilván minél több kört megyünk, annál jobb. Sajnos ma nem jött össze annyi, mint szerettük volna, de ez van. Majd meglátjuk, mi lesz holnap és aztán vasárnap.”

Kimi Räikkönen mindkét edzésen az első háromban végzett, elégedett volt, csak a hosszú etapját sajnálta. “Jól ment ma a munka, de ez még csak a péntek volt, nehéz megmondani, hol állunk a többiekhez képest, főleg, hogy a pálya jellege miatt szorosabb a mezőny” – értékelt a finn. “Sajnos a szuperlágyon csak egy kört mentem, mert egy kicsit gyors voltam, kiszaladtam, és tönkretettem az elsőket a fékezéssel. Kár, mert azon szerettem volna hosszú etapot menni.”


A jobbik mercedeses, Nico Rosberg (1., 2.) nem titkolta, hogy a Red Bull Ringen komolyan tartanak a Ferraritól. “Összességében elfogadható edzésnap volt ez számomra” – mondta Rosberg. “Komoly kihívás eltalálni a beállításokat erre a pályára, de jól éreztem magam az autóban. De a vörös autók is nagyon erősek itt, figyelemre méltó tempójuk volt kevés és több benzinnel is.”

“Ők a legközelebbi ellenfeleink, de ezen a rövid pályán jobban egyben van a mezőny is. Egyértelműen keményen kell dolgoznunk, hogy holnapra találjunk még pár tizedet!”


Lewis Hamiltonnak nem igazán ment a péntek, az első edzésen “kikapott” Rosbergtől, délután pedig hiába próbálkozott, nem tudott összerakni jó gyors kört, csak az ötödik lett. “Elment a nap, nem volt jó, de nem is volt olyan rossz” – összegzett a címvédő. “Itt-ott túlkormányzott volt az autó, de összességében igazán jónak tűnik, a két edzés között egyértelműen javultunk.”

“A pályán gyenge a tapadás, és nem is jött össze egy tiszta kör. De voltak jó szektoridőim, hoztam pár tizedet, szóval megvan a tempóm. Ha nem hibázol, akkor nem is nyomod eléggé! Azt nem tudom, hogy a többiekhez képest hol állunk, de a Ferrari gyorsnak tűnt, egyértelműen szorosabb, mint más pályákon. De minden versenyen komolyan is vesszük az ellenfeleket.”

A Le Mans-i győzelmétől megtáltosodva meglepően jól ment Nico Hülkenberg a Force Indiával, hatodik helyet szállított a német a csapatnak. “Jól haladtunk egész nap” – mondta a német. “Délelőtt eltartott egy kis ideig, amíg visszarázódtam a ritmusba, de utána minden rendben ment.”

“Sokat tanultunk ma, elég sima nap volt, problémák nélkül. Alapvetően jobban fekszenek nekünk a lágyabb gumik, az elmúlt néhány hétben találtunk néhány kedvezőbb beállítást. Szoros lesz, meg kell majd küzdenünk a pontokért.”


Az már megszokott, hogy a McLarenek a mezőny végén zártak, de Jenson Button és Fernando Alonso is több kellemetlen problémával szembesült. A két pilóta közül ezúttal a spanyol kapta a McLaren új fejlesztéseit. “Volt ma néhány problémánk, szerencsére mindegyik okával tisztában vagyunk” – fogalmazott Alonso.

“Az első szabadedzésen az elektromos rendszerrel volt gond, aztán szoftverhibánk volt a váltóval. Új motorelemeket építettünk be, így jobb volt biztonsági játékot játszani, holnap remélhetőleg visszanyerjük ezt az időt.” Button annyit emelt ki a napból, hogy legalább a két edzés között sikerült javítania az autón a McLarennek. Az új motorkomponensek miatt mindkét pilótára hátrasorolás vár.


Így jár Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat is a Red Bull hazai pályáján, de a Red Bull Ring jellege miatt érdemes volt most beáldoznia egy büntetést a csapatnak. Ennek tudatában Ricciardo egész nap a versenyre készült.

“A következő néhány pálya közül ez a legkevésbé kedvező számunkra, érdemes volt most cserélni” – nyilatkozta az ausztrál. “Tavaly volt itt egy kis szemcsésedési problémánk, előjött most is, de úrrá leszünk rajta. Ha jól össze tudtam volna rakni a gyors körömet, a nyolcadik, kilencedik hely körül lennénk, erre számítottunk. Előzni legalább lehet, így a verseny szórakoztató lehet.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.