F1: A Mercedes megijedt a Ferraritól

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.20. 09.00

Nico Rosberg szerint a Ferrari komoly ellenfél lehet az Osztrák Nagydíjon, Sebastian Vettel azonban gyorsulást vár a Mercedestől. Válogatott nyilatkozatok.

Sebességváltó-problémák miatt Sebastian Vettel az első edzésen csak négy kört ment, és a másodikon is idő előtt kellett beállnia a garázsba, de azért a legjobb idővel zárta a napot. “Nem tudom, hogy bírhatunk-e a Mercedessszel az időmérőn is” – kezdte Vettel. “Szombatra mindig nagyot javulnak. De remélem, hogy tapadhatunk rájuk, és nyomás alatt tarthatjuk őket! Ami a hibákat illeti, sajnos vannak ilyen napok, ma értékes köröket vesztettem miattuk. Megvizsgáljuk még, de úgy tűnik, hogy nincs összefüggés a két hiba között.”


“Ezen a pályán fontos a jó ritmus, rövid, szóval el kell kapni a fonalat. Nyilván minél több kört megyünk, annál jobb. Sajnos ma nem jött össze annyi, mint szerettük volna, de ez van. Majd meglátjuk, mi lesz holnap és aztán vasárnap.”

Kimi Räikkönen mindkét edzésen az első háromban végzett, elégedett volt, csak a hosszú etapját sajnálta. “Jól ment ma a munka, de ez még csak a péntek volt, nehéz megmondani, hol állunk a többiekhez képest, főleg, hogy a pálya jellege miatt szorosabb a mezőny” – értékelt a finn. “Sajnos a szuperlágyon csak egy kört mentem, mert egy kicsit gyors voltam, kiszaladtam, és tönkretettem az elsőket a fékezéssel. Kár, mert azon szerettem volna hosszú etapot menni.”


A jobbik mercedeses, Nico Rosberg (1., 2.) nem titkolta, hogy a Red Bull Ringen komolyan tartanak a Ferraritól. “Összességében elfogadható edzésnap volt ez számomra” – mondta Rosberg. “Komoly kihívás eltalálni a beállításokat erre a pályára, de jól éreztem magam az autóban. De a vörös autók is nagyon erősek itt, figyelemre méltó tempójuk volt kevés és több benzinnel is.”

“Ők a legközelebbi ellenfeleink, de ezen a rövid pályán jobban egyben van a mezőny is. Egyértelműen keményen kell dolgoznunk, hogy holnapra találjunk még pár tizedet!”


Lewis Hamiltonnak nem igazán ment a péntek, az első edzésen “kikapott” Rosbergtől, délután pedig hiába próbálkozott, nem tudott összerakni jó gyors kört, csak az ötödik lett. “Elment a nap, nem volt jó, de nem is volt olyan rossz” – összegzett a címvédő. “Itt-ott túlkormányzott volt az autó, de összességében igazán jónak tűnik, a két edzés között egyértelműen javultunk.”

“A pályán gyenge a tapadás, és nem is jött össze egy tiszta kör. De voltak jó szektoridőim, hoztam pár tizedet, szóval megvan a tempóm. Ha nem hibázol, akkor nem is nyomod eléggé! Azt nem tudom, hogy a többiekhez képest hol állunk, de a Ferrari gyorsnak tűnt, egyértelműen szorosabb, mint más pályákon. De minden versenyen komolyan is vesszük az ellenfeleket.”

A Le Mans-i győzelmétől megtáltosodva meglepően jól ment Nico Hülkenberg a Force Indiával, hatodik helyet szállított a német a csapatnak. “Jól haladtunk egész nap” – mondta a német. “Délelőtt eltartott egy kis ideig, amíg visszarázódtam a ritmusba, de utána minden rendben ment.”

“Sokat tanultunk ma, elég sima nap volt, problémák nélkül. Alapvetően jobban fekszenek nekünk a lágyabb gumik, az elmúlt néhány hétben találtunk néhány kedvezőbb beállítást. Szoros lesz, meg kell majd küzdenünk a pontokért.”


Az már megszokott, hogy a McLarenek a mezőny végén zártak, de Jenson Button és Fernando Alonso is több kellemetlen problémával szembesült. A két pilóta közül ezúttal a spanyol kapta a McLaren új fejlesztéseit. “Volt ma néhány problémánk, szerencsére mindegyik okával tisztában vagyunk” – fogalmazott Alonso.

“Az első szabadedzésen az elektromos rendszerrel volt gond, aztán szoftverhibánk volt a váltóval. Új motorelemeket építettünk be, így jobb volt biztonsági játékot játszani, holnap remélhetőleg visszanyerjük ezt az időt.” Button annyit emelt ki a napból, hogy legalább a két edzés között sikerült javítania az autón a McLarennek. Az új motorkomponensek miatt mindkét pilótára hátrasorolás vár.


Így jár Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat is a Red Bull hazai pályáján, de a Red Bull Ring jellege miatt érdemes volt most beáldoznia egy büntetést a csapatnak. Ennek tudatában Ricciardo egész nap a versenyre készült.

“A következő néhány pálya közül ez a legkevésbé kedvező számunkra, érdemes volt most cserélni” – nyilatkozta az ausztrál. “Tavaly volt itt egy kis szemcsésedési problémánk, előjött most is, de úrrá leszünk rajta. Ha jól össze tudtam volna rakni a gyors körömet, a nyolcadik, kilencedik hely körül lennénk, erre számítottunk. Előzni legalább lehet, így a verseny szórakoztató lehet.”

Kommentek

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.