Alonso: Működnek a fejlesztések!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.20. 18.30

Fernando Alonso szerint a McLaren-Honda fejlesztései beváltak, de az Osztrák Nagydíj csak a tesztelésről szól számukra.

A McLaren-Honda komoly fejlesztési csomaggal érkezett a Red Bull Ringre, de ahogy korábban, az eredményeken ez most sem látszik. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén Jenson Button a 17. idővel búcsúzott a Q1-ben, míg Fernando Alonso nagyjából azért jutott tovább a Q2-be, mert a Ferrari elbaltázta Kimi Räikkönen utolsó próbálkozását.
A műszaki hibák, motorcserék miatt ráadásul Alonso és Button is 25-25 helyes rajtbüntetéssel vág neki a versenynek (bokszutcaáthajtás és 10 mp-s stop&go is jár nekik), de a kétszeres világbajnok mégis arról beszél, hogy javulnak.


“Nagyon sok problémánk adódott a hétvégén, nem mentünk annyit, mint szerettünk volna, de a fő cél a fejlesztések tesztelése, főképp az aerodinamikai újításoké. A két autó eltérő konfigurációjú, és úgy hiszem, hogy a jó irányba tartunk, mert az enyém egész hétvégén jobban viselkedett, szóval megint előrébb léptünk egy kicsit” – mondta, utalva arra, hogy ezúttal az ő McLarenjére kerültek fel előbb a frissítések. 
“Tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz itt, és sok-sok munka vár ránk, de úgy tűnik, hogy legalább a jó irányba haladunk.”
Alonso szerint a büntetések miatt az időmérős eredményeknek semmi jelentősége: 
“A mai eredmény semmit sem számít. Az utolsó helyről indulunk holnap, az első körökben még a büntetéseket is le kell töltenünk, szóval mindegy, hogy a rajtrácson a 12., 13. vagy épp a 3. helyről indulnánk. Az utolsó helyről kezdünk, és jelentős hátránnyal az utolsók is leszünk.”
“Ez csak egy teszthétvége számunkra. Verhetjük a fejüket a falba vagy dönthetünk úgy, hogy inkább adatokat gyűjtünk, mi a második opciót választjuk. Biztos vagyok benne, hogy kívülről másképp fest, de a fő, hogy mi mit látunk, a fejlesztések pedig működnek.”


A Q1-ben egy kis ideig az élen is álló Button is a pozitívumokra próbált koncentrálni:
“Az elsők között értem át a célvonalon a Q1-ben, szóval a többieknek maradt még ideje javítani, ahogy száradt a pálya. De élveztem a vezetést, igen szórakoztató volt. Amikor trükkösek voltak a körülmények, egész jó voltam, de ahogy száradt és mások is kezdték elkapni a fonalat, már csak azt tudtam hozni, amit az autó bírt. De úgy gondolom, hogy változékony körülmények mellett akár a Q3-ig is juthattam volna.”
“Úgy gondoltam, hogy vasárnap legalább Fernandóval lesz egy jó csatánk, de mivel másféle büntetéseket kapunk, nem leszek vele versenyben. Nem igazán az én hétvégém.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.