Alonso: Működnek a fejlesztések!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.20. 18.30

Fernando Alonso szerint a McLaren-Honda fejlesztései beváltak, de az Osztrák Nagydíj csak a tesztelésről szól számukra.

A McLaren-Honda komoly fejlesztési csomaggal érkezett a Red Bull Ringre, de ahogy korábban, az eredményeken ez most sem látszik. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén Jenson Button a 17. idővel búcsúzott a Q1-ben, míg Fernando Alonso nagyjából azért jutott tovább a Q2-be, mert a Ferrari elbaltázta Kimi Räikkönen utolsó próbálkozását.
A műszaki hibák, motorcserék miatt ráadásul Alonso és Button is 25-25 helyes rajtbüntetéssel vág neki a versenynek (bokszutcaáthajtás és 10 mp-s stop&go is jár nekik), de a kétszeres világbajnok mégis arról beszél, hogy javulnak.


“Nagyon sok problémánk adódott a hétvégén, nem mentünk annyit, mint szerettünk volna, de a fő cél a fejlesztések tesztelése, főképp az aerodinamikai újításoké. A két autó eltérő konfigurációjú, és úgy hiszem, hogy a jó irányba tartunk, mert az enyém egész hétvégén jobban viselkedett, szóval megint előrébb léptünk egy kicsit” – mondta, utalva arra, hogy ezúttal az ő McLarenjére kerültek fel előbb a frissítések. 
“Tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz itt, és sok-sok munka vár ránk, de úgy tűnik, hogy legalább a jó irányba haladunk.”
Alonso szerint a büntetések miatt az időmérős eredményeknek semmi jelentősége: 
“A mai eredmény semmit sem számít. Az utolsó helyről indulunk holnap, az első körökben még a büntetéseket is le kell töltenünk, szóval mindegy, hogy a rajtrácson a 12., 13. vagy épp a 3. helyről indulnánk. Az utolsó helyről kezdünk, és jelentős hátránnyal az utolsók is leszünk.”
“Ez csak egy teszthétvége számunkra. Verhetjük a fejüket a falba vagy dönthetünk úgy, hogy inkább adatokat gyűjtünk, mi a második opciót választjuk. Biztos vagyok benne, hogy kívülről másképp fest, de a fő, hogy mi mit látunk, a fejlesztések pedig működnek.”


A Q1-ben egy kis ideig az élen is álló Button is a pozitívumokra próbált koncentrálni:
“Az elsők között értem át a célvonalon a Q1-ben, szóval a többieknek maradt még ideje javítani, ahogy száradt a pálya. De élveztem a vezetést, igen szórakoztató volt. Amikor trükkösek voltak a körülmények, egész jó voltam, de ahogy száradt és mások is kezdték elkapni a fonalat, már csak azt tudtam hozni, amit az autó bírt. De úgy gondolom, hogy változékony körülmények mellett akár a Q3-ig is juthattam volna.”
“Úgy gondoltam, hogy vasárnap legalább Fernandóval lesz egy jó csatánk, de mivel másféle büntetéseket kapunk, nem leszek vele versenyben. Nem igazán az én hétvégém.”

Kommentek

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.