Az F1 sokkal rosszabb volt Senna idejében

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.19. 14.30

Felipe Massa szerint felesleges állandóan a múlton merengeni, a Forma-1 Ayrton Senna idejében sokkal rosszabb volt.

A Forma-1 tervezett reformja kapcsán gyakran előkerülő téma, hogy régen minden sokkal jobb volt, jóval izgalmasabbak voltak a versenyek. Felipe Massa szerint ez óriási tévedés, főleg Ayrton Senna McLaren-Honda-korszakát felidézve.

“Ayrton idejében az összes versenyt közvetítették, és a futamok többségét láttam is” – emlékezett Massa. “Akkoriban sokkal rosszabbak voltak a versenyek. Az időmérőn akár másfél másodperc is volt a harmadik helyezett hátránya, és sokszor még a dobogóst is lekörözték.”

“A különbség sokkal nagyobb volt, mint ma, mégis mindenki azt mondja, a múlt mennyire lenyűgöző. Akkor tessék visszamenni, és összehasonlítani a mostani állapotokkal, mert beszélni könnyű.”

“A múlt persze azért is érdekesebbnek tűnik, mert a pályák sokkal rosszabbak és huplisabbak voltak, így tényleg nehezebb volt végigmenni rajtuk. Most minden sokkal biztonságosabb.”

Massa szerint alaposan át kell gondolni a 2017-es szabályváltoztatásokat. “Nem értek egyet Kimivel és Niki Laudával, akik azt mondják, veszélyesebbnek kell lennie az F1-nek. Nem veszélyesebbnek, hanem jobbnak és intelligensebbnek kell lennie.”

“Néha a változtatás nem változtat semmin, úgyhogy óvatosnak kell lennünk.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.